Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kitten naam gezocht!

Misschien weten jullie nog dat we 2 abessijn kittens krijgen. Na de kerst zijn ze 13 weken en komen ze eindelijk. Maar. Dilemma...de kinderen (en wij) hadden uit de 7 kittens (die we vanaf week 1 al trouw bezoeken) 3 favorieten gedestilleerd. Alle kinderen hadden een andere topper. We zouden afwachten tot na de eerste inenting of ze allemaal nog vief en gezond waren, en welke van de 7 kittens de eigenaren zelf wilden houden. Dan zou er van die 3 vast wel 1 afvallen. Hmm. Mazzel of pech?? Alle kittens zijn nog springlevend, en al onze 3 favorieten waren beschikbaar.

Nou, jullie raden het al. We hebben de gemakkelijkse oplossing gekozen...3 kinderen, 3 kittens.

Maar we hadden maar 2 namen!

Het zwart zilveren poesje gaat Ping heten, en de donker rood-zilveren kater Woody. Maar nu hebben we nog een heeeeel lichtrood-zilveren poesje over die voorlopig door de eigenaren 'Blondie' is gedoopt, maar die we toch zelf eigenlijk nog wel een originele naam willen geven.

Hebben jullie nog inspiratie??

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamba

Mamba

04-12-2008 om 14:30

Tja

timber (hout), chico (boom met roodbruine kleur), 'kwik' vertalen, 'derde' vertalen (in het Etiopisch ofzo, daar komen ze toch vandaan?). Ik heb voor de naam van mijn kat ook een vertaling gedaan, bevalt erg goed.

mammie2

mammie2

04-12-2008 om 14:33

Misschien

Gingy ("g's" uitspreken zoals in het Engelse ginger). Is een bijnaam in het Hebreeuws voor rossige mensen.

IngridT

IngridT

04-12-2008 om 14:34 Topicstarter

Ja mamba,

ik dacht ook aan iets ethiopisch of egyptisch of zo, maar het moet wel een beetje lekker in de mond liggen. Poes is overigens bijna ecru-ig van kleur, daarom hebben we de donkerrode ook woody genoemd, deze is idd meer 'blond'

Ingrid

mijk

mijk

04-12-2008 om 14:41

Pong natuurlijk

of cinnamon. En als je egyptisch gaat dan zul je moeten vernoemen: Bastet! of toch Isis...

Drie kittens.. Poeh he geen kerstboom dit jaar zeker

mammie2

mammie2

04-12-2008 om 14:41

Ethiopische namen

http://www.gaminggeeks.org/Resources/KateMonk/Africa/Eastern/Ethiopia.shtml

een beetje naar beneden scrollen.

IngridT

IngridT

04-12-2008 om 14:49 Topicstarter

Lol mijk,

we gaan eerts een week skieen met kerst en daarna komen de poezen. Ik denk dat het inderdaad een heeeel klein boompje wordt met uitsluitend de onbreekbare peuterballen die we nog wel ergens hebben liggen...

Ingrid ( de mensen van wie we ze kopen hebben nu 7 volwassen katten en 7 kittens door het huis rennen, wat een feest!)

mijk

mijk

04-12-2008 om 14:53

En nog even een link!

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/geschiedenis/1605-de-kattengodin-bastet.html

Vind hem zelf zo grappig. Bastet nu is het basta! Als ze bijna bij de Piek is..

Mijk

Bastet

Bastet

04-12-2008 om 14:59

Haha ja

Bastet natuurlijk... Dat lijkt me duidelijk....
Maarre...wat zijn hun officiele namen?Kun je daar iets van afleiden?Misschien tref je het beter dan onze abessijn,die officieel Urtica Dioica heet (grote brandnetel,in het latijn)Zijn roepnaam is Scratch,waar ik ook geen bal aan vindt....
Groetjes,Bastet

Een ethiopische kat?

Haile natuurlijk! (naar de keizer en naar de hardloper).

