Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kastje/laatje/hoekje miniklus of groteklus per dag/week?maand


Paddington

Paddington

11-01-2021 om 09:39

Klopt

maar bepaalde dingen is online uitzoeken gewoon erg moeilijk. Daarbij komt, wij hadden wat besteld, maar dat was niet compleet. Terug sturen zou 4,50 euro kosten. Daar schiet je ook niets mee op. We wachten wel tot ze weer open zijn.

Verder in de kelder

Vandaag ben ik terug in de kelder aan de slag gegaan, een aantal lege dozen en papieren draagtassen weg en een groot aantal winkeltassen van de stapel die er lagen. Ik krijg terug ruimte. Wat stom dat ik dat allemaal bijgehouden heb, om ze (n)ooit nog te gebruiken. En nu verder doen en nieuwe gewoontes aankweken.

Tango

Tango

11-01-2021 om 19:51

Koelkast

Hier ook weer aan de slag geweest. Koelkast gesopt en geordend en ook nog de voorraadkast. Dat is zo'n kast onder de trap waar alle boodschappen na een tijdje gewoon in gestapeld (lees gegooid) worden zodat er totaal geen structuur meer in zit. Wat overgedateerde verpakkingen weggegooid en de rest weer keurig geordend. Ik was er best trots op.

Knutselkei

Knutselkei

11-01-2021 om 20:26 Topicstarter

Oja tango fijn gevoel he

Dat herken ik.. ik doe na t werk boodschappen en moet dan nog eten. De restheeft al gegeten dus zij ruimen de boodschappen op. Nou heb ik al t een en ander ge dresseerdin “ leg de spillen die bij elkaar horen bij elkaar” bv koffie thee koffiemelk etc. Maar soms lijkt t wel of dat weer helemaal uit systeem is en ben ik alles kwijt ,koop weer nieuwe etc. .dan ga ik ook maar weer even stukje ordenen. Gisteren ook gedaan.....klein stukje😅

Hangkous

Hangkous

11-01-2021 om 20:33

Ijzeren discipline

Ik heb wat voorraad beheer en ijzeren discipline.
Alles wat in de kelder/ verdiepte trapkast gaat wordt fifo opgestapeld.
Helaas moet ik dat nu met 4 mensen bijna continue thuis steeds controleren.
Dochter heeft met een baantje in de horeca goed geleerd naar datum te kijken en die is daar thuis ook consequent mee.
De mannen hebben er wat minder kijk op.
Ik heb bijvoorbeeld een mandje met koek staan,
de langst houdbare pakken onderin. Wij vrouwen pakken van bovenaf, de mannen kijken naar wat ze lekker vinden. Dus het kan zomaar gebeuren dat de spritsen die volgende week op moeten weer onderin belanden en uiteindelijk niet meer lekker zijn als het pak eindelijk open gaat.

Vandaag alle kastdeuren in de keuken gelapt. En 1 kastje van binnen. Morgen verder.

Pirata

Pirata

11-01-2021 om 20:59

Geen discipline

In plaats van het beoogde kastje, het hele weekend in de tuin gewerkt. De zon scheen ☀️

Paddington

Paddington

12-01-2021 om 07:27

Zalig

om gewoon de troep te zien 'slinken'. Helaas ben ik er nog lang niet, maar ik zie al wel voorruitgang.

De tuin zal ook deels aan de beurt komen dit jaar. Althans dat is het plan.

Gisteren eigenlijk alleen de standaard dingen gedaan. Vandaag weer het plan om een extra dingetje op te pakken.

Hangkous

Hangkous

17-01-2021 om 14:37

Weinig over van mijn netjes gepoetste deurtjes

Lekkage in de gootsteenkast sinds gisteravond. Man heeft allerlei deurtjes eruit gehaald en inhoud van kastjes staat her en der in de keuken. Heb al uren nergens stromend water (de kraan is stuk) en het eind is nog niet in zicht.
Morgen kan ik opnieuw beginnen met die deurtjes, overal op de onderste kastjes zitten vingerafdrukken. Grrrrrrr

Knutselkei

Knutselkei

17-01-2021 om 15:29 Topicstarter

Oeidas balen.

Emmertje sop halen bij de buren, nu poetsen en morgen lekker genieten van dat t toch weer schoon is.

Knutselkei

Knutselkei

17-01-2021 om 15:33 Topicstarter

Telt was weg werken ook?

