Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

18-11-2019 om 18:24

Kerstjurk te koud, T-shirt met diepe hals gezocht

Leuk hoor, zo'n jurkje. Maar vind ik te koud. Vestje over leuke jurk vind ik jammer.

Ik had ooit een wollen hempje. Waar ik de (lange) mouwen van driekwart knipte. Toen zag ik bij de hals het T-shirt nog bovenuit piepen. V-hals hals rond geknipt. Werkt op zich maar niet fijn, zo'n raar verknipt ding onder je feestjurk.

Hoe doen jullie dat nou? Ik Google me suf maar vind niks geschikts.

Fransien

Fransien

18-11-2019 om 18:35

onderjurk

Soms zie je ze nog, die ouderwetse onderjurken, die zijn er voor gemaakt.

Katja

Katja

18-11-2019 om 18:38

Alternatief

Hoi An.

Heb je wel eens gedacht aan een mooie pashmina sjaal of een gehaakte omslagdoek? Daar kun je eindeloos mee variëren en ze bestaan van stoer tot fijn kantwerk!

Voorbeelden zijn er genoeg te vinden op internet, bijvoorbeeld op Pinterest.

Katja

Niki73

Niki73

18-11-2019 om 19:02

Uniqlo

Heeft thermoshirts zonder, met korte en lange mouwen en een breed en diep décolleté, in verschillende kleuren.

Hangkous

Hangkous

18-11-2019 om 19:56

Dit soort sjaals of omslagdoeken

https://pin.it/uhrsvoabzsqtuu

Effe werk maar heel mooi.
Dit is mijn eigen werk overigens.

Onderjurk is ook heel prettig, camoufleert gelijk de eventuele oneffenheden in je figuur. De insnoerrand van mijn panty is mijn ergerpuntje waarom ik vaak kies voor een onderjurk.

Hangkous...

Hold ups i.p.v. panties, en dat insnoer randje is weg. Ik zweer erbij.

Zie link...

https://www.oroblu.nl/online-shop/beenmode/stay-ups-en-jarretelkousen/bas-geo-up-8.html

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-11-2019 om 18:46

Altijd zo irritant he

Feestkleding voor vrouwen is s winters nogal eens te koud, terwijl mannen dan in een kostuum met colbert lopen.
In de zomer is het een beetje andersom. Vrouwen mouwloze shirtjes/jurkjes. En mannen moeten iets met een mouwtje aan, anders staat het wat shabby ( nou ja, als ze boven een bepaalde leeftijd zijn ) Als je jong bent, staat alles )

Pirata

Pirata

19-11-2019 om 20:12

Dan maar

Dan maar de foute kersttrui? 😉

Tip

Niet koud voor op de schouders, blijft goed zitten vanwege de mouwen en als je het warm hebt, of wilt dansen, knoop je hem om je middel.
Een keer iets dergelijks gekocht omdat het wat bloot was. Zo blij ermee want het past bij zoveel jurken.

https://www.zalando.nl/swing-poncho-marine-sg721g00i-k11.html?size=One%2520Size

An.

An.

19-11-2019 om 20:45 Topicstarter

Vind de jurk alleen fijner

Ben helaas niet van de shawls ed. Ben er heel hampelstoeterig mee. Zit er ook altijd aan te frutten 😬

An.

An.

19-11-2019 om 20:46 Topicstarter

Vraag over uniqlo

Precies goed! Maar kan alleen met een creditcard betalen? Die heb ik niet. Zie ik het verkeerd?

Met mouwen

Niet duidelijk of link in #9 met mouwen is.

https://www.bouffante.nl/effen-zwarte-bolero-stola-van-crepe-voile.html

Ja, helaas, betalen op de site van Uniqlo alleen met creditcard, die lui moeten nog even leren dat in Nederland gewoonlijk met een bankpas wordt betaald.
Anders moet je er een dagje Amsterdam aan wagen, want ze hebben die heattech shirts vziw normaal gesproken in alle maten, kleuren en types op voorraad, dus de kans op misgrijpen is zeer klein.

