Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jip

jip

11-06-2018 om 19:05

Kippiepan, welk bestellen

Ik wil voor een feestje een kippiepan bestellen.
Het liefst met minisate en balletjes.. Het is als maaltijd en ik doe er ook nog een broodje hamburger , salade,en stokbrood bij .
Ik vind het aantal personen wat bij de kippiepannen vermeld staat zo weinig voor het aantal hapjes wat erin zit maar misschien vergis ik me daarin?
Als ik de pan met 80 stuks, bij kippie geven ze aan dat dat voor 8 personen is, erbij doe zou dat voldoende zijn?
Het gaat om 16 volwassenen en 2 kinderen.
En hoeveel broodjes hamburger pp zouden jullie dan doen? Eén of twee?

Jip


Doenja

Doenja

11-06-2018 om 19:21

Brrrrr

Oh afschuwelijk lijkt me dat. Heb zoiets nog nooit besteld en denk ook niet ooit in mijn leven dat ik dit ooit zou bestellen. Of wilde je reclame maken 😊

jip

jip

11-06-2018 om 19:27

Doenja

Nee ik wil geen reclame maken en mijn vraag was ook niet wat jullie ervan vinden..
Maar verklaar je nader?

De ervaringen zijn niet slecht die ik lees.

Jip

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-06-2018 om 19:28

Nee Doenja

Is juist leuk.

En on topic: ik vind 80 stuks aan de ruime kant voor 8 personen. Ik zou flink wat salade en stokbrood erbij doen, en een pan soep. Dus met hamburgers erbij zou dat ruim voldoende moeten zijn.

Inanna

Inanna

11-06-2018 om 19:30

best lekker hoor

Ik heb ze wel eens beteld en ook wel bij anderen gegeten, maar nooit als maaltijd, maar altijd als snack tijdens een feestje. Dan is het meer dan genoeg.
Ik zou 2 broodjes hamburger doen, maar dat hangt er ook vanaf of je daarvoor ook al veel te snacken hebt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-06-2018 om 19:32

Lekker hoor

Ik vind die saté wel lekker. Voor mij zou een broodje hamburger en 3 sateetjes ruim voldoende zijn. Ik zou bestellen wat ze voorschrijven en dan een pan extra voor de zekerheid. Voor de hamburger 1,5 per persoon rekenen.

jip

jip

11-06-2018 om 19:42

Feestje vanaf half 5

Dus ervoor weinig te snacken..
Het is een verrassingsfeestje voor zoon als hij slaagt en hij komt rond vijf uur uit zijn werk

Ik twijfel omdat de pannen best aan de prijs zijn en ik dus niet te veel wil hebben, (ook niet te weinig) ik kan het altijd nog invriezen natuurlijk en nog eens een keer eten met salade en brood erbij.

Jip

Doenja

Doenja

11-06-2018 om 19:47

Zelf

Ik maak zoiets altijd zelf. En hou wat dingen achter de hand voor als t snel op is en er veel trek is. Eergisteren nog kip gemarineerd in homemade bbq marinade; chilisaus, gembersaus ketchup honing chiliflakes en gerookte paprikapoeder. Ik ben gewoon niet van de kant en klare haal hap. Vind zelf gemaakt veel lekkerder. En ivm allergien handiger.

Clowntje

Clowntje

11-06-2018 om 20:09

Wat voor mensen?

Als er 6 pubers komen die van tevoren nog niets hebben gegeten, is zo'n pan snel leeg denk ik. Ik heb wel eens iets soortgelijks gedaan als hapje op een verjaardag en toen nam iedereen er gemiddeld 4 hapjes van. Maar dat was na taart en als onderdeel van een warm/koud buffet.
Dus sorry, aan mij heb je eigenlijk niets.

Verdym

Verdym

11-06-2018 om 20:28

Voorbeeld

Kippie gaat uit van 10 dingetjes pp begrijp ik van jou?
Bij dochters bijbaan(keurslager)maken ze ook van die hapjespannen en dan gaan ze uit van 12 stukjes pp. De eerste keer dat we daar bestelden leek me dat ook te weinig dus hebben we voor 5 personen extra besteld (waren met 50). Veel teveel over terwijl iedereen wel erg riep over het vlees en het concept. Ook wij salade rauwkost en stokbrood met kruidenboter erbij. Alle andere keren(nu 5 x gedaan)heb ik me gehouden aan wat zij voorschreven. Buffet of als maaltijd, geen verschil.
Voor de standaardhap (sate/gehaktballetjes/beenham/spareribs/kippevleugels/borrelboutjes) wordt 5 euro pp gerekend.

jip

jip

11-06-2018 om 20:37

Hamburgers

Broodje hamburger doe ik er ook nog bij. En dan dus ook nog 10 hapjes pp en brood, salades enz?

