Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Violetta

Violetta

02-11-2015 om 14:57

Kleding 's avonds thuis op de bank


Gewone kleren en schoenen

Ik zit op de bank in mijn netste pak met hoge hakken. Met mijn nette werkkleren aan voel ik me koket en actief, dan doe ik nog wat. Zodra ik mijn huisbroek en hangtrui aan doe en mijn hakken uit gebeurt er niks meer dan bankhangen. 's Avonds mogen ze gerust aanbellen (niet dat ik meespeel). Op vrije dagen loop ik wel vaak tot diep in de ochtend in niet-voor-publicatie-geschikt kleding, ik kom niet zo makkelijk op gang. En geneer me dan best wel als ik in badjas of huisbroek open moet doen voor de pakketbezorger.

skik

Lotta

Lotta

02-11-2015 om 22:16

Hmm

Je bent hopelijk toch niet verplicht om die camera-crew binnen te laten?! Om open te doen of aan de deur te komen? Als je dat niet doet, krijg je hopelijk toch wel gewoon je prijs van de Postcodeloterij? Of als je echt niet thuis bent?

Want een prijs wil ik graag krijgen, maar om daarmee op tv te komen, vind ik een absolute gruwel.

Jamie

Jamie

02-11-2015 om 22:38

lotte

Sterker nog, je kunt meespelen met een andere postcode dus dan kun je het mooi geheim houden.

Zoals ik al jaren roep: als je bang bent dat je buren een prijs winnen en jij niet en als dat de enige reden is om mee te doen stoppen met die flauwekul. Wie wil nu dat heel nederland ziet dat jij gewonnen hebt? Stoppen dus en bedenken dst als je mee zou doen je dat op een andere postcode zou doen. Vervolgens neem je nooit het besluit WELKE postcode dat zou worden en je leeft nog lang en gelukkig zonder angst dat je buren winnen en jij niet. Hier werkt die methode al 15 jaar feilloos

Tanja

Tanja

02-11-2015 om 22:48

zouden

zouden die mensen niet gewoon een seintje krijgen? Het is ook erg frappant dat ze meestal thuis zijn en er vaak visite is of nog moet komen. (rond die tijd???)
Een kennis van mij won eens wat met een ander tv-programma en de opening van de deur is ongeveer 14 keer geoefend tot frustratie van de winnaar, die na de laatste keer zo reageerde bij het opendoen:
Hoi ik ben Piet van de xxxxxxx-show.
Ja, dát weet ik onderhand wel, riep ze.
CUT, overnieuw!

Bellefleur

Bellefleur

03-11-2015 om 08:58

Sokken

Als ik uit mijn werk kom, trek ik blousjes uit, en doe een fleece aan. En ik heb de onhebbelijke gewoonte om 1 sok uit te trekken. Ik heb dat niet in de gaten, ik doe dat met de tenen van mijn andere voet. Collectanten kijken altijd verbaasd naar mijn voeten. Het gezin al lang niet meer. Winston komt niet bij mij aan de deur. Ik doe niet mee.

Yaron

Yaron

03-11-2015 om 09:43

Gewone kleren

Ik heb 's avonds dezelfde kleren aan als overdag, gewoon netjes, (spijker)broek met shirt en vest of jasje of tuniek. Wel loop ik thuis altijd op sokken of blote voeten. Als ik 's avonds een joggingbroek aan zou trekken, zou ik me lui en niet fit voelen. Net zoals zoon, die zegt dat hij niet goed kan leren met z'n trainingsbroek aan, maar met een gewone broek gaat het wel, dan voelt hij zich "serieuzer".

Jamie

Jamie

03-11-2015 om 10:03

blote voeten?

Gut ik kan me niet voorstellen dat ik op blote voeten zou kunnen lopen. Dat is iets voor hele warme zomerdagen! Zodra het in de woonkamer onder de 23 graden gaat heb ik al sokken nodig en met een normale kamertemp ook nog sloffen erbij.

