Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ratatouille

Ratatouille

09-01-2009 om 01:11

Kinderen alleen inschrijven bij ex, kan dit kwaad?

Ik weet even niet zo goed in welke rubriek dit moet, sorry.
In mijn moeizame zoektocht naar een huurhuis na/tijdens mijn scheiding hoop ik een oplossing te hebben gevonden. Bij ons vlak in de buurt wordt er een hele wijk gesloopt. Deze huizen worden tijdelijk verhuurd, tot ze gesloopt worden. Aangezien ik op de wachtlijst sta voor een ander huis (in een centraal wonen project), leek me dit een mooie overbrugging.
Het probleem is echter dat je officieel geen sloopwoning mag huren met kinderen. Waarschijnlijk omdat ze je dan niet zomaar op straat kunnen zetten als je er uit moet bedacht ik? Nu dacht ik daar te gaan wonen, alleen mezelf daar in te schrijven en de kinderen alleen bij mijn (toekomstige) ex in te schrijven. En dan 'logeren' ze gewoon bij mij.
Weet iemand of hier haken en ogen aan zitten? Ik hoef niet bang te zijn dat ik de kinderen niet meer krijg, daar ben ik zeker van. Misschien het risico eruit gezet te worden als ze erachter komen. Dat risico wil ik wel nemen, het vinden van een huurhuis is vreselijk moeilijk, en dan kan ik altijd nog een (heel duur) particulier huis gaan huren?
Wie wil meedenken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

09-01-2009 om 09:21

Kortingen

Hoi,

Ik neem aan dat je dan alle alleenstaande ouderkortingen van de belasting misloopt, en dat is een fors bedrag.

Verder kan ik even niks verzinnen.

Liora

Kinderbijslag

Het probleem dat Liora aanstipt geldt vziw net zo hard voor de kinderbijslag.

Hoeft geen probleem te zijn als je hierover met ex goede afspraken kan maken, maar dat moet je dan wel doen.

En waar staat dat je met kinderen niet in zo'n woning mag?

Groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

09-01-2009 om 09:44

Meer

Liora:
"Ik neem aan dat je dan alle alleenstaande ouderkortingen van de belasting misloopt, en dat is een fors bedrag."
Je loopt ALLE kindgerelateerde voordelen mis, dus ook de kinderbijslag, studiekostenbijdrage etc etc etc. Dat gata om veel geld.
Verder kan het lastig zijn als Ratatouille en ex ver uit elkaar wonen, want alle officiele zaken (zoals scholen) moeten dan in de plaats van ex geregeld worden. Daar zitten soms verrassende krochten.

Verder is het goed, om ff serieus na te denken of ex de formele positie van 'verzorgende ouder' tzt wel wil opgeven.

Tinus

Waarom zou de school in de plaats van ex geregeld moeten worden? De vraag is of die kinderen op een school staan ingeschreven, en zo ja, dan is er vziw niks aan de hand, al is die school 150 km verderop. Er zijn bosjes mensen die hun kinderen buiten de eigen woonplaats op school doen en daar kraait vziw geen haan naar.

Met je tweede opmerking kan ik het overigens alleen maar eens zijn.

Groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

09-01-2009 om 11:51

Ja maar knurf

Knurf:
"Het is een voorzorgmaatregel van de verhuurder."
Ik begrijp de logica wel, maar is dat ook allemaal afdwingbaar? Wat gebeurt er als je er gewoon (zonder t formeel te melden) met kinderen gaat wonen?

Ratatouille

Ratatouille

10-01-2009 om 20:26

Oke

Dat van die kortingen moet ik nog uitzoeken dan inderdaad, maar ik neem aan dat ex die dan krijgt?
Het is verder wel gewoon een leuke buurt hoor, omdat het in fases gaat, staat er al veel nieuwbouw ook, leuke grote speeltuin enz.
Het is in dezelfde woonplaats als ex, dus dat is geen probleem.

Dees 68

Dees 68

11-01-2009 om 22:26

Niet te moeilijk doen...

Als je eerst jezelf inschrijft op dit adres en daarna je kinderen ook kraait er vermoedelijk geen haan naar. De verhuurder heeft naar alle waarschijnlijkheid geen toegang tot de gemeentelijke basisadministratie en weet waarschijnlijk dan ook niet meer dan dat jij hem verteld, niet te veel vertellen dus....

Is het anders evt. een optie dat aanstaande ex zich inschrijft op het tijdelijke adres en dat jij dan voorlopig (op papier) in het oude huis blijft wonen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.