Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

06-12-2008 om 00:09

Kerstzegels?

Mijn schone moeder is verhuisd. En nu willen wij van die verhuiskaarten versturen, je weet wel, van die voorgedrukte door de KPN. Mag je daar nou ook een kerstzegel opplakken?

Tirza (immer volgens alle regels)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamba

Mamba

06-12-2008 om 07:49

Officieel niet

Van de TNT-site:
Verstuur uw kerst- en nieuwjaarskaarten in een dichtgeplakte envelop.
Gebruik de juiste postcode, ga naar de postcodezoeker.
Het kortingstarief van € 0,34 is geldig van 18 november 2008 tot en met 4 januari 2009 voor al uw kerst- en nieuwjaarskaarten tot en met 50 gram binnen Nederland. U mag uw oude Decemberzegels gebruiken. Voor overige post geldt het standaardtarief van € 0,44.

Ik zou de verhuiskaarten in een envelop doen, of er bij schrijven 'fijne feestdagen'. Op dat ogenblik verandert je verhuiskaart in een kerstkaart .

Minet

Minet

06-12-2008 om 09:45

Al gefrankeerd?

Die voorgedrukte verhuiskaarten zijn toch al gefrankeerd tirza? Of vergis ik me nou?
Als het niet het geval is dan zou ik er gewoon kerstzegels opplakken, zo'n vel met goudkleurige zelfklevende kerstwensen kopen, en elke kaart op de blanco zijde voorzien van deze kerstwens

Groetjes, Minet

Ja die zijn al gefrankeerd

die voorgedrukte dingen, daar zit 0.44ct op.

Tirza G.

Tirza G.

06-12-2008 om 12:26

Niet gefrankeerd

Dat kon je aangeven, of ze wel of niet gefrankeerd moesten worden. Of ben ik nou zo in de bonen? Nou ja, ze komen vandaag binnen, ik zal het wel zien. Die tip van een envelop is een goeie!

Tirza

Jacoline29

Jacoline29

06-12-2008 om 12:39

Tip van mij

Tirza,
Wij hebben 5 jaar terug bij onze kerstkaarten de adreswijziging in gestopt,of op de kerstkaart gezet.Zo konden we goedkoop adres wijzigingen doorgeven.Ik had etiketten gemaakt daarvoor.Makkelijk en goedkoop.

Tirza G.

Tirza G.

06-12-2008 om 16:47

Oma

Hallo Jacoline, bedankt voor je reactie. Maar oma (mijn schoonmoeder van 88) verstuurt geen kerstkaarten meer We hebben het proberen te ondervangen door op de adreswijziging te zetten: vanaf heden is mijn adres - bladibla - Tevens wens ik u goede feestdagen.
En dat wordt dan voorgedrukt op een KPN-verhuiskaart, ze kwamen vandaag binnen, prachtig gelukt en ongefrankeerd. Ik denk dat ik ze maar netjes in een envelop stop en daar een kerstzegel opplak. Ook weer klaar. Verhuizen is een heel gedoe

Tirza

Bastet

Bastet

06-12-2008 om 17:14

Tirza

Ja,dat is dan het handigste.Succes met verhuizen!
groetjes,Bastet

tonny

tonny

06-12-2008 om 22:57

Sterkte tirza!

Met de verhuizing...

Hier ook een oma van 88. Zij stuurt nog wel kaarten, maar ik mag de enveloppen schrijven

Twee jaar geleden verhuisde ze rond deze tijd naar een verzorgingshuis, toen hebben we van een fotokaart met daarop oma plus rollator plus verhuisdoos een decemberwenskaart / verhuiskaart gemaakt.

tonny

Toch niet alleen kerstkaarten?

Er zijn twee mensen die ik medio december altijd een verjaarskaart stuur en daar plak ik gewoonlijk een decemberzegel op. Gaat altijd prima. Ik geloof niet dat het de PTT (Pardon, TPG, pardon TNT, ik wen er ook nooit aan) veel uitmaakt of je iemand fijne feestdagen of een dito verjaardag wenst. Of iets anders.

Groeten,

Temet

reina

reina

07-12-2008 om 10:02

Ternet

Officieel zijn ze alleen voor de kerts- en nieuwjaarspost, maar ik denk niet dat ze de kaarten een voor een gaan controleren

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2008 om 12:52

Te laat

Dat vind ik het heerlijkste van de decembermaand: ik stuur maar raak, kijk totaal niet naar data en het ligt nooit aan mij. Heerlijk. Ik ben zo attent als een deur en de decembermaand is de enige maand waarin dat wordt verdoezeld door de eeeehhhh posterijen. (Ik heb hetzelfde als Temet, ik weet niet meer hoe ze heten).
Ik verstuur mijn kerstkaarten rustig op 27 december en ben dan net als de ontvanger zeer verbaasd dat ze zo laat zijn
Op de verhuiskaarten van oma heb ik laten drukken: vanaf heden is mijn nieuwe adres. Ik vond het gewoon bijna briljánt van mezelf.

Tirza

Tirza

He gelukkig. Wij sturen maar een handjevol kerstkaarten ieder jaar en desondanks is het al geweldig als ze daadwerkelijk voor de kerst de deur uit zijn. Maar ik ben dus niet de enige...

Groeten,

Temet

Hahaha

O heerlijk, ik ben dus niet de enige! In december kun je de PTT of hoe ze ook weer mogen heten inderdaad zo lekker overal de schuld van geven

Geboortekaartjes

Bij dochterlief (van oktober, maar door opstartproblemen was ik erg laat) heb ik decemberzegels op de geboortekaartjes geplakt. Met sticker 'prettige feestdagen' op het envelopje.

Maar goed, ik ben ERG slecht in het sturen van kaartjes...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.