Hebben jullie allemaal vloerverwarming ofzo of is het 22 graden in de kamer of zijn jullie stiekem geen vrouwen?

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/1971719/2010/03/01/Waarom-vrouwen-sneller-koude-voeten-krijgen.dhtml

Yaron

Yaron

03-11-2015 om 10:50

blote voeten

Ik heb er niet bij gezet dat ik nu nog op blote voeten loop, vanaf de herfst tot het voorjaar loop ik thuis op sokken. Wij hebben een houten parketvloer met vloerisolatie eronder en de onderaan de deuren hebben we iets tegen de tocht, dat scheelt heel veel kou over de vloer. Onze jongste dochter loopt echter het hele jaar op blote voeten, zodra ze uit school komt gaan de sokken uit. Ze heeft een hekel aan maillots, want dan kan ze niet op blote voeten lopen.

slippers en sokken

Wij dragen in huis geen schoenen en lopen op teenslippers (of nepcrocs voor de kinderen). En omdat ik snel last van koude voeten heb, hou ik gewoonlijk mijn sokken aan. De combinatie van sokken en teenslippers staat absoluut belachelijk, nog een reden om me op de wc te verstoppen als Gaston langskomt.

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

03-11-2015 om 13:33

blote voeten

Ik denk dat ik geen vrouw ben. Ik loop altijd op blote voeten tenzij ik schoenen met sokken aan heb gehad. En dan nog doe ik ze binnen vaak uit. Betekent ruwweg dat ik tussen april en september geen sokken draag. Sloffen heb ik voor het laatst gedragen na mijn bevalling. 6jaar geleden

En de verwarming staat op een graad of 18/19 dus daar ligt het niet aan.

Gekke is dat zodra ik in bed stap ik acuut ijsklompen heb. Dan doe ik wel vaak sokken asn.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2015 om 14:32

Hangt ervan af

In de zomer wil ik er langer toonbaar uitzien, ivm het licht buiten. Als het eenmaal donker is vanaf 6 uur, kan ik ook vanaf die tijd mijn hobbezakbroek aantrekken. Als wij geen verharende dieren zouden hebben, zou ik makkelijker mijn nette kleren aanhouden. Nu wil ik voorkomen dat ze onder de haren komen te zitten.

neteret mut

neteret mut

03-11-2015 om 14:52

net als hanne

temperatuur in huis is meestal max 19 , soms later op de dag 20. Geen vloerverwarming maar beton met daarop vinyl. Geen pantoffels want die hebben een zool, daarom blote voeten of zoals nu dikke sokken (zelfgebreide over mijn pantykniekousjes heen). Voelt overdag niet koud maar zodra ik mijn bed induik heb ik het acuut koud. Bibberkoud en ja dan dus zeker sokken aan anders blijf ik het koud houden en slaap ik de eerste 2 uur zeker niet. (met sokken ben ik binnen een kwartier warm en kan ik in slaap vallen) Mijn man snapt daar helemaal niets van en vind het onzin (zonder sokken zou je het sneller warm krijgen volgens hem), maar tja zodra hij gaat liggen straalt de warmte van hem af

bieb63

bieb63

03-11-2015 om 15:44

Haha Jamie

"Gut ik kan me niet voorstellen dat ik op blote voeten zou kunnen lopen. Dat is iets voor hele warme zomerdagen! Zodra het in de woonkamer onder de 23 graden gaat heb ik al sokken nodig en met een normale kamertemp ook nog sloffen erbij.

Hebben jullie allemaal vloerverwarming ofzo of is het 22 graden in de kamer of zijn jullie stiekem geen vrouwen?"

Ik ben toch echt een vrouw (volgens mij.....). Nee hoor, hier in huis de max temp 20 graden (en dan vanaf tijd dat man thuis komt, want ik en kind vinden 19 graden ook prima, en man is meer de koukleum). En altijd op blote voeten en geen vloerverwarming en houten vloer. Heerlijk dat blote voeten contact met de grond. En áls ik eens koude voeten heb (dikke vries temp buiten), dan doe ik sokken aan. That's it.

