Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kerstdiner bezorgd in Amsterdam-Osdorp?

Het leek zo mooi: de noodlijdende horeca steunen door het kerstmenu te laten bezorgen. Maar tussen droom en daad staan praktische bezwaren in de weg: de restaurants die lekkere en nog redelijk betaalbare kerstmenu's verzorgen, bezorgen niet in Osdorp. Nu wordt hier in de buurt meer dan genoeg eten bezorgd, maar dat valt in de categorie burgers, pizza en spareribs. Als je zo nodig betaalbaar wilt wonen, moet je ook maar goedkoop eten, kennelijk.

Afhalen doe ik liever niet, dat betekent al snel de halve stad door, wat noch met de auto, noch met de fiets erg aanlokkelijk is.

Heeft iemand misschien toevallig een tip voor een restaurant dat een (Europees) kerstmenu in deze uithoek van de hoofdstad wil afleveren?

Groeten,

Temet

Wij hadden gisteren

Een thuis kerst-diner van mans werk . Van ( even op de menukaart kijken, die ligt hier nog) cooklikeachef. ( punt nl denk ik)

Zeker weten dat die op elk adres in Nederland bezorgen. Wij wonen ook in een dorp. Ver van de randstad. Maar de prijsklasse is wel t andere uiterste ben ik bang. T eten kwam nl van diverse Michelin restaurants. ( ik heb t niet gecheckt overigens, wat t kostte.....iets met gegeven paard en zo)

Wel gesmuld. Kan niet anders zeggen. En dikke lol gehad bij t afmaken ( we moesten nog eea afbakken/ in elkaar flansen. Denk dat we in totaal wel 40 bakjes en zakjes met allerhande ingrediënten en garnering en sausjes etc hadden...)

Triva

Triva

13-12-2020 om 19:46

werkt dit niet?

https://kerstdiner.nl/

Badhoevedorp?

https://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g227903-Badhoevedorp_Haarlemmermeer_North_Holland_Province.html

Badhoevedorp ligt bij jou om de hoek. Je kunt het dan zelf ophalen en er zijn er zelfs die bezorgen.

Stadsgenote

Stadsgenote

13-12-2020 om 23:18

Drie tips

Op Facebook werd deze vraag ook gesteld in de groep in een wijk heel dicht bij jou. Antwoorden tot nu toe: Aquarius, Kerkzicht Sloten en Qunis.

Temet

Temet

14-12-2020 om 11:41 Topicstarter

Dank tot zover

Ik heb Cook like a chef even bekeken, maar dat is wat begrotelijk. Datzelfde geldt voor het door Stadsgenote genoemde Qunis, dat had ik een tijdje geleden al gezien. Ik zal die andere opties nog even bekijken.

Ik heb in Amsterdam ook nog een tent gevonden met een zo te zien lekker en goed betaalbaar menu, ook die bezorgen niet bij mij in de buurt, maar daar is afhalen met auto of fiets mogelijk nog wel een haalbare kaart omdat ze wel binnen de ring liggen, maar aan de westkant.

Dank tot zover, en als er nog tips zijn hoor ik ze graag.

Groeten,

Temet

Bo

Bo

14-12-2020 om 12:31

Thuisuiteten.nl

Thuisuiteten punt nl bezorgt van goede restaurants uit heel Nederland door heel Nederland. Amsterdamse restaurants als Brasserie van Dam, Ron's Gastrobar en Rijks. Maar ook Encore, Catch, Streetfoodclub en De Hoefslag.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-12-2020 om 12:41

Afhalen

Wij gaan het afhalen. (als we tenminste nog de straat op mogen)

Poms

Poms

14-12-2020 om 17:44

Temet

Als je lid bent van Facebook zou ik deze vraag stellen in de (besloten) groep: Amsterdam durft te vragen. Sowieso een hartverwarmende groep om lid van te zijn. Menig vraag of probleem wordt daar opgelost.

Poms

Poms

14-12-2020 om 17:48

Maar als tip

Ik heb er veel uitgeprobeerd. Rijks vond ik zo zo. De beste zijn wat mij betreft Rons Gastrobar, maar dat is geen Europees menu. Dat is wat Café Restaurant Amsterdam verzorgt wel. En dat is echt geweldig goed, plus prima betaalbaar. Bezorgt niet in jouw buurt, maar afhalen kan ook.

Temet

Temet

17-12-2020 om 16:35 Topicstarter

dank

Dank voor de tips. Ik zit niet op facebook en dat hou ik denk ik maar zo. Dat cafe restaurant Amsterdam ziet er goed uit en is inderdaad zeer betaalbaar. en omdat er op de site staat dat ze bezorgen in Amsterdam en Osdorp wel degelijk onderdeel van Amsterdam is, heb ik toch maar even gebeld. Hoewel mijn postcode nog niet in hun lijstje stond, werd die er direct aan toegevoegd, dus ze bezorgen wel. Gratis ook nog.

Van andere genoemde tips blijkt Qunis inmiddels uitverkocht (maar die vond ik toch al te duur), Aquarius heeft nog geen werkende website. Kerkzicht bezorgt niet, maar dat is in dit geval nog wel overkomelijk, want op de fiets ben ik er in 5 minuten. Dus dat is ook een mogelijkheid.

Vanavond maar even overleggen met het gezin, en dan kan er besteld worden.

Groeten,

Temet

Temet

Temet

26-12-2020 om 15:42 Topicstarter

Nogmaals dank aan Poms

Poms, nogmaals dank voor je tip van Cafe Restaurant Amsterdam. Het kerstdiner smaakte uitstekend, en ik heb me voorgenomen om, als de horeca weer open is, daar ook eens gauw te gaan eten.

Voor de mede-Amsterdammers op dit forum: het is een aanrader. Deze week niet meer, want ze zitten aan hun grens, maar ook na de feestdagen bezorgen ze weer. Mocht de lockdown onverhoopt nog maanden duren dan weet ik nu waar het eten voor mijn partners verjaardag eind februari vandaan gaat komen.

Groeten,

Temet

Poms

Poms

30-12-2020 om 17:54

Temet

Wat goed te horen temet! Ik ben ook fan. Kan niet wachten tot ze weer open zijn. Zo’n fijne plek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.