Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kado voor miljonair

Oké, de titel geeft al aan waar ik naar op zoek ben. Een kado voor een stel dat echt alles al heeft en zich ook alles kan permitteren. Wij zijn al 25 jaar bevriend met een stel die inmiddels echt miljonairs zijn (worden ook uitgenodigd voor bijv.miljonairsfair) en waar we regelmatig een avondje of weekendje mee weggaan. Altijd beregezellig maar de uitstapjes worden wel steeds extremer en naar een nog hoger niveau getild. Nu ligt er weer iets in het verschiet ter ere van hun verjaardag maar onze fantasie is een beetje op als het gaat om een leuk en origineel kado te verzinnen. Zo hebben we ze al een verwenweekend gegeven waarbij wij op hun kinderen hebben gepast, een apart kunstwerk voor in de tuin en nog wat in die trant. Wie kan nog iets verzinnen wat binnen een normaal budget blijft, kunstwerk was rond de € 100,--, maar wel origineel is?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mensen die alles al hebben..

daar zoek ik geen spullen meer voor maar een leuk avondje uit of ik haal een grap uit (zo heb ik iemand die alles al had een smartlappen cd gegeven en kreeg ik (toen woonde ik in een hoekwoning) een heggenschaar. Je schrijft dat hun smaak wat extremer wordt en nu ben je op zoek naar het ultieme kado. Je kan ook kiezen om ze eens bij jou uit te nodigen voor een borrel of een filmpje pakken, naar het theater. Sommige dingen zijn onbetaalbaar, ook als je veel geld hebt. Of misschien wel juist als je veel geld hebt.

Dacht ik ook al aan

Een etentje met alles d'r op en d'r aan bij jou thuis. Hoeft echt niet veel te kosten, behalve tijd. Maar is natuurlijk wel hardstikke leuk! En dan na het eten even lekker karaoke-en of wii-en ofzo.
Of één of andere workshop misschien?

Gr. Poezie.

Wat dacht je van...?

http://www.daarisdeorgelman.nl/nl/tarieven.php
of
http://www.ontbijtservicethappertje.nl/page/ontbijt+op+bed/
of
een dichter, een zanger, een mimespeler met een boodschap. Even googelen en je vindt er vast een.
Als de verrassing maar groot is, maakt het verder niet zo uit.
Groet,
Miriam Lavell

Blackbird28

Blackbird28

27-10-2010 om 16:47 Topicstarter

Etentje thuis geven

Is heel leuk en juist daarom hebben wij dat onlangs weer voor ze gedaan, nog voordat we wisten dat dit er weer aan zat te komen. Omdat zij bijna uitsluitend eten in sterrenrestaurants vinden ze het heerlijk om bij ons te eten. Manlief kookt heel graag lekker uitgebreid maar mosselmaaltijd van laatste keer was ook groot succes. We hebben ze al verrast met een wijnproeverij, ontbijtservice en meer van die grappen.
Workshop heb ik ook aan lopen denken, daar kan ik nog weleens op googlen. En met extreem bedoel ik dus echt over de top, zoals vriend onlangs voorstelde om op zijn kosten weekendje Dubai te doen...

Dat vraagt dan

om een dag of weekend afzien, echt afzien. Zodat hij zoiets als Dubai beter kan waarderen

Goh best duur

een kado voor vrienden van 100,-. Hier zijn de kado's voor vrienden echt zelden hoger dan E 30 schat ik zo in, bosje bloemen met iets erbij, plant in pot, flesje wijn dat soort spul. Ongeacht of het om onze rijke vrienden gaat of om mensen die veel minder hebben.

Ik zou er zenuwachtig van worden

en ik zou zoeken naar iets uit het verleden, uit hun geboortejaar of zo. Tijdschriften, muziek, zoiets.

Poe, lijkt me ongemakkelijk, zulke financieel welgestelde vrienden.

Net als Manda vind ik 100 euro knap veel. Zij zijn miljonair, jullie niet.

