Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kastje/laatje/hoekje miniklus of groteklus per dag/week?maand


Paddington

Paddington

16-12-2020 om 06:45

Toch weer een ander project tussendoor

Ok, ik zou de slaapkamer aanpakken, maar.... die is boven. Werken doe ik beneden, dus het is makkelijker om daar een projectje tussendoor te doen. Niet hele grote projecten, maar dingen die je in 2 minuten kunt doen. Dus gisteren een start gemaakt met de trapkast. Ik heb daar meerdere planken en als ik elke keer een stukje plank leeg haal, op mijn keuken eiland neerleg en dan na het werk de plank schoonmaak en de spullen weer terugzet dan wordt ook die gedaan.

Lekker opruimen hier

Knutselkei

Knutselkei

16-12-2020 om 07:18 Topicstarter

Goed bezig!

Ja dat kleine plankje tussendoor idee werkt hier ook wel. Meer zo van oja,ik moet/zou nog even 2 minuten een plank doen.

Hoe gaat het opruimen bij jullie ?

Hier ligt het tempo iets lager tijdens de eindejaarsperiode, maar ik probeer toch weer wat uit een doos met spullen zoals oud speelgoed, pennen die meer schrijven enz, zaken weg te gooien of een betere plaats te geven. Met een muziekje op, lukt dit toch een beetje. Ook voor jullie fijne feestdagen en veel opruim-moed in 2021.

Knutselkei

Knutselkei

26-12-2020 om 16:10 Topicstarter

Ja t zakt wat in he

Ik heb gisteren toen ik wat zocht in een v d lades v d vriezer, die gauw leeggeladen,doek er door heen en weer terug. Wat ik moest hebben lag niet in die la dus 2e lade is ook schoon whahhaha.
En de kippensoep in wording die ik zocht bleek dus op......

Lotte

Lotte

30-12-2020 om 14:46

mijn maandelijkse klusjes weer gedaan

Vandaag weer de maandelijkse klusjes lijst gedaan. Normaal elke eerste maandag van de maand. Maar nu vakantie dus. Ik maak na gebruik altijd wel de oven schoon maar toch komen er altijd nog vervelende vlekken.
Dus nu weer een grote reiningsbeurt met citroen en zout. Bah zo'n rotklus wat elke maand weer moet. En dan ook meteen het douchegordijn weer gewassen. (ik doe de maandklussen altijd samen anders vergeet ik het) . Wassen is niet zo lastig maar al die ringen er weer aan doen ,bleh.
koelkast, vriezer, keukenkastjes en alle afvoeren ontstopt.
Nu draait de wasmachine weer op het reiningsprogramma. En de vaatwasser ook .
Ben ik er weer mooi vanaf . Hoef pas maandag 1 februari weer.

Lotte

Lotte

30-12-2020 om 14:50

en filter afzuigkap inderdaad

was ik al weer vergeten. Ik werk in de keuken van boven naar beneden. dus dat was een van mijn eerste klussen vanochtend

Hangkous

Hangkous

30-12-2020 om 17:02

Grote klus aangepakt gisteren

Met man samen onze werkplekken gereorganiseerd. Het 3 meter lange bureaublad leunt op 3 kasten 2 met lades 1 met een deurtje.
Het ladeblok aan een kant (mijn kant) kon nooit goed open. En na jarenlang vol stouwen (uit het zicht is opgeruimd, niet waar?) kon het nu echt niet meer. Ik kon de zooi er ook niet meer uit krijgen.
Gisteren begonnen met het bureaublad stutten en kasten er onderuit halen. Snoeren omleggen om de computers te kunnen verplaatsen, alles weer aansluiten. En natuurlijk stof verwijderen waar die kasten hadden gestaan.
Van mijn laden moet ik er nu nog 2 opnieuw indelen. Wel heel veel weggegooid maar gisteravond om 20.00 uur wilde ik toch wel even zitten, alles in de la gemikt met een: dat doe ik morgen wel.
Vanmorgen kwam man erachter dat hij zijn schermen links rechts verwisseld had. Dat moest dus opnieuw. Gelukkig hoefde ik niet te helpen maar ik kon ook niet in dat hoekje terecht om mijn lades te organiseren.
Heb ik maar samen met 1 puber de emmer sop door de badkamer geslingerd en de rest van het huis gestoft en gezogen.
Ga zo met de andere puber eten koken. Dat komt ervan als je niet wilt helpen met andere klussen, zeker in de vakantie als iedereen bezig is.

