Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lys Lionne

Lys Lionne

07-12-2008 om 23:41

Kalender gemaakt in excel door Ouders Online-er

Eind 2007 liep er een draadje over het zelf maken van een kalender voor het hele gezin. Iemand (wie oh wie) heeft mij toen een geweldig Excelbestand gestuurd met een kalender voor 2007 én 2008. Per week vul ik dat in en print ik het uit en dan staan daar automatisch de goede weeknummers onder en de juiste namen in de juiste vakjes.... Nu ben ik zelf aan het klooien gegaan en ik dacht het voor elkaar te hebben maar nee, bij uitprinten blijkt dat sommige lijnen niet doorlopen, er geen namen bovenaan staan en de weeknummers ontbreken ook nog eens. Zucht.
Mijn vraag dus: wie was die creatieveling en zou zij misschien weer zo'n mooi bestand naar mij willen sturen??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

08-12-2008 om 10:13

Even naar boven halen

Excuus voor het naar voren halen van mijn draadje, maar door het ongelukkige tijdstip van plaatsen wordt hij mogelijk niet gezien door diegene die net als ik altijd de teller op '0' zetten bij het inloggen....

En ik ben echt wanhopig, want niet alleen ik ben erg gehecht aan die kalender. Ook zoon heeft enorm veel houvast eraan. Hij staat altijd 's morgens voor de kalender om zijn dagindeling te zien en dat neemt veel onzekerheden en onduidelijkheid bij hem weg. Het gebruik bij hem is te vergelijken met een pictobord.

Lys Lionne

Lys Lionne

08-12-2008 om 10:54

Ligt eraan pelle

Tja, dat hangt er vanaf hoe laat ik nog gekeken heb. Meestal is dat rond 24.00 uur dus dan kan hij 's morgens gewoon op nul

In het archief heb ik nog niks kunnen vinden helaas.

Lys Lionne

Lys Lionne

08-12-2008 om 11:01

Volgens mij....

Het bestand heeft heel lang in mijn hotmailbox gestaan, als ik het me goed herinner is het me toen gestuurd door een Anneke, Annette, Ann??????

Annet

Annet

08-12-2008 om 11:18

Ik ben er al, geen paniek!

Stuur mij maar even een mailtje, dan stuur ik de 2009 versie.
[email protected]

Lys Lionne

Lys Lionne

08-12-2008 om 12:00

Ohhh super!

Annet, jij maakt mijn dag nog beter dan dat 'ie al is!!! Bedankt voor de moeite hoor!

Chantelle

Chantelle

08-12-2008 om 14:47

Voor wie is zo'n gezinskalender echt handig?

Ik heb er mee in mijn handen gestaan en hem toch maar weer teruggelegd. Onze kinderen zijn 6, 4 en 0. Ik kan wel bij de oudste "zwemles" zetten, maar ik moet er toch met hem naar toe. Idem dito met voetbal, tennisles, verjaardagsfeestjes, vrije dagen, etc. Is het dan wel zo handig? Dan lijkt het mij alleen maar flink onoverzichtelijk, toch? Misschien als ze iets ouder zijn?

Lys Lionne

Lys Lionne

08-12-2008 om 17:08

Lezen

Chantelle, ik ben een kalender gaan gebruiken toen de jongste kon lezen. Nou heeft hij het echt nodig om te weten wat er die dag allemaal gaat gebeuren, maar ook ik en dochter vinden het makkelijk om in een oogopslag te kunnen zien wat er die dag of morgen op het program staat, wanneer papa thuis is of in het buitenland, wie uit of thuis wedstrijden heeft (is logistiek vaak een heel geregel ). Voordeel van zo'n Excel kalender is dat hij altijd up to date is zónder gestreep Ik print altijd een maand uit met alle vaste activiteiten en de al bekende afspraken. Dingen die erbij komen worden gewoon opgeschreven en op zondag werk ik het ding uit en print de komende week opnieuw uit.