Hmm.

Ik geloof niet dat ik bij de keuze van een verjaarskado oid zou laten meewegen hoe rijk of arm mensen zijn. Waarom zou dat moeten uitmaken? En als het al zou uitmaken zou ik eerder vrienden die het erg krap hebben verwennen met een over-the-top kado dan die vrienden die zich alles kunnen veroorloven & alles al hebben. Ik vraag me ook serieus af of ze daadwerkelijk hele bijzondere dingen van jullie verwachten, of dat jullie denken/het gevoel hebben dat je iets moet doen dat in hun straatje past. Eerlijk gezegd hoop & denk ik het laatste. Ik zou zeggen: Goede fles wijn. Grote bos bloemen. Zoiets. Klaar.

Ingrid

Laat ze idd survivalen of zo, iets wat ze zelf moeten doen, of een workshop tuinieren (ze hebben vast een tuinman, leuk dan leren ze zelf ook onkruid trekken) - of een koe melken of zo. Of schilderen op het strand (gewoon spullen bij de action halen en een picknickmand mee).

Blackbird28

Blackbird28

27-10-2010 om 19:31 Topicstarter

Verwachting

Het is niet eens zozeer wat zij van ons verwachten maar wij vinden het zelf heel leuk om iemand iets te geven wat hij zelf nooit koopt of kan doen, dat kan in allerlei prijsklasses. Het probleem zit hem hierin dat ze gewoon echt alles al hebben en al zo verschrikkelijk veel gedaan hebben, van gewoon leuk tot heel bijzonder leuk. En ja, € 100,-- is best veel geld maar het gaat in dit geval om hun beider verjaardag en het zijn echt vrienden waar we al ons hele leven mee bevriend zijn en ook het nodige mee hebben gemaakt.
Lol Geerke, een koe melken de grap is dat hij van een boerderij afkomt dus ook dat kent hij reeds en ja inmiddels wonen ze op een landgoed met meerdere tuinmannen cq vrouwen.
En ja, een fles goede wijn is natuurlijk altijd welkom maar voor iemand die een wijnkelder heeft ter grootte vna mijn woonkamer is het lastig kiezen. Kortom moeilijk maar wij beseffen ons terdege dat wij echt niet meekunnen met hun levensstandaard en dat zij dat ook echt niet van ons verwachten.

Hebben ze al een shiitake boomstam?

Laatst gekocht voor zeer rijke zus. Ze had er nog niet een! En ze was er blij mee. Het is een boomstam die je in water onderdompelt en er gaan dan shiitake paddenstoelen aan groeien. Na de oogst laten rusten en 6 weken later heb je ze weer. De boomstammen gaan zo'n 5 jaar mee.

Zelf vind ik het leuk om cadeau's te krijgen die ik regelmatig zie of gebruik zodat ik elke keer weer aan die persoon denk. Ik heb een keer bijvoorbeeld een braadslee gekregen. Elke keer dat ik die uit de kast pak denk ik weer aan die vriend. Of hebben de miljonairs ook een kokkin

Een schaal met allerlei lekkernijen

ik kocht vanmiddag op de markt noten bij een notenkraam die de noten dezelfde dag brandt..

Nog nooit zulke lekkere noten gegeten!

Ik denk erover om schoonpa, straks voor zijn verjaardag, een mooi opgemaakte schaal te geven met allerlei noten (en gedroogde vruchten) een flesje erbij, dan weet ik zeker dat hij het een zalig kado vindt! (daarbij maak ik ook nog zelf een mooi kaartje )

Lou

Lou

27-10-2010 om 21:15

Tijd

Ze hebben veel geld en veel spullen, maar hebben ze ook veel tijd? Zo niet, dan is het altijd leuk om iets te geven dat tijd kost. Jouw tijd dan, welteverstaan. Maak iets wat je niet in een winkel kunt kopen. Bak een taart volgens je oma's geheime recept, maak een schilderij, schrijf een gedicht, als je een van deze dingen kunt dan hè. Zoiets. Iets persoonlijks.

