Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kastje/laatje/hoekje miniklus of groteklus per dag/week?maand


Ik heb wat dingen verplaatst en de keukenvloer ziet er iets leger uit. Maar man moest iets bij zijn moeder doen en komt straks vast terug met rotzooi, dus dan wordt alles weer opgevuld.

Knutselkei

Knutselkei

22-01-2021 om 16:18 Topicstarter

Whahahha...dat is heel herkenbaar Valeria, dat heb ik met mijn moeder. Op dit moment staat er een nieuw oventje achterin de auto 

Die mensen hebben jarenlang steeds van hetzelfde gekocht. Vandaag kwamen er tig pakken printerpapier mee. 

Ik denk dan, waarom hebben jullie zoveel papier gekocht? Maar dat dacht ik van de memorysticks, beschrijfbare dvd's, batterijen, scharen en insteekhoezen ook al.

Gelukkig was er niks voor in de keuken

Knutselkei

Knutselkei

22-01-2021 om 20:25 Topicstarter

Oo nee dat koopt ze gelukkig niet. Wel tig pakken koffiemelk,ijs, vlees of vis.want t was in de aanbieding......

O hou op. 

Man ging met zijn zus naar de verjaardag van zijn moeder.  Verder niemand want corona. 

Man had het cadeau verzorgd en schoonzus een maaltijd voor het kerngezin. 

Er was allerlei lekkers voor de "visite". Man kwam thuis met taart voor ons (2 keer van kunnen delen) een allerlei dingen voor op toastjes. 

Na ruim een week is het nog niet op.  Dat kon ook niet want we waren nog bezig aan de kaasjes en worst van oud en nieuw. Toen waren we ook niet allemaal op visite geweest vanwege corona. 

2 man op bezoek eet minder dan 8 man.  Maar goed. 

Ook andere zooi vliegt hier af en toe het huis in.  Printer om te "repareren" (lees nieuwe kopen en daar weer net zetten)

Gelukkig kunnen we voorlopig even niet.  Na het week eerst eten en dan is er nog te weinig tijd om voor de avondklok weer binnen te zijn😂🤣

Knutselkei

Knutselkei

23-01-2021 om 07:43 Topicstarter

O wat herkenbaar. 3 halve taarten terwijl er bijna niemand mocht komen. Alles in de vriezer en dan op de vensterbank ontdooien...brrrrr

Ik doe ook weer mee. Nieuw huis en een hoop overbodige rotsooi. Dus er moet iets gebeuren!

Probeerde de reclame weg te klikken toen werd mijn bericht al geplaatst. 

Weet nat keukenkastje vandaag. Vorige week iets niet helemaal goed gegaan dus met 10 ml lekkage per dag duurt het lang voordat het water weer over de voeten loopt. 

Bellen en bestellen bij de plaatselijke bouwmarkt. Na een half uur afhalen,  toch niet de goede maat. Bellen en bestellen weer even wachten dus al met al weer 5 uur de hoofdkraan dicht. Zucht. 

Ook nog iets moeten bestellen dat pas op zijn vroegst maandag komt.  Weer verder met een lekopvangbakje in de kast en de inhoud van de kast in een kratje. 

Knutselkei

Knutselkei

23-01-2021 om 22:21 Topicstarter

Oo t zit je niet mee!Balen!

Ik ben vandaag bij dochter dr nieuwe studentenappartementje wezen schilderen. Eerst samen met haar,1/3 deel in bijna 2 uur, maar toen ging ze vast spullen halen en bij de winkel bestelling ophalen. Toen kon ik lekker doorpezen en was ik een dik uur later klaar, hahhaa.  Daarnaweer poos naar huis rijden en geen puf meerom watte doen.

check!!

Na weken zeggen: dat doe ik morgen wel ""even". Vandaag eindelijk de frituurpan schoongemaakt. Dat was heel erg nodig.  De friet was afgelopen zaterdag gewoon echt niet lekker meer. 

Blij dat het klaar is.  Nu met een tube handcreme op de bank.  Steeds even smeren en dan Morgen weer zachte handen. 

Knutselkei

Knutselkei

25-01-2021 om 20:22 Topicstarter

Goed bezig! Ik heb de vloer van de badkamer geschrobt en een paar ramen gelapt. veel meer niet gedaan want mn elleboog doet nog zeer van het verven. Nou ja bedenk ik me 3 x lang met de hond naar buiten telt ook he. Wat een heerlijk weer was t vandaag.

Knutselkei

Knutselkei

25-01-2021 om 20:25 Topicstarter

O en voor zachte handen zonder schilfers. cetomacrogolcreme helpt goed. Bij Kruidvat of apotheek gewoon te koop. Vroeger kreeg ik die naast mn eczeemcreme erbij van de dokter en zag nu dat mijn moeder m ook had gehad. Toen zag ik dat ik m nu gewoon kan kopen in de winkel, fijn

Het mysterie ontrafeld 

Zoon hier klaagt al zeker 3 weken over mijn was tempo. Zijn lange broeken zijn steeds "op" een dan hangt er ook niks tussen de schone was die nog gevouwen moet worden. 

