Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kastje/laatje/hoekje miniklus of groteklus per dag/week?maand


Hier ook lekker bezig geweest. Woensdag komt er iemand spullen halen voor een goed doel, dus even de dingen bij elkaar gezet. Daarnaast lekker bezig geweest in onze 'rommel' kamer. Elke keer een stukje, zodat de kamer binnenkort voor andere doeleindes gebruikt kan worden.

Ben blij met mezelf

Het lijkt wel verslavend. Vroeger deed ik ook wel eens een plankje ofzo omdat het zo hoognodig was maar daar bleef het dan ook bij een hele poos. Nu zit ik in de vibe en blijf bezig. Eigenlijk geen tijd vandaag maar toch tussendoor even tijd gemaakt om pannenkast te doen. Bleek in een kwartier gepiept en was veel viezer dan ik dacht. (En natuurlijk een enorme chaos) Kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst gedaan had, vast jaren geleden.

Knutselkei

Knutselkei

01-02-2021 om 22:23 Topicstarter

Inderdaad verslavend dus toch aan de gang gegaan. Mijn planning werd effe inde war geschopt door studerende zoon die heel de dagonline les had. Dus niet boven stofzuigen en uitzoeken maar beneden....dan maar de Keuken aan de buitenkant onderhanden genomen,vaatwasser randen en filter schoon en zon schoonmaakprogramma gedaan.  vuilnisbakkastje ook aan de binnenkanten weer een la uitgezocht en opgeruimd Met rechts dus iets langzamer maar de voldoening is nog groter

Knutselkei

Knutselkei

03-02-2021 om 20:12 Topicstarter

Eindelijk de zakken kleding weggebracht die al sinds eind december klaar lagen. Toen bleken de containers al vroeg dicht te zitten ivm vuurwerk.

Knutselkei

Knutselkei

08-02-2021 om 12:28 Topicstarter

wie ziet dat nou klus.... 

ik heb de ruimte van het washok schoongemaakt, op de wasdroger en wasmachine zat laag stof ( zit een plank net boven), vloer is weer schoon en gedweild, dus eer van mn werk enne..... 20 euro gevonden whahahha

Vriezer ontdooit

Ik heb vanochtend een veilige plek in de sneeuw gezocht voor de inhoud van de vriezer en die toen laten ontdooien en schoongemaakt. Helemaal droog gemaakt, de lades zijn nu weer helder je kunt door het frontje heen kijken wat er in zit.

Ben benieuwd hoe lang het zo blijft. Met continue iedereen thuis ben ik niet meer de enige die brood uit de vriezer haalt en pubers hebben nog wel eens de neiging om de deur niet helemaal dicht te doen met alle nare gevolgen van dien.

Gisteren alle was van het weekend weggewerkt en mijn pannen en schalen terug gehaald bij mijn ouders. De eerste afhaal maaltijden hadden prima gesmaakt. 

Morgen naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling, zal blij zijn als ik de rest van de week de gewone klussen nog gedaan krijg en ik moet nog 2 keer afhaaleten verzorgen voor mijn ouders.

Knutselkei

Knutselkei

09-02-2021 om 20:19 Topicstarter

Succes morgen ,Haaknaald. Mijn (helaasveel) ervaring is dat t vaak daarna geen pijn meer doet.  t is weer voor boerenkoolstamppot, dat kun je lekker veel maken.

20,- ik ga daar ook eens op zoek! Het enige dat ik in het washok vind zijn muntjes....

Knutselkei

Knutselkei

09-02-2021 om 21:02 Topicstarter

Slofje,goed zoeken wie weet,hahaha. was regelmatig toen zoonlief nog op pad ging in t weekend dat er een dubbelgevouwen briefje in de machine lag als ie klaar was met wassen. Maar waar deze nu heel de tijd gelegen heeft tussen de droger en de plank? 

Dank je knutselkei. 