Verder vind ik het niet raar om erbij te vermelden dat ze miljonair zijn hoor. Dat maakt het plaatje compleet, dat ze alles al hebben en vrijwel alles ook al wel eens gedaan hebben. En honderd euro van twee personen voor twee personen vind ik ook niet belachelijk veel voor zeer goede vrienden.

Blackbird28

Blackbird28

27-10-2010 om 22:21 Topicstarter

Precies lou

Tijd, zeker voor elkaar, is er weinig. Dat was bijv. ook de reden dat we ze een verwenweekend hebbem gegeven waarbij wij op de 3 kinderen hebben gepast. En je idee over zelf iets maken vind ik zo gek nog niet, weet bijv. dat hij dol op mijn zelfgemaakte erwtensoep die zijn vrouw nooit maakt.
Een beetje flauw is de opmerking over dure kadootjes voor iemand met veel geld en goedkoop voor iemand zonder geld, dat is helemaal niet de essentie van mijn verhaal cq vraag. Het ging om iets origineels, niet wat voor prijskaartje er aan hangt.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-10-2010 om 22:23

Wat wij gedaan hebben

Vrienden van ons waren pas allebei 50 jaar geworden. Ze hebben dit samen gevierd in een zaal van een restaurant in de stad. Wij hadden bij de 50ste verjaardag van man gemerkt dat 50 euro voor deze leeftijdsviering niet ongewoon is, maar 100 euro was mij op het moment van het feest net even te gortig. (Als ze verspreid in het jaar jarig waren geweest had dat 2 x 50 euro wel gekund.) Ik heb toen mijn best gedaan op vakantieveilingen.nl Ik was er in totaal zo'n 48 euro aan kwijt, een overnachting in een hotel die volgens mij wel hun smaak was, met ontbijt. Ze weten niet dat ik dit bedrag ervoor betaald heb. Dat wilde ik ook. Voor onze begrippen is het een riant cadeau en ik wilde geen opmerkingen à la 'dat is toch niet nodig!', of 'dat is veel te gek!'
Ik ben het eens met anderen dat je niet mee hoeft te gaan in hun luxe. Dubai zit er voor jouw beurs niet in, maar zo'n nachtje weg zullen ze toch evengoed wel waarderen?

Zie oplossing bij vrienden die naar engeland gaan

Laat een gepersonaliseerde kalender met foto's voor ze drukken.
En doe er iets lekkers bij.

Kosten

Bij cadeautjes voor anderen kijk ik eigenlijk vooral hoe rijk ik zelf ben

Maar ik vind ook wel dat je voor echt goede vrienden gewoon wat meer uit de kast wilt halen, en dat hoeft dan nog niet eens op financieel gebied te zijn.

Armoelijers

Pfff wat ben ik blij dat ik alleen maar armoelijers in mijn omgeving heb! Die zijn blij met de goedkoopste fles wijn uit de supermarkt bij wijze van spreken.
Het gaat toch altijd om het idee, om het feit dat je moeite doet om een aardigheidje te verzinnen. Dat zal voor iemand die alles al heeft een stuk moeilijker zijn om te verzinnen.
Maar er zijn al leuke opties genoemd in dit draadje, die je ook goed voor de armoelijers kunt gebruiken.

Gr. Poezie.

Jij kent ze echt!