Ik al een paar keer geroepen dat hij zijn kaft moet opruimen, dat hij 4 passende spijkerbroeken heeft een dat dat genoeg moet zijn om de tijd tussen de donkere wassen die ik doe te overbruggen. 

Gisterenavond samen door zijn kast gegaan en 1 spijkerbroek gevonden en er gingen er 2 op zolder. 

Waar was die vierde broek? Ook een soort van pisnijdig. Al weken geen training,  geen gym op school; hoe raak je een broek kwijt? 

Vanochtend de broeken die op zolder gingen niet droog dus zoon kwaad in zijn "vuile" broek naar school. 

Ik stap onder de douche en sta me daar eigenlijk best op te winden.  Alle winkels dicht, hoe kom ik aan broeken voor die gespierde spijker die passen? 

Eenmaal afgedroogd pak ik mijn gevlamde blauwe tuniek uit de kast met de donkerblauwe longsleeve die daarbij hoort.  Dan pak ik mijn blauwe spijkerbroek en stap in de rechterpijp. Verdomde! Heeft dat ding in de verkeerde was gezeten?  Nog kwaaier dan ik al was trek ik nog eens aan de broek en dan zit ik helemaal klem; ik kom er niet in maar ook niet uit. 

Ik roep naar dochter dat ze me moet helpen.  Ze snelt onze slaapkamer in en begint te schateren van de lach. 

Mam!!!!!! Je had goed je best gedaan met wat afvallen maar je moet niet denken dat je nu in broer zijn broeken past.  Die pas ik ook niet een we kunnen toch wel zeggen dat ik slanker ben dan jij. 

Geschokt kijk ik naar omlaag en zie het leren label dat zo kenmerkend is voor de broeken van zoon. 

Mysterie opgelost, dat wil zeggen ik moet nog wel uit die broek zien te komen zonder dat de boel scheurt.  Dat lukt gelukkig binnen 10 minuten. 

Nu alleen straks nog excuses maken als zoon thuis komt en hem zijn verloren broek overhandigen.

Sorry voor de typfouten gingen is hingen

Knutselkei

Knutselkei

26-01-2021 om 18:32 Topicstarter

Whahahahha Ik zie je al staan, klemvast    

Hier is t probleem lastiger dat zoon en ik allebei dezelfde maat broek hebben. Alleen is zijn 36 een stuk langer normaal zijn mijn 36. We hebben 4 ongeveer dezelfde broeken van hetzelfde merk. Maar ik sta regelmatig te twijfelen en dan moet 1 van de 2 weer passen om te ontdekken dat deze niet klopt in die kast. En dan denk ik, ik zet er een teken in en dat vergeet ik dus weer.....

Ik heb de onderbroeken van de jongens gemerkt. Kind 1 heeft een 1 en kind 2 een 2. Met zwarte stift op het label. Nu hoef ik niet meer te kijken welke maat er heel klein op staat.

Ik doe mee!

Geen idee of het gaat lukken maar de noodzaak is grrroot, dus vooruit.

Mijn eerste geplande klusje is, geïnspireerd door jullie verwikkelingen, eindelijk eens die merkstift kopen en in de wasruimte leggen. En dan iig nieuwe kleding merken, want hier gaat het iedere week wel een keertje mis. Sinds dochter ook ‘gewoon’ in mijn en partners kledingkast shopt ben ik het spoor helemaal bijster. En we hebben bijv, oh zo dom, dezelfde broek, dochter en ik. Alleen zij in 36 en ik in 38. Doet mij ook pijn als ik die van haar probeer aan te sjorren!

Haaknaald, we moeten nu allemaal online kopen toch? Ik heb er een vreselijk hekel aan maar laatst maar 2 vd 4 broeken hoeven terugsturen, gaat de goede kant op. 

Ohja, vriend en ik hebben ook reorganisatieplannen gemaakt vandaag, telt vast ook?

Met een hoop omgooien van vanalles en nog wat hopen we een kleine klusplek te creëren. Er moet nog een hoop geklust en op deze plek kan het dan iig warm en droog. En het leukste: blijven liggen! Zodat ik ook in 10 vrije minuutjes even aan de slag kan. 

Knutselkei

Knutselkei

27-01-2021 om 08:15 Topicstarter

Klusplekje is heerlijk. in de aanbouw in de tuin  is t wat koud nu maar in de oude keuken in de garage rommel ik ook graag. Alleen laat ik t dan opstapelen dus in het weekend toch weer een keer opgeruimd

Niet zo heelveel gedaan... We hebben een staande mixer bij elkaar gewandeld en die ben ik nu volop aan het uitproberen, maar daarmee is het opruimen op een iets lager pitje.