Ik heb ook veel ervaring helaas. Jammer genoeg was de laatste er juist een die maar bleef zetten qua pijn. Heb dus echt effe geen zin nu. De wortel is niet ontstoken maar moet wel behandeld, omdat er een kroon op moet. 

Een van de 2 maaltijden die ik nog maak deze week wordt inderdaad boerenkool, daar is het echt weer voor nu. 

Ooo de diepvries. Goed plan om dat nu te doen. Het schijnt -8 te zijn hier.

Overigens kan ik niets gaan weggooien aan rommel, want het is nog maar de vraag of vandaag het restafval wordt opgehaald. Zo niet, dan moet er nog twee weken aan afval bij in de container. Ze gaan deze beurt niet inhalen. (We mogen losse zakken erbij zetten over twee weken. Wat voor chaos gaat dat worden? Dat worden héél veel zakken in iedere straat...) 

Knutselkei

Knutselkei

15-02-2021 om 15:08 Topicstarter

zakken restafval moeten wij zelf wegbrengen, alleen GFT en Plastic wordt hier opgehaald. Maar nu dus niet want het is niet te rijden. Ondergrondse container van restafval kan niet geleegd worden dus ik heb de zak nog hier staan

Zit in de lappenmand. Zie van alles wat ik wil doen maar heb een enorm gebrek aan energie. Hopelijk ben ik over een poosje weer voldoende opgeknapt. Dan wil ik als eerste een kast in de keuken aanpakken waar van alles in staat.

Even snel het gootsteenkastje gedaan, 3 verpakkingen waxinelichtjes in 1 verpakking gedaan.

Sterkte JaneMarple, misschien knap je wat op met de zon er bij.

Knutselkei

Knutselkei

17-02-2021 om 11:05 Topicstarter

Oei JaneMarple, wat vervelend, dan voel je die klussen nog meer he? Wie weet 2 dingen per dag uit die kast halen? Is klein beetje maar ook dat helpt?

Vandaag een start gemaakt met veel doen.  Alleen niet in mijn eigen kastjes. 😪 De verbouwing van de keuken van mijn ouders nadert het einde, vandaag in dozen en tussen stapeltjes bekeken wat nog wel terug moet als het klaar is een wat niet. 

Wilde mijn moeder de gebruiksaanwijzing van de afgedankte oven nog bewaren....(?!?)

Waarom dan? Ja het is ook een kookboek! Wat heb je wel eens gemaakt uit het kookboek-deel dan?  De andijvie stamppot.  Ken je dat na 30 jaar nog niet uit je hoofd?  Ja? Dan kan het boek weg. 

Zat ook wel wat leuks aan voor mij.  Mijn set  compote schaaltjes is weer "compleet". Mijn man had dat ingebracht in onze gezamenlijke huishouding en er waren nog maar 3 schaaltjes over van de 6. Nu heb ik er weer 5. Als ze op tafel komen voor iets, hebben we er allemaal hetzelfde schaaltje.

Woensdag verder, kijken wat ik dan weer allemaal op kan duikelen om mijn eigen spullen aan te vullen. 

Heb heel hard en een ander nodig wat ik niet online wil bestellen, omdat ik niet precies weet wat handig is.  Bij blokker hier in het dorp kennen ze mij al;  als ik nieuwe vakjes in de keukenla wil dan rijd ik met de la naar de blokker om het precies pas te maken. 

Hoop zo dat we na de persconferentie op afspraak kunnen winkelen.  Dan maak ik woensdag al 3 afspraken. 1 bij blokker, 1 bij de kledingwinkel waar ik regelmatig kom en 1 bij de HEMA. 

Hier ook wel goed bezig. De laatste weken juist hier thuis eindelijk. De maanden daarvoor veel bij anderen bezig geweest. Ook prima maar ondertussen bleef hier wel heel veel liggen, dat nu stapje voor stapje op aan het pakken. Gaat langzaam maar is niet anders, onze tijd en energie zijn erg beperkt en er gaat al veel tijd zitten in gewone huishouden.