Hebben jullie dat ook dat je sommige dingen gewassen dan laat liggen bij de machine. Sokken,zakdoeken (ja man moeten zal die dingen mee)of ietswat niet makkelijk strijkt. Nu was t puinhoop geworden in het hokje waar droger en wasmachine staan. Dus al stukje opgeruimd. Vanavond strijken,dat is nog vanuit vroeger dat manlief altijd sport wilde kijken en ik de serie Spoed. Nu strijk ik nog steeds. Het is veel minder. Ik vouw nu meteen uit de droger. Dat scheelt veel werk, dus hoeft niet elke week maar , onder boer zoekt vrouw,heel holland bakt of zo strijk ik dan t een en ander weg.

Hangkous

Hangkous

17-01-2021 om 15:49

Geen sop acties meer vandaag

Mijn eerste zorg wordt iets te eten voor vanavond. Desnoods iets afhalen.
De wasmachine moet nog draaien, de vaatwasser is ook vol maar kan niet draaien, omdat de hoofdkraan dicht zit.
Gelukkig heeft mijn vader wat dingetjes om leidingen af te doppen in voorraad, omdat hij zelf voor een verbouwing staat en niet alles wil laten doen. Dus net daar wat onderdelen gehaald. Al heb ik alleen koud water in de keuken dan zou ik al heel blij zijn.
Niet essentiële winkels dicht, hoe lang gaan we dat nog volhouden?
De bouwmarkt dicht is wel heel onhandig.

Knutselkei

Knutselkei

17-01-2021 om 16:03 Topicstarter

Hangkous

Dat wordt, chinees of shoarma dus. Of frietjes bakken.

Bij ons kun je bij de bouwmarkt bestellen en binnen 2 uur al ophalen. Wie weet is dat bij jou inde buurt ook. Of op facebook vragen wie er nog een kraan heeft liggen om even te lenen. Wij hebben er bv nog een op zolder,wie weet andere mensen ook.

Hangkous

Hangkous

17-01-2021 om 16:59

Andere kraan

Ligt hier ook op zolder. Het probleem zit in de knietjes en bochten die je nodig hebt om het ding aan te sluiten. Daarvan hebben we altijd wat op voorraad maar dan nu net niet het goede maatje.

Bestellen en binnen x uur ophalen kan hier ook maar dan moet je heel precies opnoemen wat je wil hebben knie 12mmx3/8 en dan heb je toch een bocht nodig. Man gaat dan graag naar de bouwmarkt om zelf te passen met bochtjes knietjes en vulringetjes.

Inmiddels heb ik koud water in de keuken helaas lekt het nog wel een klein beetje maar dat is op te vangen met een bakje in het gootsteenkastje. Via mijn ouders kunnen we morgen terecht bij een bevriende loodgieter, die komt dan aan huis dat schijnt nog wel te mogen; spoedreparaties.

De vaatwasser draait inmiddels en de wasmachine gaat zo ook aan.

Helaas voor mij gaan we wel gewoon zelf koken. Ik had wel zin in een avond geen corvee maar de pubers hadden zich al sinds vrijdag verheugd op het menu van vanavond. Spruitjes, frites en casselerrib met mosterdsaus. Die 2 laatste items moet ik wel zelf doen om het lekker te krijgen.

Knutselkei

Knutselkei

17-01-2021 om 18:36 Topicstarter

Dat is ook wel een compliment!

Ga daar vanavond lekker van genieten, enne na t eten mogen zij opruimen

Hangkous

Hangkous

17-01-2021 om 19:58

Ik heb rare snuiters

Pubers die enorm kunnen genieten van pizza en andere niet zo gezonde happen maar na een paar dagen continue van dat soort dingen vragen ze om verse groenten.
Ben ze toch maar gaan helpen met opruimen. Degene met de minste huishoudelijke vaardigheden heb ik maar boven gestuurd om de was op te hangen en met dochter (had baantje in de horeca) in de keuken begonnen.
Links naast de gootsteen 1.20 meter aanrecht waar naast de koffiezetter en de waterkoker afwas van 2x en rondje koffie en de lunch stond opgestapeld. Rechts naast de gootsteen de afwas van het avondeten en nog pannen op het fornuis.
Moest de vaatwasser nog uit geruimd en weer ingeruimd. Was iets te onoverzichtelijk voor 2 pubers met ieder hun eigen idee over op welke manier je dat aanpakt.

