Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 19:55

Klein bed voor tiener.

Ik ben momenteel aan het klussen in m'n nieuwe huisje, maar heb een slaapkamer dilemma. De twee jongste dames gaan samen op een kamer en de oudste krijgt het kleinste kamertje. 
Nu is dat kamertje echt heel klein en weet ik me niet zo goed raad met het bed. Zowel in de lengte als breedte heb ik zo'n 180 cm aan ruimte.
Te weinig voor een normaal bed dus. Er zijn wel matrassen in de maat 180cm te krijgen, maar daar zit dus altijd een ruimer maat bed omheen. 

Ik denk dus dat het een custom made bed gaat worden. Nu denk ik aan een soort bedbak met lattenbodem, maar dan zonder hoofd en voeten plankje zeg maar. Dus zoiets als onderstaand, maar dat het hoofd en voeten eind onder de lattenbodem meer naar binnen geplaatst zijn voor extra stevigheid. 

Of heeft iemand een beter idee? 

images?q=tbn:ANd9GcTxTMRrwqRoXA-AcQoiI9xz_QkTeVvi00tIlw&usqp=CAU


Maar groot is dat kamertje dan? 1,80 bij 1,80? Ik weet niet hoe lang de puber is maar 1.80 is echt wel kort

kan het echt niet anders geplaatst worden?

Een meegroei bed van de IKEA. Op de middelste stand is de matras maat 165.

Bij beddenopmaat.nl koop je bedden voor een matras van 80x180 cm. Maar dan is de buitenrand is groter. Als de kamer echt maar 180 x 180 gaat dat niet passen.

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 20:22

Lotte78 schreef op 21-03-2022 om 20:14:

Maar groot is dat kamertje dan? 1,80 bij 1,80? Ik weet niet hoe lang de puber is maar 1.80 is echt wel kort

Kamertje is 190 x 2 en een beetje. Maar in de langste lengte zit een stenen koof waardoor er zo'n 50cm van de lengte niet bruikbaar is. Die koof steekt zo'n 20 van de muur weg, dus toen dacht ik het bed ervoor te zetten. Alleen is de afstand tussen die koof en de deur maar 70 cm.

In de andere lengte zit precies een waterleiding midden op muur, dus dan ben je ook al bijna 5cm. kwijt. 

Nu zie ik net wel dat er ook boxsprings zijn van 80/90x180,dus misschien is dat wat. 

Het is echt een rot kamertje. Maar ik kan daar moeilijk twee meiden in stoppen. Zij spelen echt nog in hun kamer, hij zit hooguit met een boek of z'n switch op bed.

Hij is bijna 11,dus zo'n 1,50m nu. Dan is een 180 bed nog wel te doen voorlopig. 

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 20:37

Caroline80 schreef op 21-03-2022 om 20:18:

Een meegroei bed van de IKEA. Op de middelste stand is de matras maat 165.

Bij beddenopmaat.nl koop je bedden voor een matras van 80x180 cm. Maar dan is de buitenrand is groter. Als de kamer echt maar 180 x 180 gaat dat niet passen.

Nee kamertje is wel iets groter, maar met niet verplaatsbare obstakels waardoor de werk ruimte ongeveer 180x180 is.

Heb dit bed nu gevonden, ziet er nog leuk uit ook. Is totaal 184 cm. Zal het nog eens helemaal precies op de cm af nameten. Als het past, dan vind ik dit wel een nette optie. 

550x366.jpg

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 20:38

Caroline80 schreef op 21-03-2022 om 20:18:

Een meegroei bed van de IKEA. Op de middelste stand is de matras maat 165.

Bij beddenopmaat.nl koop je bedden voor een matras van 80x180 cm. Maar dan is de buitenrand is groter. Als de kamer echt maar 180 x 180 gaat dat niet passen.

Ja 165cm. Is wel echt te kort hoor. 180 matras maat is echt wel het minimum. 

3_31bc0957-5c5c-490d-bdec-0de7b49500ff-sw_1296x.jpg?v=1633077795

Zou zoiets iets kunnen zijn? Hoop dat het plaatje het doet.