Vandaag wat plekjes gepoetst en opgeruimd die meestal blijven liggen, waren nu wel erg vies geworden. En we zijn uit aan het vinden hoe we het beste de oude verflaag van ons huis kunnen krijgen. Moet nodig opnieuw gebeuren maar eerst de oude eraf dus. Plan is om dat zelf te doen, ben benieuwd of dat gaat lukken. 

MissJaneMarple, hoop dat het weer wat beter gaat en anders sterkte!

Hoeveel "drama" kan je treffen? 

Vakantie maar de pubers waren vroeg wakker dus ik besloot hun bedden en grote beurt te geven. 

Moltons in de wasmachine,  dekbedden over de droogmolen, beddengoed door de wasmachine en om 10.30 hing alles schoon aan de lijnen.  Ik pakte een kop thee en om 11.00 ging ik naar de tandarts. 

Om 12.15 kom ik thuis en voel aan de was dat alles droog is. Terwijl ik bezig ben alles af te halen vliegen er twee krassende meeuwen over die "wat laten vallen". 1 ding aan de lijnen is flink besmeurd de rest is gelukkig nog schoon. 

Dat "wat" landt natuurlijk precies op het onderlaken waar ik er maar 1 van heb sinds december. Oudste heeft een bed van 120x200 de rest heeft bedden van 90x200 dus het past echt niet om daar een reserve van te pakken. 

Ik hoop zo dat ik binnenkort op afspraak mag winkelen bij de HEMA!

Drama nog groter😬

Ik graaide nog snel wat witte was uit de wasmand voor ALLEEN witte was een zette de machine aan. Na een uur ga ik de was eruit halen zat ook het donkerblauwe wasbare mondkapje van zoon erin. Die 3 slips die toch al wat blauwzweem hadden van mijn spijkerbroek zijn nog wat blauwer en het onderlaken van dochter heeft nu ook blauwzweem. Gelukkig wel egaal en de dekbedhoes is ook blauw dus echt opvallen doet het niet. 

Maar wel weer handig van zoon,  hij dacht mondkapjes bij de witte was. Ja de witte kapjes wel ja, die donkerblauwe niet. 😬😷 Dat wordt nog wat als die ooit zelf zijn was moet gaan doen,  elke keer mama bellen wat bij wat kan........ of heel veel verrwassen spullen👎

Ik heb wat struikjes gesnoeid. Ik hou nooit zo bij wanneer dat het beste kan, ik werk met de kalender van de groenbak.

Knutselkei

Knutselkei

24-02-2021 om 16:03 Topicstarter

Gaat lekker haaknaald

Zoon hier heeft een bed 120x210. Ik gebruik daarvoor de 1 persoons hoeslakens van romanette.(Makro) De velours. Die zijn heel groot voor om dikke matrassen  en passen daardoor ook om zijn bed. 

Ik heb ook gesnoeid, achter het tuinhuis heb ik een soort taartpunt tuin over. We hebben een wat rare vorm van tuin aan een kant en dat stuk achter t tuinhuis zie je dus neit vanuit huis. Daar is het altijd lekker warm en wilde ik weer wat groenten en fruit planten. Daar ben ik dus bezig geweest. En veel met de hond buiten zijn is nu heerlijk

Knutselkei

Knutselkei

28-02-2021 om 21:28 Topicstarter

Veel gesnoeid, gevecht met de klimop gehad die heel dikke stronken had omdat dat stuk vorig jaar niet gedaan was , klein stuk en nog veel te gaan. T is dat ik t zo mooi vind, een groene schutting, maar anders ging er een hoiten schutting in. Daarna  een paar vlinderstruiken al kort gewiekt en nu hele droge ogen dr van helaas. Eerst maar eens mn hooikoortstebletten pakken....

Knutselkei

Knutselkei

07-03-2021 om 08:34 Topicstarter

even omhoog halen...Zit bij jullie de klad er ook wat in?

Ik merk dat ik me er nu echt toe moet zetten (en dat dat niet altijd lukt...) 