Valeria

Valeria

17-01-2021 om 20:06

het gaat langzaam

Gelukkig komen er weinig aankopen bij in deze periode en omdat mijn man ook niet naar zijn moeder gaat, ook geen rommel van daar. Je zou denken dat ik dan meer eruit moet kunnen gooien dan binnenkomt, maar het is zo slecht te zien.

Morgen eerst maar weer eens wat snoeien, want woensdag wordt het tuinafval opgehaald en daarna pas weer 4 weken later.

Tango

Tango

17-01-2021 om 20:25

Bovenkant keukenkastjes

Bij ons op 1 van de keukenkastjes staat een ijsblokjesmachine. Man moest die van het weekend pakken voor dochter, want zij wilde cocktails maken met een vriendin. Het apparaat zat een beetje vastgekleefd aan het kastje dus heb ik daarna maar de bovenkant van de kastjes staan soppen. Wat een akelig klusje zeg! Het is niet perfect schoon geworden, maar ik was toch blij met het resultaat.

Was die blijft liggen is hier herkenbaar hoor. Soms heb ik wel tijd om was te draaien (dat kost natuurlijk ook haast geen tijd, is alleen maar kwestie van de wasmachine aanzetten) maar geen tijd om te vouwen en dan liggen er rustig 3 wassen die nog opgevouwen moeten worden. Was dit weekend ook het geval. Gelukkig inmiddels alles weer weggewerkt.

Paddington

Paddington

18-01-2021 om 13:12

Wij hebben

papieren uitgezocht. Er lagen overal stapels met papieren waar we nog 'iets' mee moesten. Voornamelijk ergens opbergen. En daartussen reeds betaalde facturen. We hebben alles uitgezocht in mappen gedaan wat belangrijk is en de rest weggegooid. Een heerlijk opgeruimt gevoel.

Daarnaast ben ik verder gegaan met het verwerken van lappen stof tot kleding. Er liggen weer 2 stukken klaar die alleen nog in elkaar gezet moeten worden. Het knippen neemt het meeste ruimte in. Dus met een beetje geluk heb ik aan het einde van de week weer 2 nieuwe kledingstukken en ruimte in mijn stoffenbak.

Daarnaast ook weer 2 laatje onderhanden genomen. Zo wordt er steeds meer opgeruimd.
en dat geeft een heerlijk gevoel.
Toch grappig. Ik ga steeds meer opruimen en daardoor krijg ik zin om nog meer op te ruimen

Knutselkei

Knutselkei

18-01-2021 om 13:14 Topicstarter

ja he? En dan is t ergens rommelig

en dan denk ik....jij bent de volgende!

Hangkous

Hangkous

18-01-2021 om 13:46

Zit moed te verzamelen

Er ligt boven heil veel was, schoon en droog maar moet nog gevouwen en sommige dingen gestreken.
Er is overigens ook veel vuile was. Gisteren alleen kamers langs geweest en geroeptoeterd dat ik ging wassen alles inleveren!!!!
Besloten donker te draaien daar had ik het meeste van. Kom ik net terug van de fysio ligt er alweer een spijkerbroek in de mand. Zoon had gisteren een grijze joggingbroek aan en en donker rode hoodie.
Dan denk ik: ik sprak toch geen Chinees gisteren?

Valeria

Valeria

18-01-2021 om 14:01

tak

Een paar uur bezig geweest met een tak boven mijn hoofd afzagen. Met veel pauzes, want boven mijn hoofd. Nu moet ik hem klein maken voor in de groenbak.
Zelf werken is er nog niet van gekomen, want de jongste had een paar keer advies nodig (dat hij dan niet opvolgde) en wilde ineens een boek lezen en omdat hij dat nooit doet, ben ik uit de tuin gekomen om te helpen een boek te zoeken. Alles was of te dik, of te dun. Dus hij is alsnog niet aan het lezen. Nu wachten we ook nog tot mijn man de opdracht van school heeft bekeken, want kind wil het pas aan de meester gaan vragen als papa het ook niet snapt. Maar geen idee wanneer die tijd heeft, want die zit op zijn werk.
Maar goed, de tak is eraf en dat is straks wat meer zon in de tuin en minder bladeren in het zwembad.