Edit, nee dus, ga zo een nieuwe poging doen.

Edit 2. Zoiets dus, een palletbed. Alleen dan een maatje kleiner dan deze. Op een ander site zag ik dat je pallets van 90x100 cm kunt kopen. Dan heb je met twee een onderstel, en nog een randje naast het matras voor de wekker of een boek ofzo.

Ik zou eens kijken of een timmerman of handige oom/buurman iets op maat kan fabriceren. Inderdaad, desnoods van pallethout, lekker goedkoop.

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 20:48

IMI-x2 schreef op 21-03-2022 om 20:43:

Ik zou eens kijken of een timmerman of handige oom/buurman iets op maat kan fabriceren. Inderdaad, desnoods van pallethout, lekker goedkoop.

Ik heb echt iets tegen pallethout.. Heb jaren lang gehoord, dat kan ik zelf ook maken. Zit nu na 5 jaar nog in een huis dat alleen maar bestaat uit, kan ik zelf ook maken, maar afmaken ho maar.

Maar heb niet perse een handige oom of Timmerman nodig hoor, kan dat ook heel goed zelf. 😜 Maar koop liever iets dat al afgewerkt is 😆

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 20:50

Schemerlampje schreef op 21-03-2022 om 20:39:

8719883692296.html?gclid=CjwKCAjwxOCRBhA8EiwA0X8hi1BD-X4DQaLwD8bKZalOJBWS5HjcF-jGIZht7WXSK-riH1UjEzg5bhoCNTgQAvD_BwE

Zou zoiets iets kunnen zijn? Hoop dat het plaatje het doet.

Edit, nee dus, ga zo een nieuwe poging doen.

Ja, nee. Dit vind ik echt verschrikkelijk. Het is m'n zoon, niet de lokale zwerver die iedere week een paar nachtjes komt crashen😂

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Ik ga het van de week nog een name ten en dan denk ik dat het dat grijze bed van hierboven wordt.

En anders ga ik zelf aan de slag met een bedombouw. Moet toch wel iets van te maken zijn. 

Des te beter, maak het dan zelf 💪
Wat heb je aan een bed van 1.80 als hij daar over 2 jaar toch niet meer in past? Zonde van je geld.

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 20:55

IMI-x2 schreef op 21-03-2022 om 20:51:

Des te beter, maak het dan zelf 💪
Wat heb je aan een bed van 1.80 als hij daar over 2 jaar toch niet meer in past? Zonde van je geld.

Ik heb nog twee kleine dametjes, dus kan altijd door schuiven. Hoop eigenlijk over twee jaar, gelukkig te zijn met z'n 5'en ergens in een iets grotere woning. 😊

welk bed je ook kiest, denk er aan of je de schroeven etc er aan de korte kant in moet draaien en of je ruimte hebt voor de schroevendraaier.

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 21:06

Suusje. schreef op 21-03-2022 om 21:01:

welk bed je ook kiest, denk er aan of je de schroeven etc er aan de korte kant in moet draaien en of je ruimte hebt voor de schroevendraaier.

Dat is een hele goede tip! 😅👍

Moet trouwens wel lukken als ik het bed voor de deur in elkaar zet. Daar heb ik net ff wat meer ruimte.

Zat al te denken of het misschien handig zou zijn om bijvoorbeeld een pocket deur te laten maken of een harmonica deur. Dan zwaait de deur de kamer niet in. Scheelt ook weer ruimte en dan zou het bed langs de andere muur kunnen staan. 

Ik vind dat palletbed wel als voordeel hebben dat er geen ombouw omheen zit, daar scheelt weer een paar centimeter hout waardoor de matras groter kan zijn. 

Wat ik zou doen: zelf een constructie maken voor een halfhoogslaper. Bij de ikea kastjes halen die de zichtkant van het bed beslaan, en aan de achterkant iets van dezelfde hoogte. Daar een bedbodem en een matras bovenop. Nog iets van een laag hekje aan de buitenkant, zodat in ieder geval de matras niet gaat schuiven. Dan heb je bed en opbergruimte. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.