Thursday Next

Thursday Next

03-11-2015 om 16:07

hier

net als bieb, ik loop meestal ook op blote voeten, de termostaat gaat omhoog zodra man thuiskomt. Geen vloerverwarming en een parketvloer.
's Avonds zit ik vaak in joggingbroek en trui/vest/shirt, vooral als ik naar mijn werk geweest ben want dan kom ik thuis in fietskleding en moet ik toch douchen en omkleden. Gelukkig doe ik niet mee aan de postcodeloterij!

Neteret

"Mijn man snapt daar helemaal niets van en vind het onzin (zonder sokken zou je het sneller warm krijgen volgens hem)"

Warm je koude voeten maar een tijdje aan hem op, dan leert hij die kritiek snel af!

Groeten,

Temet

Injel

Injel

03-11-2015 om 18:23

Yaron

'Als ik 's avonds een joggingbroek aan zou trekken, zou ik me lui en niet fit voelen.'

Wat moet je dan allemaal nog doen 's avonds dat je fit en actief moet zijn? Ik ben echt wel klaar met de dag na de afwas hoor.

neteret mut

neteret mut

03-11-2015 om 20:09

re temet

Na 30 jaar mijn voeten aan hem warmen zou je denken dat hij het nu eindelijk wel eens door zou hebben.

Yaron

Yaron

03-11-2015 om 20:42

Injel

Ik doe 's avonds nog dingen voor de vereniging waarvan ik in het bestuur zit, naaien, haken, lezen. In joggingbroek voel ik me op één of andere manier lui. Als ik die al eens aan heb 's avonds dan is dat als ik niet fit ben en bijvoorbeeld met migraine in bed heb gelegen en dan nog even naar beneden ga. Voor mij is de dag pas afgelopen als ik naar bed ga, dus niet na het avondeten.

Krullevaar

Krullevaar

03-11-2015 om 20:50

blote voeten

Voor degenen die veel op blote voeten lopen: krijgen jullie dan geen last van kloven? Dat krijg ik nl juist van veel op blote voeten lopen, zodra ik mijn voeten beter bescherm heb ik er geen last meer van. Bij mij dus vooral in de zomer, de tijd dat je het niet wilt.

Hanne.

Hanne.

03-11-2015 om 22:32

nee

Nee, ik heb nog nooit kloven gehad (handen wel..). Misschien dat mijn voeten erg gehard zijn. Ik loop ook buiten heel veel op mijn blote voeten en heb tot vorige week op mijn slippers gelopen (buiten)

Geen postcodeloterij.

Na het eten kleed ik me om in mijn bankhangoutfit. Joggingbroek, wollen trui en sokken. Heerlijk.
Wat ik aan heb is niet geschikt om een miljoen in ontvangst te nemen. Wat ik bij het omkleden gelijk uitlaat maakt het nog minder aantrekkelijk, mijn b.h.,

Draagvlak Wil40

"Wat ik aan heb is niet geschikt om een miljoen in ontvangst te nemen."

Juist wel, dan hebben alle niet-winnaars het idee dat je het goed kan gebruiken, da's goed voor de verwerking van het feit dat zij weer naast de prijzen grepen.

skik

Puck

Puck

04-11-2015 om 12:08

ligt aan wat ik na mijn werk doe

Als ik na mijn werk geen andere dingen te doen heb dan kleed ik mij niet om, maar als ik aan het eind van de middag nog gesport heb en daarna gedoucht trek ik wel een joggingbroek of huispak aan (en soms al pyjama en badjas) als ik weet dat ik verder de deur niet meer uit hoef of als ik niemand verwacht die bij ons komt.