mover

mover

19-01-2021 om 09:33

verhuizen

Over 32 dagen staat de verhuiswagen voor de deur, dus ik heb al heel veel uitgezocht en heel veel weggedaan. Maar er staat nog zooooooveeeeel. In het nieuwe huis kunnen we nog niets neerzetten, omdat daar de schilder nog aan de gang moet. Dus het is hier een bende in huis. Tussendoor ben ik ook nog bezig met mijn werk en studie. Maar goed, we zetten door!
Wat jammer is, is dat de Kringloop nu geen goederen aanneemt. We hebben heel veel dingen die we niet meenemen, maar die te goed zijn om zomaar weg te gooien. Jullie een tip waar ik daar mee heen kan? We hadden ook wat dingen op Marktplaats gezet. Tot 4 keer toe een afspraak gemaakt, maar ze komen niet opdagen. Dus nu toch maar naar de stort gebracht. Zonde hoor, was een mooi tuinstel. Wij hebben straks geen tuin meer, dus we moesten het kwijt.
Maar voorlopig dus genoeg te doen! Ik probeer iedere dag een kast of la op te ruimen en in te pakken. Vandaag staat het servies op het programma, muv de borden die we nog dagelijks gebruiken.

specht

specht

19-01-2021 om 10:39

mover

Ben je lid van een buurt whatsapp groep?
Als je het daar gratis of goedkoop aanbied is het meestal zo weg.
Anders een plaatselijke weggeefhoek op Facebook

Knutselkei

Knutselkei

19-01-2021 om 16:09 Topicstarter

of aan straat zetten

Met een bord erop gratis mee te nemen.

Nieuw forum verkennen is ook een klus van formaat. Mag hier niet reageren onder mijn alias. Maar moet onder mijn nieuwe naam.  Wordt wel verwarrend zo.

Knutselkei

Knutselkei

21-01-2021 om 19:40 Topicstarter

1 voordeel.... ik ook dus weer bekend, haha. Maar mijn nick was mijn eigen naam. Op zich prima maar niet als alles terug gevonden kan worden,al deel ik niet erg veel persoonlijke dingen. 

Vertel wat je laatste klus was.... de nat geworden keukenkastjes? 

Knutselkei

Knutselkei

21-01-2021 om 19:52 Topicstarter

Soms heb je een klus waar je niet op zit te wachten..... vannacht  om 04.45 stormde het heel erg en ik hoorde heel erg een soort douche. Op onderzoek, nog een heel gedoe. Zie geen steek dus eerst bril zoeken want die had ik dus met slapen gaan niet op de vaste plek gelegd.... Raam dicht, nog een raam dicht. Bleef t maar horen, loop naar de trap. Druppel op mn hoofd. Schrik natuurlijk,dacht lekkage. Blijkt t grote kiepraam op zolder helemaal opgewaaid te zijn. Alles stond blank op zolder. T liep zo richting de trap. Dus dat was dweilen. En slapen zat er niet echt meer in. Ben maar gaan ontbijten om 05.10

Knutselkei je bent heel scherp.  Die natte keukenkastjes waren van mij inderdaad. 

Een natte zolder is ook niet fijn.  Ontbijten om 5.10 ook niet. Wie jij bent heb ik ook scherp in de gaten. Je had een getal in je naam toch? 

Knutselkei

Knutselkei

22-01-2021 om 07:29 Topicstarter

Ja klopt, zo heet ik. Maar dat vond ik met t nieuwe gebeuren toch iets minder handig. Vandaar dat ik voor het eerst sinds 18 jaar heb gewisseld. Wel wennen met inloggen hoor.

Was een lange dag inderdaad gisteren. Vandaag nog een laatje op de planning na het werken en morgen ga ik muren verven bij dochter dr nieuwe studentenflatje.  Dus dan gebeurt er niet veel extra meer hier,haha. Of ik moet vanmiddag de geest krijgen om extraiets te doen. Maar ik denk na dagje noodopvang, dat ik meteen boek ga zitten

Jeetje wat een gedoe om draadjes terug te vinden. Het leest ook erg vermoeiend. Ik hoop dat het went, maar op dit moment ben ik bang van niet.

Gisteren van de gemeente spullen gekregen om buiten ook op te ruimen. Knijpers een afvalzakring, handschoenen en afvalzakken. Er zitten zelfs hesjes bij. Dus vanaf nu niet alleen in huis, maar ook buiten opruimen. De eerste 2 vuilniszakken zijn al gevuld.

Lekker bezig met opruimen dus. Daar zal ik mee doorgaan, zelfs al zou ik beslissen om hier te stoppen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.