Knutselkei

Knutselkei

30-12-2020 om 18:15 Topicstarter

Gisteren

heb ik boven alle vitrage gewassen.
Wat ruikt dat heerlijk....nou ja iets minder nadat ik ze had gestreken want ze waren wel heel erg gekreukt.
Alle ramen gewassen, kozijnen etc schoongemaakt en ik vond een heel nest lieveheersbeestjes in de hoek van het kozijn! Hoe ze zich daartussen hebben gewurmd terwijl t raam dicht was,geen idee. Eerst wilde ik ze laten overwinteren maar na even op internet gespeurd te hebben en ze dus oranje en rode afscheiding hebben,( ja dat had ik dus al wel gevonden maar wist niet wat t was) en dat je er allergisch voor kunt zijn heb ik ze toch maar weg laten halen door man. Een flink aantal naar buiten gekiept en dan de stofzuiger erop, buiten zou je m leeg kunnen schudden, was een nieuwe zak. Nou dat werkt dus niet zo goed,helaas.
Vandaag miniklusje: mn buro waar ik altijd aan computer en teken is weer netjes

Isella

Isella

31-12-2020 om 08:18

Lilian vitrage

Ik was de vitrages niet te warm en centrifugeer op 400 tpm. Dan hang ik ze nat op, geen kreukel te bekennen. Het mooiste is bij mooi weer en raam open, maar dat kan nu niet

Knutselkei

Knutselkei

31-12-2020 om 14:52 Topicstarter

Isella dat doe ik normaal ook maar

Er hadden lieveheersbeestjes een rode afscheiding op achtergelaten in de plooi dus ze moesten nu wel warmer, want met t eerste lage programma werden ze niet schoon. Normaal kreuken ze ook wel maar nu echt wel erger.

Valeria

Valeria

01-01-2021 om 13:53

placemats

Ik heb het kastje boven de ijskast ontdaan van de helft van de placemats die daar in lagen. Stoffen, ontzettend lelijk. Er kan nog meer weg, maar dan is gelijk het hele kastje leeg.

Het lag er allemaal al voordat ik hier kwam wonen (ja, zo vaak ruim ik de kastjes dus uit...); ik verdenk mijn schoonmoeder, maar wie geeft er nou iemand herhaaldelijke lelijke sets placemats?

En mijn man heeft een kastje gedemonteerd en spullen weggedaan. Maar die gaat maandag gewoon weer naar kantoor, dus danis het weer gedaan met zijn bijdragen

Pennestreek

Pennestreek

01-01-2021 om 14:01

Kerstmeuk

Ik heb vandaag alle kerstfranje al weggehaald en opgeruimd. Eigenlijk zouden we in de tuin aan de slag gaan, maar de regen joeg ons naar binnen 😕. Dan maar in huis nuttig aan de slag...
En ik wil de douchebak opnieuw kitten dit weekend, dus die heb ik vanochtend grondig gepoetst. En een uur met de hond erop uit geweest. Voor een 1e januari best aardig vind ik zelf, al zijn het geen laatjes of kastjes.

mijk

mijk

01-01-2021 om 17:16

rondje stort gedaan van de week maar verder schiet het niet zo o

de january cure van Apartment Therapy start bijna weer en dan ga ik altijd los! https://www.apartmenttherapy.com/january-cure-2021-signup-36836645

Knutselkei

Knutselkei

01-01-2021 om 18:37 Topicstarter

Kerstmeuk

was hier al de 28e weg
Ik had veel kleren klaar staan maar de kledingbakken waren dicht dus alles weer naar boven. Dekbedden uitgezocht die ook weg kunnen.
Vandaag nog niks gedaan en toch denk ik er aan dus ik ga dalijk in de badkamer toch even een lade doen. Goed starten he?

Vicky

Vicky

01-01-2021 om 18:44

Morgen

Ik start morgen met de kerstboom. Daarna vind ik het waarschijnlijk wel weer genoeg, naast de normale dingen zoals de was.

Vandaag

Vandaag een lade van mijn bureau waar vanalles in weggemoffeld zit. En als t meezit nog een lade in de woonkamer. Dan zijn er twee probleemlades hopelijk opgeruimd en netjes. Jullie reacties geven moed.