Skik

Soms staat er wel eens iemand onverwacht op de stoep, die vraagt dan verschrikt:" jee, ben je ziek?"
Dus ja, ik zie er zeker uit dat ik het kan gebruiken

Het oog wil ook wat

Het hangt ervan af of mijn vriend in de buurt is of niet... Als ik alleen thuis ben heb ik meestal een lekker zittend spijkerbroek met mijn grote H&M 101Dalmatiers wollen trui en Spaanse sloffen. Of een pyjama. Wel een nette. Oud geworden kleding bewaar ik niet meer. Als vriend en ik samen zijn, gaan de schoenen uit maar mijn teennagels zijn mooi gelakt en voor de rest is het nog steeds leuk (wel redelijk casual, ik ben geen optut madam.)Ik moet zeggen dat de relatie redelijk nieuw is, ik blijf het leuk vinden om me enigszins mooi te maken voor hem. Maar dan nog, ook al zouden we al lang bij elkaar zijn, het oog wil ook wat. Lekker zittend betekend niet gelijk slonzig. Toch?
Sini

Injel

Injel

05-11-2015 om 07:22

Yaron

'naaien, haken, lezen. In joggingbroek voel ik me op één of andere manier lui.'

Oh, grappig die verschillen. Ik vind het juist heerlijk om 's avonds helemaal opgekruld op de bank met joggingbroek en sloffen een boek te lezen. Of in bed, terwijl het nog lang geen bedtijd is.

Maar dat wat wil40 zegt, herken ik ook wel. Dat je in je joggingbroek de voordeur opendoet en dat mensen dan denken dat je ziek bent. Niemand vraagt dan of je net gesport hebt, terwijl het toch echt een jogging(!)broek is.

Oog wil ook wat

Ja, dat vind ik ook. Zelfs mijn huisbroek is dus een nette, niet verwassen, grijze yogabroek of zwarte velours broek. Ik heb wel een tijdje gehad dat als ik een dag thuis was en ging poetsen en zo, ik de hele dag in mijn huisbroek en sweatvest liep, maar eigenlijk doe ik dat niet meer. Ook al omdat we sinds 2 jaar een hond hebben die met regelmaat naar buiten moet, en ik dus ook. En behalve dat eerste rondje 's ochtends doe ik dat toch het liefst enigszins verzorgd. Dus ook op thuisblijfdagen gewoon mascara en wat eyeliner bijvoorbeeld.

Ik heb dan weer niet dat ik lui wordt van mijn huisbroek en sweatvest, maar dat komt denk ik doordat ik die outfit droeg bij huishoudelijk werk. 's Avonds varieert mijn activiteitsniveau. Ik kijk graag eens CSI of Criminal Minds, ik lees ook graag een boekje op de bank, maar net zo vaak doe ik nog wat voor mijn werk, de afwas, de administratie of shop ik online. Doet me eraan denken dat ik nog wat naaiwerk heb liggen, morgenavond maar doen...

xx

xx

05-11-2015 om 15:40

Heerlijkste moment van de dag

Ik vind het juist bijna het heerlijkste moment van de dag, als de werkkleding uit kan. Ik heb werkoutfits (netjes) en vrijetijds kleding (zeer casual). Ik heb ook wel nette casual kleding, is meer voor verjaardagen en bezoek. In mijn echte vrije vrije tijd loop ik overdag in spijkerbroek met simpele trui, en 's avonds in joggingbroek. Heerlijk, lenzen uit, bril op, BH uit, zachte broek aan, zacht shirt. Ik ben nogal sensitief qua huid, dus dan vind ik het heerlijk om losse kleding te dragen. Daarnaast heb ik ook een hond, en die ligt regelmatig bij me op schoot. Zou ik niet zo fijn vinden met mijn nette kleding aan.

Mijn activiteit 's avonds heeft vooral te maken met wat voor werkdag ik had en hoeveel nachtrust ik gehad heb in de dagen ervoor, en of ik wel of niet een wijntje bij het eten drink.
Of ik wel of geen joggingbroek aandoe maakt daar niet voor uit. Ook met joggingbroek doe ik het huishouden en hou ik me bezig met studie of hobbies. Het enige is, ik ga dan niet meer het huis uit.

Violetta

Violetta

06-11-2015 om 11:44

Niet de enige

Gelukkig ben ik niet de enige die 's avonds in zijn hobbezak kleding voor de tv hangt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.