Jip

Mams

Mams

11-06-2018 om 20:56

Wat ik zou doen

Ik zou naar kippie gaan, vertellen wat je van plan bent (aantal personen en andere hapjes die je gaat serveren) en dan aan hen vragen hoeveel je moet bestellen. Zij maken voortdurend die inschatting voor mensen en kunnen dat vast beter dan wij allemaal.

jip

jip

11-06-2018 om 21:44

Mams

Ik heb kippie gemaild en die zeggen, 2 pannen, een xl en een gewone wat neerkomt op 170 hapjes ,dus ongeveer 9 pp en dan decrest er nog bij. Ik snap dat ze graag verkopen dus ze zullen altijd ruim adviseren denk ik

Tijgeroog

Tijgeroog

11-06-2018 om 21:57

Rekenen

80 stuks is voor 8 personen, dus 5 ballen en 5 satés per persoon. Voor jouw 16 personen is er dus 2,5 bal en 2,5 saté pp.
Maar ze krijgen bij jou ook nog een broodje hamburger, salade en stokbrood. Ik denk dat dat al best vullend is, en dan komt er dus nog die kippepan bij. Ik denk dat het wel genoeg is.
Je zou ook kunnen overwegen om de snackpan XL te nemen. Net iets groter, meer variatie in vlees en even duur.

(Persoonlijk vind ik het overigens erg vlezig, maar daar moet je je maar niets van aan trekken)

Veel plezier!

Doenja

Doenja

11-06-2018 om 22:10

Oh hemel

Ik heb iets gemist geloof ik 😊

jip

jip

11-06-2018 om 22:34

Tijgeroog

Je vind de kippie producten vlezig of het totaalplaatje wat ik aan wil bieden?

Leuk zal het zeker worden, ben vooral heel benieuwd wat zoon zal zeggen als hij thuiskomt

Al snel teveel

Maar reken op 500 gram pp per maaltijd. Dus als je uitgaat van 10 stuks kippie pp zit je op 200 gram pp? De rest dus aanvullen met salade, brood en kruidenboter. Een broodje hamburger weegt al snel 250 gram, dus 2 broodjes is voldoende voor een maaltijd dan heb je geen kippie pan nodig

Dus ik zou kiezen voor kippiepan, 200 gram salade x het aantal mensen en dan 50 gram stokbrood xhet aantal mensen.

Voor de hongerlijers maak je een pan soep, die zal je waarschijnlijk niet nodig hebben en in kunnen vriezen.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-06-2018 om 22:57

Jip

Het totaalplaatje, dus de kippan in combinatie met de hamburgers. Ik zou een van beiden kiezen en aanvullen met een extra (pasta)salade, rauwkost of soep.
Maargoed, ik ben niet zo’n liefhebber van (veel) vlees, dus misschien niet helemaal representatief. 😌

Tijgeroog

Tijgeroog

11-06-2018 om 23:07

Doenja

Geen ervaring hoor, uur beredeneerd op basis van wat Jip vertelt en ik op de website kan vinden.

jip

jip

11-06-2018 om 23:09

Tijgeroog

Kwestie van smaak idd..
Ik denk dat ik daarmee wel goed zit bij de mensen die komen. Kan ook nog zijn dat ik de hamburgers skip en twee kippiepannen bestel. Dat ligt even aan het weer, want wil het liefst het feestje buiten vieren en dan de hamburgers op de bbq....