Hangkous

Hangkous

02-01-2021 om 10:30

Klusje dat zichzelf meldt

Na een avond hapjes en oliebollen op 31 december gisteren laat uit bed en bij de lunch de restanten van oudejaarsavond hadden we niet zijn trek in het geplande avondeten.
We besloten om een soepje te maken en daar brood bij te eten.
Ik pak een ui uit de groentenbak in de kelder en grijp in iets snottigs. Als ik het netje oppak druipt er rottingsdrap uit. Gatver wat een smurrie. Druppels op de vloer, tegen de deur die vieze bak.
Alles meteen schoongemaakt en maar wat later gegeten.
Zit nu moed te verzamelen om boodschappen te gaan doen. Even de voorraad aanvullen.

Knutselkei

Knutselkei

02-01-2021 om 16:49 Topicstarter

en...hangkous heb je weer eten

Ik heb vandaag de onderste grote lade van mn buro opgeruimd. Veel oude muik eruit en daar mn tekenspullen gezet. Netjes rechtop alle stiften zodat ik de kleur meteen kan pakken. Daarna als beloning voor mezelf een mooie grote kei met een mol erop getekend.

Hangkous

Hangkous

02-01-2021 om 17:17

Voorraad weer op peil

Er was nog wel iets van basis voorraad, en als het echt moest had ik best wat kunnen toveren uit de voorraad maar daar oogst ik geen applaus mee.
Nu kunnen we er weer tot dinsdag mee vooruit.
Ik doe normaal op dinsdag en vrijdag boodschappen. Nieuw jaar nieuw begin we gaan weer in het goede ritme.
Net mijn bureaulades uitgemest en netjes ingedeeld. Wil nog even naar de Action voor wat bakjes om klein spul te sorteren, maar ja die is voorlopig nog dicht.

Pennestreek

Pennestreek

02-01-2021 om 18:51

Tuin

Vandaag vanwege het mooie weer in de tuin aan de slag gegaan met man. We werden (helaas) pas laat wakker, dus de dag was al voor een deel voorbij. En verder is er natuurlijk genoeg te doen in het weekend; was, boodschappen, een stofzuiger door het huis halen , de hond uitlaten…
En toen zakte dochter ook nog eens door haar bed, dus daar is man nu mee bezig. Morgen dan maar de douchebak kitten. Dus echt opruimen zit er helaas niet in de komende weken…

Pirata

Pirata

03-01-2021 om 09:13

Vooruit dan

Vooruit dan, ik doe ook af en toe mee... 🙂
Gisteren heb ik tijdens het tuinieren 4,7 km gelopen. Dit was om een container van 10 kuub verder op te vullen met takken en omgezaagde opgeschoten zaailingen (bomen). Een deel daarvan lag al 3 jaar achter de schutting te wachten om opgeruimd te worden...
Daarna nog een stukje tuin onkruidvrij gemaakt en opgehoogd.
Vandaag óf de appelboom snoeien, óf een kastplank opruimen die al 3 jaar onaangeroerd volgepropt ligt.

Valeria

Valeria

03-01-2021 om 09:38

groenbak

Ze hebben hier een aantal ophaalmomenten geschrapt. Na eind november was het alleen eind december, dan eind januari en eind februari, voordat ze weer teruggaan naar 2x per maand. Vervelend, want nu heeft iedereen tijd en is het niet te koud.
Ik kan genoeg dingen bedenken om te doen in de tuin...

Pirata

Pirata

03-01-2021 om 09:46

Valeria

Hier gaan ze gelukkig gewoon door. Maar die 10 kuub container hebben wij gehuurd. Anders werd het 30 of 40 keer rijden naar het afvalstation. En die stammetjes passen niet in een reguliere groenbak, tenzij je ze eerst allemaal in stukken zaagt.
Dus wellicht een optie, wegbrengen of container huren?

