Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

28-12-2008 om 18:15

Kaartspelletjes en domino 7

Wie weet er nog leuke kaartspelletjes met gewone speelkaarten die ook leuk zijn voor zoon van 7? Behalve pesten? Ik google zelf wel op de spelregels

En ik stel de vraag zo'n beetje elk jaar: heel vroeger speelden wij een dominospel waarbij je steeds 7 moest maken: de 2 aan de 5 dus en de 3 aan de 4 maar verder weet ik het niet en ik kan het maar niet terugvinden. Misschien nog iemand met een helder idee? Ik vond laatst het door mij gemaakt speelbord terug wat blijkbaar handig was waarbij je een soort kruis kreeg op tafel van dominostenen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

31-41-51?

meest bekende is 31en.
Weet niet of hartenjagen wat is? Als je daar eenmaal de spelregels van doorhebt is het n leuk spel.

gula

Enne patience

ook leuk!
Kan je alleen spelen of samen, samen is natuurlijk leuker

gula

Ezelen en amerikaans jokeren

Amerikaans jokeren duurt misschien een beetje lang, maar mijn oudste vond het toen hij 7 was (en nu nog) een geweldig kaartspelletje.

Ezelen is altijd leuk.

bibi63

bibi63

29-12-2008 om 16:05

Hoe ging dat ezelen ook al weer

deden wij in de jaren 70 als hangjongeren altijd in de Mc Donalds
Groetjes,
Bibi

Spelregels van 7en

de eerste bepaald hoe vaak er gegooid wordt
1,2 of 3 keer
je telt de getallen die je over hebt, als je de paren die samen 7 vormen eraf trekt, bij elkaar op.
Het getal dat je over houd schrijf je op degene die het hoogste staat mag de volgende worp beginnen.Het doel van het spel is zo min mogelijk punten te halen.
wie het eerst bij de 100 is is uit.

als je van alle dobbel stenen paren kan vormen die 7 vormen heb je een streep.Als je drie keer achter elkaar een streep gooit ben je uit.

Je speelt het met 6 dobbelstenen.

Is dit het spel dat je bedoelt?

bibi63

bibi63

29-12-2008 om 21:25

Dank pelle

ik krijg weer nostalgische gevoelens....
Groetjes,
Bibi

Ezelen met strafpunten?

nee hoor, bij ons moest degeen die verloren had iets doen, liefst iets raar.
Zie nog mijn mams op oudjaarsavond heel lang gelee naar het bushokje gaan om die meneer die daar stond gelukkig nieuwjaar te wensen

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.