Niki was me voor, toen ik dit draadje begon te lezen was mompelde ik binnensmonds ook meteen: Uniqlo!. Ik heb zelf zo'n shirt met lange mouwen en ronde hals, en die hals is behoorlijk laag zodat die zelfs onder een paar net te dunne truien met v-hals kan.

Groeten,

Temet

rode krullenbol

rode krullenbol

19-11-2019 om 22:53

Hmm ...

Je zou ook kunnen overwegen om in plaats van dat onvolkomen exemplaar de volgende degelijke Peruaanse jurk van pure Alpaca wol aan te trekken met Kerst. Zie: https://www.projectcece.nl/catalog/product/3480685/miekecarmen-alpaca-zacht-en-losse-jurk/

Voor een uitgebreide omschrijving van het ding citeer ik de website:

"Lichte middelzwaar te houden van de vorm. Deze stijl natuurlijk lijkt zeer slank uit het lichaam en wordt vergroot wanneer gedragen.

Dramatische gevormde blouson mouwen geïrriteerd met een mager rib manchet en duim gat detail op binnen de naad.

Diepe kant wordt gesplitst."

Om de kosten te drukken zou je er ook voor kunnen kiezen nog snel zelf iets dergelijks te breien. Desgewenst met wat authentieke Peruaanse inbreipatronen her en der, uiteraard.

Rode krullenbol

Guppie

Guppie

20-11-2019 om 08:27

Zijde

Zijde of wol is warmer. Viscose isoleert ook wat meer. Twee laagjes kan ook schelen. Er zijn ook hemden van mix van wol en zijde. Of wat warmere kleding zoeken.

Niki73

Niki73

20-11-2019 om 08:30

Oh wat mooi, RK. Maar voor zo'n prijs wil ik de jurk toch eerst passen...

Geweldige "vertaling" trouwens.

Lusithania

Lusithania

20-11-2019 om 09:05

Decathlon

De decathlon heeft o.a. Hemdjes en shirtjes met v-hals van merino wol. Die zitten heel lekker warm.

Niki73

Niki73

20-11-2019 om 09:10

Merino

Ook heel interessant! Weet je het submerk/welke sport, Lusithania?

Lusithania

Lusithania

20-11-2019 om 09:16

Niki

Als je op de website van de Decathlon merino dames intypt krijg je alles. Maar je vindt het op de wandelafdeling.

Lente

Lente

20-11-2019 om 10:49

Ik heb het wollen hemdje van Decathlon met dunne bandjes

Ideaal ding. Gaat gewoon in de wasmachine, niet in de droger. Zit lekker. Prikt niet. Laag uitgesneden.

De shirts zijn volgens mij niet laag uitgesneden.
Ik heb er twee met korte mouw en v-hals, lekker dun. Draag ik als pyamashirt.

Lente

Mijn partner heeft ooit eens ergens anders een behoorlijk prijzig merino t-shirt gekocht waar al na een paar keer wassen (het zou in de machine kunnen, volgens de fabrikant) de gaten in vielen. Dat was dus meteen de laatste keer dat hij zoiets kocht. Hoe vaak heb jij dat wollen hemdje al gewassen? Kunnen die Decathlonkleren wel tegen een stootje? Wij gaan echt niet ruw met ons wasgoed om, maar onderkleding die niet in de machine kan, dat is gewoon niet handig.

Groeten,

Temet

Lusithania

Lusithania

20-11-2019 om 20:54

Temet

Mijn Decathlon merino shirtje heb ik aan bij het sporten en gaat samen met de andere sportkleding zo de wasmachine in. De gaten zijn er nog niet ingevallen.

Lente

Lente

20-11-2019 om 21:40

Meerdere keren al gewassen

Ik heb de tel niet bijgehouden. Maar ik heb er alle vertrouwen heb. Heb twee dagen geleden nog twee hemdjes bijbesteld. Omdat ik, nu het weer kouder wordt, telkens misgrijp. Ik heb er nu maar een. Die was op proef maar in het voorjaar gekocht. Vandaar nu pas meer gekocht.
De zomer merino t-shirts van Decathlon gaan bijna elke week in de wasmachine. En dat gaat al sinds afgelopen voorjaar goed. Geen gaten.
Wel een ander duur wollen hemd waar de gaten invallen. Ik zal het merk eens opzoeken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.