Tango

Tango

06-01-2021 om 22:58

Vieze kastje

Afgelopen weekend maar eens een vies kastje in de keuken aangepakt. Er ligt onderin dat kastje fruit, aardappels, komkommer, uien e.d. Blijkbaar was er een tomaat naar achteren gerold en uit het zicht geraakt en gaan rotten. Echt een hele vreemde geur. Kastje dus maar even flink uitgemest en gepoetst, maar de geur hangt er nog steeds een beetje, vooral omdat het deurtje natuurlijk bijna altijd dicht zit.
En verder schiet het hier ook minder op dan ik wil. Ik heb een stapel oude hoofdkussens liggen die de container nog steeds niet bereikt hebben. De boekenkast moet ook nog worden uitgezocht en deels leeggeruimd en de badkamerkastjes idem. Die laatste komen wel aan de beurt als we de badkamer gaan laten vernieuwen, maar wat zie ik nog steeds op tegen die klus! Niet kunnen douchen en zo. Man wil in die periode een huisje in de buurt huren, maar vind ik ook gedoe. We hebben 3 katten thuis dus dat wordt eindeloos heen en weer rijden... Ik heb meer interesse in een soort nooddouche plaatsen, maar geen idee hoe dat in zijn werk gaat.

Knutselkei

Knutselkei

07-01-2021 om 06:45 Topicstarter

Nooddouche

Wij hebben een nooddouche in de garage gemaakt,daar hadden we al afvoerput zitten. Een gat in de muur naar de keuken en daar de kraan aan gekoppeld.
Maarje kunt ook gewoon zon hok met een douche huren he? Net als zon WC, kan dat ook. Ongeveer 80-90 euro per week.Even improviseren met badjas maar ergens anders wonen is ook zo wat.

Paddington

Paddington

07-01-2021 om 09:53

Jeet

wat goed om dit draadje weer bovenaan te zien. Meteen weer geactiveerd.
Wat hebben wij de afgelopen week gedaan:
- vriendlief heeft een kast in de tuin gebouwd voor de winter/zomerbanden
- de kerstspullen opgeruimd en meteen uitgezocht. Behoorlijk wat weggedaan
- Naaiklusjes die al een tijdje liggen afgerond (heerlijk weer ruimte voor een nieuw project)
- Meteen maar mijn naaispullen uitgezocht en goed opgeruimd
- Vriendlief heeft ook kabels die doorgetrokken moesten worden naar de garage gedaan en wat dingen opgehangen
- Daarnaast (doordat er dingen opgehangen waren) weer een doos leeggemaakt die daarop stond te wachten, waardoor we weer een stap verder zijn met het wegwerken van allerlei dozen in huis waarvan de inhoud opgeruimg/uitgezocht moet worden

Kortom we zijn samen lekker bezig geweest.

Knutselkei

Knutselkei

07-01-2021 om 15:51 Topicstarter

Ja lekker he

Ik merk dat ik dan toch steeds nog even iets extra doe. Langzaamaan steeds meer opgeruimd....
2 zakken kleding al weg nog paar te gaan.
Stuk garage opgeruimd, ook veel weg gedaan, we kunnen weer lopen.

Hangkous

Hangkous

07-01-2021 om 16:10

Ritje milieustraat gedaan

Olie van de oliebollen weggebracht, lege flessen en potjes en 2 zakken lompen. De restjes van mijn actie zelfgemaakte mondkapjes en wat versleten spijkerbroeken en de compleet vergane gordijntjes uit de keuken. Op het draaiende raam zat zo'n antiek gespannen gordijntje, na het wassen deed ik de roede er weer in en toen had ik een gat. Toch 23 jaar mee gedaan, nu moet ik wat anders.

Paddington

Paddington

11-01-2021 om 09:32

Afgelopen weekend

ook weer lekker bezig geweest.
Een beetje voorruit koken, kabeltjes vervangen. Het netwerk op orde gemaakt en aan een leuke nieuwe naaiklus begonnen. De stof dus uit de kast en binnenkort als kledingstuk weer in de kast.

Daarnaast merk ik dat ik ook makkelijker 'even' een klusje tussendoor doe. Fijn om het huis te zien veranderen.

Ik heb nog aardig wat stof liggen, dus dat ga ik eerst verwerken tot kleding. Daarnaast heb ik nog wat verkleedkleding liggen die nog afgemaakt moet worden.

Er liggen nog veel meer klussen te wachten, maar met gesloten bouwmarkten zal dat nog even stilliggen.

Pluis

Pluis

11-01-2021 om 09:36

Paddington

je kunt wel bestellen bij de bouwmarkt, en dan ophalen. Gaat een paar dagen overheen want het is druk, maar het kan dus wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.