Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sinas

sinas

22-05-2012 om 20:44

Kip tegenwoordig lang niet meer zo goed schoongemaakt

vandaag ongeveer 800 gr kipfilet, en ik heb er zeker anderhalf ons zooi van af staan snijden, van dikke aderen tot nog vieze bebloede stukken en zelfs nog een stukje bot. Ligt het aan mij, aan de winkel?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

22-05-2012 om 21:27

Yep

Stond het me vanmiddag ook al af te vragen,kilo kipfilet bij de hoogvliet en ik heb ook enorm veel moeten wegsnijden

mix

mix

22-05-2012 om 22:01

Klopt

ik ben met deze vraag naar de slager van C1000 gegaan. Hij wissutooknie en zei dat ik dan de "de luxe uitvoering" kon nemen. Die uiteraard weer 1 of 2 euro de kilo duurder is. Maar ook daar zitten die vieze paars/rode stukken aan en van die witte pijpjes langs de rand die je niet weg kunt krijgen tenzij je de hele boel er omheen maar weg snijdt.

Inge M

Inge M

22-05-2012 om 22:23

Ik zou naar de poelier gaan

Wij kopen daar ook geen kipfilet maar dijvlees. Iets vetter, veel malser en geen paarste stukjes of witte pijpjes. We veeeeel lekkerder.

Meer

Meer

22-05-2012 om 22:32

Aldi/ lidl

Ik vind de kipfilet van de Aldi en Lidl opvallend schoon en niet zo nat, als ik het vergelijk met de andere supermarkten. Met kipfilet van de poelier heb ik geen ervaring.
Gr Meer

sinas

sinas

22-05-2012 om 23:06

Poelier

die hebben we hier eigenlijk niet echt meer. Lidl wel, daar kan ik weleens kijken inderdaad. Deze kwam bij de C1000 vandaan, maar eigenlijk was dit vroeger nooit zo. Maar goed om te horen dat het dus kennelijk op meer plekken gebeurt. Oh, en nat, ja, dat vind ik ook inderdaad!

Vic

Vic

23-05-2012 om 09:27

Ik haal vlees meestal bij AH. Daar voelt de kipfilet stevig aan, terwijl ik bij andere supermarkten wel eens kipfilet heb gehaald die je zo stuk kneep. Er zitten ook niet zo heel veel vieze fliebertjes in. Overigens knip ik die er altijd uit met een schaar, want snijden is heel lastig. Ook ander vlees wat in stukken moet knip ik altijd, dat gaat het beste.

Brianna F

Brianna F

23-05-2012 om 09:49

Heee

Doe ik ook, ik knip alle vlees in hapklare brokken, ipv snijden. Gaat tukken sneller.
Trouwens, ik heb altijd filets van de Lidl, nooit geen flubbertjes o.i.d.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2012 om 12:03

Nu je het zegt

Ik stond er eergister ook een botje uit te snijden, zo'n venijnig klein dingetje, en dat komt vaker voor en inderdaad heb ik ook de indruk dat dat vaker voorkomt. Ik let er tegenwoordig ook echt op. C1000.

Plofkip

Eten jullie nog plofkip dan?

Hier alleen bio kip

en daar ken ik het niet van, misschien wordt dat wat beter gesneden ??

Ik knip trouwens ook altijd vlees met een schaar, idem groente (boontjes enzo), veel handiger !

Lidl

Wij vinden de kipfilets van de Lidl echt stukken lekkerder! Al het vlees, trouwens.

sinas

sinas

23-05-2012 om 13:32

Lidl dus

ga ik volgende keer uittesten. Overigens, ik heb een superscherp mes, messenblok van de Action , en daarmee kan ik ook best snel snijden hoor.

Inderdaad

Wij eten ook alleen biokip en ik moet zeggen dat ik het probleem niet heb. Ook de manier van uitbenen en fileren zal dus invloed hebben op de totaalprijs, en niet alleen het plofgehalte.

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2012 om 15:23

Klopt

Klopt helemaal, ik heb die ervaring ook. Maar mijn katten zijn blij met de afsnijdsels.

Bio kippendijfilets

is het enige wat wij nog eten.

Man zit bij zijn werk te dicht op de bron kwa informatie over wat plofkippen eten en hoeveel antibiotica er nodig is voor het vetmesten.

Die bio kippendijfilets zijn enorm lekker en je kan het zo in de pan gooien.