Ik heb ook 2 van die vriendinnen die omkomen in het geld (al van jongs af aan ken ik ze, toen was dat nog niet zo,hahaha) en ik weet dat mijn vriendinnen mij echt waarderen omdat ze zeker weten dat dat geld er voor mij niet toe doet. Dit in tegenstelling met anderen die er later zijn bijgekomen..en waarbij ze dat zo zeker nog niet weten. Ik weet dat ik financieel toch niet kan tippen aan ze...dus ik zoek altijd een kado waar ik echt over heb nagedacht. Wat echt bij ze past! Even zien waar heb ik ze ooit erg blij mee gemaakt....
Een damasten tafelkleed. Dit omdat vriendin mopperde dat ze die altijd vergat te kopen...en als ze dan sjieke eters had moesten de gevlekte (oud) weer uit de kast komen. Vriendin was erg blij verrast dat ik dat opgeslagen had en onthouden.
Een zonnewijzer voor hun nieuw aangelegde tuin.
Een beeld van een uil voor in een nis van het huis waar ze al jaren 'iets' voor zochten maar door tijdgebrek etc.
Een laurierboompje voor in de hal (zonder pot, dat werd te duur...die hebben ze er zelf dus bijgekocht).
Een weekend kinderoppas aangeboden, inclusief hondenuitlaatdienst en kattenvoerdienst.
Taartenhulpbakster ben ik ook al geweest.
En naaihulp om 2 wiegen te bekleden (tweeling).
En rolstoelduwer voor rijke vriendin met gebroken been
die de deur niet amper nog uit kwam.
En dozen vol golfballen hebben we al gegeven aan de heren.
O en miniatuurmodellen van bepaalde auto's of vliegtuigen vinden die mannen ook leuk. Hebben we ook al een paar keer indruk mee gemaakt.
Een mooi boek met foto's van oldtimers ofzo kan ook.
Hoop je wat inspiratie te hebben gegeven.
groeten albana

Scrapbook

Wat ook een mooie en persoonlijk kado is, is een scrapbook. Wanneer je aan foto's kan komen of hebt kan je dit verwerken in een mooi handgemaakt boek. Wanneer je erop googled kan je zien wat ik bedoel. Ik heb het al aan diverse mensen gegeven en het wordt altijd erg gewaardeerd. Het is geen goedkoop kado omdat er veek materialen in verwerkt worden.
Ik ben begonnen om een site op te zetten is nog maar in de begin fase, scrapkado.nl.
Succes met bedenken wat het beste bij hun past!

margje van dijk

margje van dijk

28-10-2010 om 11:21

Tja

Van een scrapbook zou ik echt niet blij worden, ik vind 'scrapbooken' eerlijk gezegd vreselijk, en als iemand er dan ook nog eens zichtbaar zoveel tijd in heeft gestoken...! Ik zou niet weten hoe ik moest kijken als ik dat kreeg (juist omdat ik het vele werk zou herkennen en willen waarderen, maar ik kan heel slecht liegen op zo'n moment dus ik zou niet uit mijn strot krijgen dat ik het mooi vond). Dus ik zou uitkijken met een al te uitgesproken 'type' kado waar je ook nog eens veel werk in steekt.

Dingen die op gaan, is altijd mijn favoriet bij mensen die alles al hebben. Een fles, een kaas, een sthii-take stam (die heb ik ook net voor m'n verjaardag gekregen, een groot succes). En dan doe je er een mooi kaartje aan (desnoods gescrapbookt), dan is het toch een prachtig kado?

Margje

Sthii take stam

ok die moet ik even google'en.

Aha

een boomstam waar paddenstoeltjes aan groeien die je kan eten, oh ja, die paddenstoeltjes (ken ze wel nu ik er langer over na denk).

Scrapboeken

Sorry, maar die worden meer gemaakt voor het plezier van de maker dan die van de ontvanger. Helaas heb ik nog niemand gehoord die een scrap heeft ontvangen en daar blij mee is geweest. (Sorry....)
Mijn ex-schoonzus heeft ook een website en probeert steeds iedereen daar op te laten kijken en wat bestellen. Helaas, zelfs uit fatsoen doe ik dat niet. Ik vind het NIET mooi. Daarnaast ben ik zelf van oorsprong docent creatieve vakken en vind toch echt dat ik dat zelf beter kan.
Die spullen kosten hardstikke veel geld, maar worden vaak vrij snel na ontvangst alweer in de prullenbak gemikt.

