Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Niny

Niny

19-09-2009 om 23:44

Kan een personenweegschaal je vetpercentage meten?

We zijn aan een nieuwe weegschaal toe en de Blokker heeft een fraai exemplaar in de aanbieding. Hij kan onder andere je vetpercentage en je spiermassa meten. Het lijkt me geweldig (vooral voor mijn man die aan het lijnen is en dat soort info wel wil hebben) maar hoe kan het? En kán het eigenlijk wel?

Ben benieuwd of iemand zijn licht erover kan laten schijnen.

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

20-09-2009 om 09:30

Diëtiste

Hoi Niny, ik kom geregeld bij een diëtiste en zij heeft ook een weegschaal die het vetpercentage meet. Of die van Blokker van dezelfde kwaliteit is, weet ik niet, maar het kan zeker.

margje van dijk

margje van dijk

20-09-2009 om 12:38

Nou....

Manlief kwam ook een keer thuis met zo'n weegschaal, die zat in zijn kerstpakket. Ik ging erop staan en ik bleek voor 48% uit vet te bestaan. Ik heb dat ding meteen het raam uit geflikkerd

Margje

Magere gespierde dochter ook

Onze dochter (11 en 31 kilo ong. en 150 lang) was volgens de weegschaal (ook zo'n vetgevalmeetding) ook rond de 50% vet. Het rare is dat je bij haar alleen vel kan pakken, waar zit dat vet dan?
gr. albana

Aatje77

Aatje77

20-09-2009 om 20:10

Kan wel maar....

Er zijn wel weegschalen die echt je vetpercentage kunnen meten maar als je een echt goede meting wil zal dat met een apparaat van Blokker niet lukken denk ik.

Ik heb vorige week een uitgebreide test gedaan bij een sportcentrum omdat ik daar wil beginnen met sporten en daar zat ook een vetpercentage meting bij.

Ik moest op een weegschaal gaan staan maar moest ondertussen ook nog een soort handvat vast houden dat aan de weegschaal verbonden zit en volgens de fysiotherapeut die de meting deed werkte het met een soort stroomstootjes die dan door je hele lichaam gingen (je voelt helemaal niks) en dan dus op een of andere manier zo je vetpercentage meten.

Het mijne was trouwens iets te hoog, 36 procent. Maar goed, ik ga ook niet voor niets beginnen met sporten

Aatje77

Aatje77

20-09-2009 om 20:16

Gemiddeld percentage

ik googelde net trouwens wat een gemiddeld gewenst vetpercentage is bij een vrouw en kwam uit op 27% bij vrouwen tussen 30 en 39 jaar. Vrouwen tussen 40 en 49 jaar 30% Mannen zitten overal 10% lager.

Dieetje

Dieetje

20-09-2009 om 20:41

Kan wel

Mijn dietiste heeft er een en daarop heeft ze mijn vetpercentage gemeten. Onlangs heb ik die van de blokker ook gekocht en het vetpercentage dat ik daarop meet was hetzelfde als bij mijn dietiste.
Waarmee ik niet wil zeggen dat die van de blokker goed is hoor, maar ik ga er van uit dat de dietiste wel een redelijk professionele heeft. Dus het kan wel!

Vic

Vic

20-09-2009 om 21:11

Zelfde

Een vriendin heeft ook zo'n weegschaal, geen idee welk merk. Het vetpercentage volgens de weegschaal komt nagenoeg overeen met handmatig meten (18 vs 19%).
Maar ik ben dus wel heel benieuwd hóe dat apparaat het meet. Weet iemand dat?

jippa

jippa

20-09-2009 om 21:17

Link

Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd. Hier staat een uitleg in t Engels:
http://www.new-fitness.com/body_fat_measuring.html

Zie vooral onderaan.

Kennelijk zitten er ook electrodes ingebouwd in die weegschalen en is het systeem dus vergelijkbaar met de stroomstootjestest maar dan via de voeten.
Weer wat geleerd.

Suzanne

Suzanne

23-09-2009 om 09:04

Hoe meet je handmatig?

Hi Vic, hoe meet je vet dan handmatig?

Vic

Vic

23-09-2009 om 14:47

Suzanne

Daar heb je apparaatjes voor, waarmee je op 4 of 7 plekken een stuk huid met onderliggend weefsel opmeet. Het aantal centimeters wordt dan weer vertaald in een tabel waarin het vetpercentage staat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.