Overzicht

Ik vind zo'n gezinskalender juist heel handig en heb er al jaren een in de keuken hangen. Gezin bestaat uit vader, moeder en drie kinderen (8, 5 en 2). Liefst heb ik een kalender met een 2-wekelijks of maandelijks overzicht, zodat we wat vooruit kunnen kijken. Vakanties, studiedagen, verjaardagen e.d. zet ik er meteen op. Mijn man noteert wanneer hij niet mee-eet i.v.m. werk, voor de kinderen staan hun sport-en speelafspraken erop. En ja, ik ben bij veel van die afspraken betrokken voor halen/brengen, maar juist het overzicht van de kalender vind ik dan handig. Ik zie in een oogopslag wie er wel of niet thuis is, en of er voor een bepaalde dag nog een afspraak gepland kan worden.

Annet

Annet

08-12-2008 om 17:20

Hangt af van de thuissituatie

Wij wisselen af met vader, moeder en oppas tijdens de doordeweekse dagen. Met de kalender kan iedereen zien wat er op welke dagen en tijden moet gebeuren. Er is niet één persoon verantwoordelijk. Zelfs het terugbrengen van de bibliotheekboeken schrijven we erop (scheelt een hoop boetes...)
Ook voor avondafspraken is het handig. Wij (ouders) moeten allebei wel eens savonds werken of komen extra laat thuis. Dat wordt ook op de kalender gezet, zodat direct duidelijk is of de ander extra vroeg thuis moet zijn, oppas geregeld moet worden, etc.
Zelf print ik een half jaar tegelijk (van start schooljaar - kerst en van kerst - einde schooljaar). Iedereen kan dus vooruit bladeren.
Zoon van 6 kan nu lezen maar hij kijkt zelden op deze kalender. Dochter van 11 leest en schrijft wel mee.

Roos

Roos

08-12-2008 om 19:11

Annet

Mag ik jou ook mailen voor zo'n excel-bestandje? Op termijn lijkt het me voor ons superhandig.
Maar als je al overspoeld wordt met verzoeken, snap ik het ook, hoor!
Groet,
Roos

Annet

Annet

08-12-2008 om 20:08

Ja hoor

zoveel moeite is het niet hoor, zo'n mailtje sturen.
En met al die verzoeken valt het ook wel mee.

Nasha the first

Nasha the first

08-12-2008 om 20:47

Ik ook

spekkie 70 at hotmail punt com

emmonis

emmonis

08-12-2008 om 22:21

Annet

Mag ik ook? Ik ben erg benieuwd

emmonis @ gmail. com

dank je wel

Polly Shearman

Polly Shearman

09-12-2008 om 17:26

Annet

ik heb je ook gemailt!
groet, polly

Roos

Roos

09-12-2008 om 17:59

Om overvolle mailbox te voorkomen

.....mijn dank hier gepost!
Bedankt, ziet er erg handig uit.

mirreke

mirreke

09-12-2008 om 19:34

Annet

Je raadt het al, ik zou er ook wel eentje willen. Ik heb nu een gezinskalender aangeschaft, maar die is te klein voor ons gezin en heeft ook niet zoveel plaats per dag. En wij hebben ook zo'n mannetje dat veel behoefte heeft aan duidelijkheid.
Ik zou graag die van jou eens bekijken, eventueel kan ik hem dan aanpassen oid.
Mijn mail: [email protected]
Alvast heel erg bedankt!

Annet

Annet

09-12-2008 om 20:43

Allemaal weer verstuurd

Mochten er nog meer mensen een kalender willen, graag mij mailen. Dat vind ik veel makkelijker dan de emailadressen van het forum afhalen, alle spaties eruit halen, etc.
Zoveel zijn het er niet. Het is tenslotte niet Claudia's geldschema.
Mijn mailadres is [email protected]

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.