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat er zo veel kipfilet wordt gegeten, vooral omdat ik het mager waterig vlees vind. Echt totaal niet lekker. En die kippendijfilets hebben wat meer vet, meer verschillende soorten spieren, en daardoor meer smaak.

krin

krin

23-05-2012 om 16:03

Kipfilet

Net als rodebeuk heb ik de kipfilet nagenoeg afgezworen. Het meest smakeloze stukje vlees, wat mij betreft. Hooguit smakelijk voor in een prutje, maar daar doe ik dan nog liever een vervanger in. Het liefst poten met bot, en dan naderhand zelf afsnijden. Ondertussen eten we hier geloof ik meer filet dan we met onze enorme kippenpopulatie kunnen produceren:

http://www.lei.dlo.nl/publicaties/PDF/2006/5_xxx/5_06_03.pdf
"In Nederland wordt hoofdzakelijk filet gegeten (44% van de totale kippenvleesconsumptie). Pootvlees komt op de tweede plaats met een marktaandeel van 36%. Ook in de ons omringende landen is veel vraag naar kipfilet. Poten komen ook daar op de tweede plaats. De vleugels zijn in West-Europa het minst gewilde onderdeel van de kip, dus die worden hoofdzakelijk geëxporteerd naar derde landen."

Guinevere

Guinevere

23-05-2012 om 16:14

Gek

Gek is dat, die vleugels zijn juist het lekkerste gedeelte wat mij betreft...

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2012 om 16:29

Plofkip

Ja Rodebeuk... wij eten nog plofkip. Wij eten vooral kip en zonder plof wordt het wel erg duur. Maar laten we daar geen nieuwe discussie over opstarten

Snuggle's

Snuggle's

23-05-2012 om 16:56

Hoe weet je dat?

Ik heb werkelijk geen idee of ik plofkip eet, hoe weet je dat?

Wij zijn trouwens wel gek op kip, heerlijk. Frutseltje zitten er wel eens aan ja, en zo'n witte pees achtige sliert iets ook, maar volgens mij hoort die er ook in toch? Ik snij hem er wel uit, dat wel maar nam aan dat het normaal was.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2012 om 18:31

Snuggle's

Ik weet het ook niet, maar het is de goedkope 'eigen merk' kip van de C1000 dus het zal geen scharrelkip zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2012 om 18:36

Bij ons gaat het ook meestal ergens door. Bami, nasi, een wereldgerecht, het is overal goed voor

C1000

heeft ook scharrelkip. Niet vreselijk duur en wel lekkerder dan de gewone.
Die paars-rode stukjes zijn volgens mij "blauwe plekken"van tijdens het slachten, erg zachtzinnig gaat dat nl niet.

guera

guera

23-05-2012 om 19:15

Snuggels

als het geen scharrel of bio is dan is het plofkip
http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/vleeskuikens

niet geschikt voor zwakke magen dit filmpje. Kijk een keer en je wil echt geen plofkip meer

Margriet*

Margriet*

23-05-2012 om 19:29

Bio kip

is ook niet altijd schoon, maar ja wat is schoon. Ik vind zo een witdraadje (pees ofzo) helemaal niet erg. Kom je namelijk nagenoeg niet meer tegen na het bakken, zeker als je het in kleine stukjes snijdt. Hier trouwens ook geen plofkip meer, die smaakt nergens naar maar nog belangrijker, de dieren hebben een beter leven.

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2012 om 19:45

Ik paneer kipfilet zelf, en zachtjes bakken, geen haast hebben. Heerlijk!!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-05-2012 om 20:23

Smerig

Kipfilet is waterige, blubberige, lichtroze zooi die ergens vaag wel iets wegheeft van kip. Ik zweer bij vlees met bot.
Als ik het al een keer koop, sta ik inderdaad zo eenderde weg te snijden, half gruwelend van al die dril en drab. Brrrr.

sinas

sinas

23-05-2012 om 21:32

Lara10

dat deed ik ook, maar ook daar vond ik steeds vaker friebeltjes en rode vlekken. Kon ik nog de helft weggooien en ik zag dat het 2 maal zo duur was als gewoon een hele kipfilet kopen. Daar heb ik dan wel een kwartiertje snijden voor over!
Maar ik ga de Lidlkip zeker proberen, kijken of die netter is inderdaad!

Mijn bescheiden mening

Het product "kipfilet" is een mager eiwitproduct dat door veel mensen wordt gebruikt als makkelijk ingrediënt voor een maaltijd waarin stukjes eiwitbron in combinatie met een saus of een roerbaktoestand worden genuttigd.

Met vlees, of met eten, heeft het weinig meer van doen.

Vic

Vic

23-05-2012 om 22:20

Tja

Ik durf hier wel te bekennen dat er wel eens een kipfilet op tafel komt. En nog erger, mijn kinderen zijn erg dol op voorgegaarde krokante kipschnitzels. En nog nog erger, ik heb me wel eens vergist en kipsateschnitzels gekocht. En die vond ik zelf eigenlijk helemaal niet vies

Margriet*

Margriet*

23-05-2012 om 22:50

Tja

smaakgewenning heet dat toch. Tot dat je iets anders eet en het kunt vergelijken. Sommige mensen vinden Aardappelanders oid ook lekker. Ik niet. Maar ja iederen zijn keuzes. Maar een kwartier snijden op een halve of was het een hele kilo filet, daar snap ik niets van.... Heeft meer te maken met dat we niet meer weten hoe vlees er uit hoort te zien....(het komt van een kip ja, die heeft ook spieren en botten ed)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.