Groeten,

Temet

Goh

Ik kom alleen maar alcoholische namen
whiskey
brandy
cognac
amaretto

IngridT

IngridT

04-12-2008 om 15:57 Topicstarter

Hmmm, silone

Komt dat door jou of door mij?

Kleur- en snmaaksgewijs denk ik dan toch aan Sambucca...LOL!

Enne..ga door allemaal, ik zal vanavond het draadje met de kinderen doornemen...

Ingrid

Leuk

ben gek op poezen, zo leuk die kittens !

Naam: Miniola (dit is een mandarijn ras

het is eigenlijk mineola maar ik vind miniola leuker klinken

Blond

Blond in het Spaans: Rubio, of in het Italiaans: Biondo, of in het Zweeds: Ljus.
Rossig in het Spaans is ook leuk: Rosado.
Kat in het Latijn: Feles.
Maar het leukst vind ik nog Abessijn in het Latijn: Æthiops
Als ik zelf mocht kiezen, werd het Bastet of Æthiops.

Okee, geen drank dus

Dan misschien heel mondain een dubbele naam?
Cara-Mel

offe Tinka, heb je kat Tinka !!!

Grin silon

Ten huize van de schoonfamilie was ooit een kat, die officieel Kathinka heette, want dat was makkelijk af te korten tot Kat

IngridT

IngridT

04-12-2008 om 16:28 Topicstarter

Eeehm

(alleen leuk voor degenen die mijn kroost bij naam kennen....) Er zijn een paar suggeties voorgedragen nu , die een beetje tot vreemde verwarring gaan leiden als ik iemand aan tafel repectievelijk voederbak probeer te roepen.

hahaha!!

Eeehm 2

Hetzelfde probleem zou zich bij ons voordoen bij aanschaf van een zwartwitte kater
(sorry, beetje melig van het dichten. Ik kon op 't laatst alleen nog dichtregels verzinnen die niet bepaald geschikt zijn voor tere kinderzieltjes).

Rieke

Rieke

04-12-2008 om 16:45

Ping, woody en

dido.

Dat bedoel ik

Op Rieke's bijdrage ga ik dan gelijk weer aan het dichten.

Ik ga eens de pastasaus omroeren geloof ik. Hup, pc uit!!

Rieke

Rieke

04-12-2008 om 17:42

Oja

Snappum, zag 't ook nadat ik op verzenden drukte...kon op zo'n reaktie wachten. heeft niet lang geduurd zie ik nu. Bij ook pc uit en naar de erwtensoep.

Rembrand

Rembrand

04-12-2008 om 18:49

Twee namen.

Hoi Ingridt,
Ik heb wel twee hele leuke namen die bij elkaar passen.
Namelijk :"Veger&blik".
Ik vind ze zo leuk dat ik er bijna twee katjes voor zou kopen.
M.

mijk

mijk

05-12-2008 om 10:48

Kijk kindertv is wel ergens goed voor..

Professor doctor Test kees heeft een hond die Einstein heet. Leek me ook wel wat voor een Ingridt kitten..

Ik weet niet

of IngridT mijn bijdragen nog durft te lezen, maar in alle ernst vind ik "Pong" ook wel leuk bij de rest.

Rafelkap

Rafelkap

05-12-2008 om 18:35

Ping, woody en ...

Ollie. Vrij naar OOL

Ping, Woody & Ellen

offe, je krijgt ze rond kerst?:
Noël of Noëlle
Je kan ook afwachten wat voor soort poes het is en aan de hand van het gedrag een naam kiezen. Zo hadden onze oude buren een klein slank zwart katje uit het asiel gehaald dat werkelijk óveral aan snuffelde. Die hebben ze omgedoopt tot: Aagje!

Waarschijnlijk

popelt Minoes al om samen met Ping en Woody naar huize IngridT te vertrekken, maar toch nog een poging op basis van de kleur (dól op namendraadjes):
Amber, Goldy, Barny, Honey

Ingridt

Wat is het geworden? Ik ben heel benieuwd naar welke naam jullie nu vonden passen bij Ping en Woody.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.