Komend weekend wel weer een afspraak gemaakt met vriendlief om samen een grote klus aan te pakken. We zijn aan verzamelen voor een nieuwe badkamer en dat staat nu op verschillende plaatsen in huis en in de garage. Door een andere (goedkoper en grote) opslagruimte te huren kunnen we die spullen verhuizen naar de opslag en geeft dat ruimte in huis om andere klussen makkelijker af te maken.

Ik merk dat mijn opruimen ook bij vriendlief het opruimen heeft aangewakkerd, helemaal fijn dus

Hoekhuis, je hebt een staande mixer bij elkaar gewandeld. Ik ben er al de hele ochtend over aan het denken wat je bedoelt. Het intrigeert me zo dat ik het zelfs met de fysio van dochter ging overleggen

Hahahaha... Van ASR is er een App, de ASR Vitality app. Daar betaal je 3,50 per maand voor, maar... Door elke week je weekdoel te halen kun je om de 4 weken een bol.com bon van 20,- krijgen. Samen met mijn lief hebben we de bonnen opgespaard en daar hebben we dus de staande mixer van gekocht. We hebben via die app ook onze fitbits gekocht en krijgen nu elke maand een bedrag terug.Zoiets is er ook van Menzis, dat is de Samengezond app. Die is gratis en daar kun je bonnen van 2 euro mee verdienen per week. Dus op die manier 'wandelen' wij dingen bij elkaar. Met de bonnen van Samengezond van CoolBlue hebben we nu bijna een nieuwe waterkoker. We willen namelijk graag een Smeg.

Het is voor ons een goede motivatie om dagelijks onze 10.000 stappen te doen en 1x in de week een dag van 15.000 stappen.

Wat grappig, ik kende het niet. Is dat met je ziektekostenverzekering? Voor mij heeft het weinig nut, ik loop al een tijd met een kruk

Ik vroeg het me ook al af dat wandelen!

Klinkt aanlokkelijk, maar ik ben daar toch te achterdochtig voor, dat soort gegevens te delen met mijn zorgverzekeraar. 

Vandaag helaas geen tijd gehad voor iets extra’s. Te druk met gewone huishouden, kinderen, hond, telefoontjes enz enz. Hopelijk lukt dat morgen wel, het kriebelt wel flink. 

Flink bezig geweest! Zo fijn, een heel deel van onze kelders samen onder handen genomen. Het was een behoorlijke chaos en het is voor een groot deel mooi geordend nu. Samen met partner bijna hele dag mee bezig geweest maar echt blij nu. En dus ook  een klusplek! Een heel werkblad, helemaal leeg, waarmee we kunnen doen wat we willen en daaromheen alleen nog maar klusspullen, gereedschap verf ed. 

Daarna nog een keukenlaatje samen gedaan en daarna vroegen we ons echt af wat we nu eens zouden gaan doen met dat lege laatje LOL.

Nu hopelijk vasthouden en de rest van huis aanpakken. 

En ik ben ook aan de slag. Ik heb een bureautje dat diende als "troepplek" opgeruimd. Wat een rare dingen lagen daar. Fietslampen en electrazooi. Nu heb ik eindelijk een werkplekje ipv bank of eettafel.

Ja Slofje, die rare dingen. Liggen hier overal en nergens en ik ben het helemaal zat. Vandaag weer wat flink uitgemest, een keukenlaatje en een kast met vnl administratie (en tig rare dingen natuurlijk) en ook nog een deel vd kelder, die nu bijna klaar is. Nog heel wat plekken te gaan maar dit is al heel fijn. Ohja en ook nog flink wat concrete klusplannen gemaakt samen. 

Knutselkei

Knutselkei

31-01-2021 om 21:56 Topicstarter

Goed bezig allebei! Ik lig effe wat stil omdat mn elleboog nog behoorlijk zeer doet van het verven. Dus qua ruimen pas op de plaats. Heel braaf wel een  keukenlaatje gedaan.

Oeh, ja, dat verven, au!

Het lastige is, als je eenmaal begint met ruimen, dan komt er een spullenstroom op gang. Eigenlijk heb ik nu al 4 plekken gevonden die daardoor als volgende aan de beurt zijn. De kruidenladen bijvoorbeeld. En dan kunnen de kruiden uit de voorraadkast er ook bij, waardoor daar ruimte ontstaat voor....

Een keukenlaatje Knutselkei? Dan ben je toch bezig?!

Er gaan hier maanden voorbij waarin ik alleen maar alle rotzooi zie en niks daarvan geordend krijg. Maar eenmaal aan de gang rol je idd van het een in het ander, zeker als alles door elkaar ligt. Ik was alweer vergeten dat ik nog wat plekjes had gedaan vandaag die nu eenmaal vanzelf meegenomen werden omdat daar ook iets opgeborgen werd oid. Blikken  en dozen bovenop kasten ed. 

Succes met je blessure! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.