Gisteren met man samen de grote bomen met paastakken half omgezaagd zodat ze lager uitschieten.  

Die lockdown heeft als enige voordeel dat ik veel tijd en ook zin heb om allerlei klussen op dit vlak aan te pakken en aan huisdecoratie te doen om de zaak een beetje op te fleuren .... Ik kan eigenlijk alleen goed werken als alles opgeruimd is.... 

gr Angela

Die lockdown is hier wel een remmende factor op het geheel. Met een thuis werkende man en 2 thuis lerende kinderen komt het er niet echt van oom kasten leeg te halen. 

Normaal doe ik in maart ergens de boekenkast in de studeerkamer helemaal leeg halen, sopje erdoor en alles weer netjes terug zetten. Dat is vorig jaar niet gedaan en ik vrees er deze maand ook niet aan toe te komen. Dan sta ik in beeld tijdens het video vergaderen en bezorg ook geluidsoverlast in de zoom meting.

Zomer 2020 hebben we wel als gezin de zolder gedaan. Alles wat naar de stort kon is inmiddels weg. Alles wat naar de kringloop moest staat er nog steeds.  De kringloop heeft (voor zover ze open zijn/ waren) een inname stop. 

Genoeg dingen te doen als alles weer normaal is.  Kinderen naar school en man maar kantoor. Vorige week dacht ik even zo'n dag te hebben.... Man mocht een dagje naar kantoor, zoon mocht naar school en dochter ook. Na 35 minuten was ze weer terug.  Trein ging niet en ze mocht in zoom aansluiten in de les.

Bedankt voor de aardige woorden. Voel mij steeds fitter worden.

Heb vandaag mijzelf maar even 'aan' gezet en heb van een kast 2 planken omgezet en een keukenla opnieuw ingericht. En ook nog wat in het huishouden gedaan maar dat telt niet voor deze rubriek🙃. Voel ik mij tenminste niet volslagen nutteloos.

Hopelijk zet dit lekker door. Ondertussen is man ook aan het klussen geslagen op diverse plekken in het huis dus er valt voorlopig voldoende te doen.

Vandaag ook de 2 andere planken  en de vloer van de kast gedaan. Ik heb mijzelf maar een schouderklopje gegeven😉. De indeling is nu anders en hopelijk handiger. Ook hoop ik dat mijn huisgenoten die kast nu netjes houden en niet meer met hun ogen dicht er van alles zomaar inwerpen. Want het was een grote chaos.

Knutselkei

Knutselkei

12-03-2021 om 18:47 Topicstarter

Goed bezig!!! Terecht schouderklopje!

Omdat de projecten klusje en op gewicht blijven allebei niet zo lekker lopen en ik mij schuldig begin te voelen vandaag het klusjes project maar even aangepakt. Ik had 3 uur het rijk alleen een heb 2 jaar stof en spinrag uit de boekenkast gelapt/gezogen. Alle boeken zijn er uit geweest en staan nu weer netjes in het gelid

Nu zit ik niezend op de bank maar ook ben blij dat het gedaan is.

Knutselkei

Knutselkei

17-03-2021 om 12:14 Topicstarter

Elke dag er even langslopen en van genieten he....

Ik ben bezig om de planten die ik heb laten overwinteren in de aanbouw kort te wieken, blad eraf, nou lag er al heel veel onder dus ook schoongemaakt, dan ook meteen t stuk aanrecht in de garage wat "van mij "is onder handen genomen. Ja van mij want manlief heeft de rest v d garage en kiept anders overal alles neer Bijkeuken ook vast deel opgeruimd. Nog even de bank in een sopje van biotex gezet. wel niet vergeten om tegen man te zeggen dat bank  wat nat is en er misschien vanavond als hij thuiskomt nog een handdoek op moet,haha.En  nu even eten en vanmiddag vriendin met hond op visite dus dweilen doe ik daarna wel. Want al blijven onze honden meestal buiten, soms schieten ze toch even naar binnen compleet met modderkluiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.