Gr. Poezie.

Sorry hoor

gelukkig iedereen zijn smaak. Ik heb hier echter ook andere signalen.
Ik kan me voorstellen wanneer je gewoon wat foto's verwerkt in een scrapbook dit wat minder kan zijn. Mijn ervaring is wanneer je het verwerkt tot een thema het heel speciaal en persoonlijk maakt en ik me niet kan voorstellen dat de ontvanger dit vreselijk kan vinden.
Ik heb laatst bijv een boek voor een moeder gemaakt wiens zoon ging trouwen. Een mooi boek gemaakt vanaf zijn geboorte tot trouwen met persoonlijke verhalen van vaders en moeders.

Maar goed weer on topic

Voor echte goeie vrienden

verzin je toch meestal een origineel, persoonlijk cadeau. En doet het er niet toe of zij rijk zijn of minder te besteden hebben. Ik hou er trouwens ook zelf niet van om dure cadeau's te krijgen. Dan denk ik al snel ojee, nu verwacht de gulle gever ook iets duurs terug bij een verjaardag ofzo. Het leukst vind ik, om te geven dan wel te ontvangen, boeken,zelfgemaakte jam, chutney e.d., plantjes etc. In mijn familie en vriendenkring zijn we al jaren gestopt met het geven van duurdere cadeau's. Een hele opluchting.

Blackbird28

Blackbird28

28-10-2010 om 19:26 Topicstarter

Shii take stam

Zoveel ideetjes, zie er een aantal die zeer bruikbaar zijn. Iemand enig idee waar die shii take stam te koop is? Ik had er nog nooit van gehoord maar denk dat zeker vriendin dat zeer kan waarderen. Duidelijk is wel dat iets persoonlijks het meest wordt gewaardeerd, heb hier iig inspiratie genoeg op gedaan.

Simpel houden

Waarom moet het zo'n apart en duur cadeau zijn. Omdat zij ook leuke weekendjes (deels) betalen voor jullie, wil je op hun verjaardag waarschijnlijk wat terug doen. Heel aardig ,maar je geeft al aan dat na aantal malen het gewoon niet meer te doen is om iets aparts te bedenken. Geeft gewoon 2 flessen goede wijn van 6 euro per fles. Klaar. Of neem hun kids weer een dag mee naar je huis, en ga gewoon spelletjes doen, fietsen en samen eten koken. Evt. een nachtje logeren, klaar. Ik ken ook best wat oudere mensen die geld zat hebben (ook die wel miljonair zijn) en die geven elkaar gewoon een fles wijn van 5 euro of een cadeau van een tientje of een boekje of plantjes. Wat maakt het uit, ben je bang dat ze je een zeikerd gaan vinden? Als ze zelf heel gul zijn ,dan zullen het echt niet raar vinden. Zeg gewoon eerlijk dat je het niet meer weet qua cadeau (en bonnen of geld ga je natuurlijk ook niet geven ,dat is water naar de zee dragen).

Emmawee

Emmawee

29-10-2010 om 09:27

Eerdere successen

Als jullie eerdere oppas-aanbod zo'n succes is geweest, zou ik dat gewoon nog een keer doen. Soms is het heel prettig om een traditie te hebben, hoef je ook niet elk jaar opnieuw iets te bedenken. Of zijn de kinderen de oppas-leeftijd ontgroeid?
Maar een shii take stam is leuk. Op landgoed de Olmenhorst in Lisse heb ik ze gezien, maar of je daar in de buurt woont? En of ze die nu nog hebben? Ook leuk daar is dat je er een appelboom kunt adopteren. I sook nog een idee misschien?
Groeten! Maw.

Emmawee

Emmawee

29-10-2010 om 09:30

Goed lezen

Iedereen die blijft vallen over 'duur', moet gewoon nog even goed de berichten van Jakje lezen. Het gaat haar en haar vrienden niet om duur.
Groetjes, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.