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2018 om 00:35

Lekker

Een paar weken terug vierde Kippie een zoveel jarig bestaan en kwam dochter zomaar wat brengen. Lekker hoor! Vervolgens zijn we er zelf ook nog een keer heen gegaan. Soms mag je best eens makkelijk doen.

jose

jose

12-06-2018 om 08:51

ligt eraan

Ik denk dat het helemaal ligt aan de samenstelling van het publiek hoeveel en wat je nodig hebt. Mijn dochters bijvoorbeeld zijn vegetarier en zouden alleen salade en stokbrood eten en, mocht dat aanwezig zijn, eventueel een vegetarische hamburger maar die zouden ze ook kunnen overslaan. Ik zou geen hamburger nemen en 2 a 3 van die kipdingen (ik eet maar weinig vlees) nemen en verder salade en stokbrood. Man en vooral zoon zouden los gaan op die kipdingen en hamburgers.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2018 om 08:55

Eens met Jose

Ik zou inderdaad ook een paar vegetarische alternatieven op tafel zetten.

jip

jip

12-06-2018 om 14:49

Geen vegetariërs

Qua vleeskeuze weet ik dat ik goed zit. Het gaat alleen over de hoeveelheden waar ik aan twijfel.

Er gaat een wereld voor me open...

Kippiepan. Ik moest t echt 3 keer lezen voor ik snapte wat er stond. Echt nog nooit van gehoord.

Ingrid

Jip

Nogmaals: ik kook veel en vaak voor grote groepen.

500 gram per persoon per maaltijd is goed.

GA bij BBQ uit van 250 gram vlees en 250 gram salade en stokbrood.

Bij gewone maaltijden is het 200 gram groentes per persoon 150 gram aardappelen, 75 gram vlees en 75 gram toetje

Dus je koopt 4 kilo vlees, of kippiepan, 3 kilo salade en 1 kilo stokbrood en dan heb je genoeg!

jip

jip

12-06-2018 om 22:33

MarSy

Dankjewel voor je duidelijke uitleg, ik ga je hoeveelheden aanhouden.
Morgen eerst even afwachten of hij geslaagd is en dan kunnen de voorbereidingen beginnen!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2018 om 22:40

MarSy

Ik hoorde net bij de Keuringsdienst van Waarde kwis dat het advies 250 gram groente is. 75 gram vlees? Dat verdwijnt in mijn holle kies! 100 tot 125 schijnt een goed gewicht te zijn. Ik zou met jouw hoeveelheden na afloop de fout in gaan vrees ik en ergens een kroket uit de muur of chips uit de kast rukken 😃 ik zou dus wel op iets meer vlees en groente insteken. Aardappels kan met 150 gram wel kloppen.

Kaori

Kaori

12-06-2018 om 22:54

Kaaskopje

mijn huisarts toen ik nog bij mijn ouders woonde zo'n 25 jaar geleden zei al dat 100g bereid vlees per dag meer dan voldoende is. Dat is dus inclusief je vleeswaren op brood zei ze er dan expliciet bij, bij je avondeten hoef je maar 75g. Ik zie haar nog voor me staan het leuke Indonesische dametje die mijn voornaam niet kon uitspreken.

Ik denk dat de richtlijnen die Marsy aanhoud best erg goed kloppen. Die 250 g groenten is over de hele dag te verdelen en dan idd 200g bij de warme maaltijd.

Moet eerlijk toegeven dat in mijn huishouden dat te kort is, wij schuiven met gemak met z'n 2 tot 750 g groenten weg bij de maaltijd en tussendoor gaat er ook nog wel wat in aan knaaggroenten als wortel en paprika (mmm, heerlijk met een humus dipje), en met een kilo asperges hebben we ook niet veel moeite. (gelukkig heeft de AH de buitenbeentjes)

Tijgeroog

Tijgeroog

12-06-2018 om 23:53

Kaaskopje

Het Voedingscentrum adviseert maximaal 500 gram vlees per week. Ik ben van vroeger ook grotere porties gewend, maar ben uit dieren- en milieuoverwegingen flink geminderd. We eten nu minder vaak vlees, en als we vlees eten zijn de porties kleiner. Daarvoor in de plaats meer groente en dat bevalt eigenlijk prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2018 om 23:57

Kaori

Ik denk altijd "100 gram is een tartaartje" 😃. Voor de gemiddelde dag genoeg. Bij een feestje met eten mogen de remmen wat losser. Tenminste, dat vind ik.

Ik geef toe dat ik de lunch niet bij het avondeten betrek, ik denk alleen aan het formaat op mijn bord en dan vind ik driekwart tartaartje wat mini. Maar ik eet verder zelden groente ( ja... 's avonds snaai ik nog van overgebleven sla, dat dan weer wel) of vleeswaren, dus daarmee gaat het dan toch weer goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.