Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 19:55

Klein bed voor tiener.


Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 21:23

Tijgeroog schreef op 21-03-2022 om 21:17:

Ik vind dat palletbed wel als voordeel hebben dat er geen ombouw omheen zit, daar scheelt weer een paar centimeter hout waardoor de matras groter kan zijn.

Wat ik zou doen: zelf een constructie maken voor een halfhoogslaper. Bij de ikea kastjes halen die de zichtkant van het bed beslaan, en aan de achterkant iets van dezelfde hoogte. Daar een bedbodem en een matras bovenop. Nog iets van een laag hekje aan de buitenkant, zodat in ieder geval de matras niet gaat schuiven. Dan heb je bed en opbergruimte.

Heb ik ook al aan gedacht. Heb nog twee vakkenkastjes staan.

Denk dat ik het voor nu even bij het grijze bed hou, dat zou gewoon een net bed zijn.

Pallets heb ik echt niets mee. Werk de hele dag al met die dingen, hoef ze niet ook nog eens in huis. 😋 Daarbij wil ik ook gewoon onder het bed kunnen stofzuigen. 

Daarbij wil ik ook gewoon onder het bed kunnen stofzuigen.

Kleine correctie: ik wil wel dat hij gewoon onder zijn bed kan stofzuigen. 😇😉

Bijtje82 schreef op 21-03-2022 om 21:06:

[..]

Dat is een hele goede tip! 😅👍

Moet trouwens wel lukken als ik het bed voor de deur in elkaar zet. Daar heb ik net ff wat meer ruimte.

Zat al te denken of het misschien handig zou zijn om bijvoorbeeld een pocket deur te laten maken of een harmonica deur. Dan zwaait de deur de kamer niet in. Scheelt ook weer ruimte en dan zou het bed langs de andere muur kunnen staan.

Dat laatste hebben we in ons vorige huis ook gedaan bij een kleine kamer (nog kleiner dan die bij jou) We hadden er eerst een doe hetzelf harmonicadeur in, maar die ging binnen een paar jaar kapot. Toen hebben we er maar een donker gordijn voor gehangen.

Een puber is al snel 1,60 m. Dan is 1,80 toch best wel kort? Is het kamertje echt maar 1,80 x 1,80? Mijn kleinste slaapkamer is 1,90 x 2,30 en dat is al kleiner dan de meeste kleine kamers.

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 21:53

MMcGonagall schreef op 21-03-2022 om 21:44:

Een puber is al snel 1,60 m. Dan is 1,80 toch best wel kort? Is het kamertje echt maar 1,80 x 1,80? Mijn kleinste slaapkamer is 1,90 x 2,30 en dat is al kleiner dan de meeste kleine kamers.

Nou denk dat dat ook zo'n beetje de maat is. Maar zoals ik al zei zitten er niet verplaatsbare obstakels. Dus de werk ruimte is maar 180 x 180 ong.

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 22:11

IMI-x2 schreef op 21-03-2022 om 21:30:

[..]

Kleine correctie: ik wil wel dat hij gewoon onder zijn bed kan stofzuigen. 😇😉

Of dat idd.

Doet hij ook gewoon hoor. Het blijft een tiener, maar meestal helpt hij gewoon uit zichzelf in het huishouden of anders na het gevraagd te hebben. 

De dames zullen ook moeten gaan helpen. Dame 1 helpt heel graag, soms tot vervelens toe😅, maar de jongste is stuk en weigert dienst. Behalve als we gaan koken, dan staat ze vooraan. 

Maar als je bed massief op de grond staat is er toch niets wat gezogen moet worden? Dat lijkt me alleen maar tijdbesparing. 

Heb je een zolder? Anders zou je daar je zoon kunnen laten slapen.
En zo niet, dan moet je het doen met wat je hebt en een bed van 1,80 nemen.
Zeker als je toch op termijn wil gaan samenwonen met je vriend is dat geen heel groot probleem. Een (half)hoogslaper is voor dergelijke kleine kamertjes wel handig om bijvoorbeeld een bureau onder te zetten of opbergruimte te creëren.

Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 06:33

MamaE schreef op 21-03-2022 om 23:16:

Heb je een zolder? Anders zou je daar je zoon kunnen laten slapen.
En zo niet, dan moet je het doen met wat je hebt en een bed van 1,80 nemen.
Zeker als je toch op termijn wil gaan samenwonen met je vriend is dat geen heel groot probleem. Een (half)hoogslaper is voor dergelijke kleine kamertjes wel handig om bijvoorbeeld een bureau onder te zetten of opbergruimte te creëren.

Ja er is een zolder waar hij maar wat graag zou slapen. Helaas alleen te bereiken met een vlisotrap die niet open kan blijven staan. Mij te gevaarlijk bij brand en gewoon door regelmatig gebruik.

Zat net nog eens te denken. Heb nog niet gemeten hoeveel ruimte ik heb als de deur open zwaait. Misschien kan er recht tegenover de deur een bed staan, of dan idd zo'n schuifdeur plaatsen. 

Je hebt ook bedden zonder ombouw. Je koopt dan zeg maar pootjes waarop je dan de lattenbodem plaatst. Je verliest dan geen ruimte aan de ombouw. Voor het lezen of gamen zet je dan een stel dikke kussens in de rug. Je kunt het dan misschien boven de leidingen of de koof uit laten komen (als die niet te hoog zitten), want die pootjes zijn verstelbaar. Je kunt dan een groter bed maken. 

MMcGonagall schreef op 21-03-2022 om 21:44:

Een puber is al snel 1,60 m. Dan is 1,80 toch best wel kort? Is het kamertje echt maar 1,80 x 1,80? Mijn kleinste slaapkamer is 1,90 x 2,30 en dat is al kleiner dan de meeste kleine kamers.

Tja mijn puber is 1,95 en slaapt dwars in een kamer van 210. Zijn matras is toch maar 2 meter lang. Vroeger sliepen ze half zittend. 

Ik denk dat ik voor de oplossing van de deur zou gaan. Dan kan je een gewoon bed kopen, die ook weer mee kan als je verhuisd.
Deur van dochter kan ook niet wijd open. precies naast de deur staat haar bed. Deur kan dus precies open tot met deurgat. En dan botst hij tegen haar bedrand.

Bijtje82 schreef op 22-03-2022 om 06:33:

[..]

Ja er is een zolder waar hij maar wat graag zou slapen. Helaas alleen te bereiken met een vlisotrap die niet open kan blijven staan. Mij te gevaarlijk bij brand en gewoon door regelmatig gebruik.

Zat net nog eens te denken. Heb nog niet gemeten hoeveel ruimte ik heb als de deur open zwaait. Misschien kan er recht tegenover de deur een bed staan, of dan idd zo'n schuifdeur plaatsen.

Dat zou ik ook niet doen. Een zolder met vlisotrap telt ook niet als leefruimte volgens mij. Dan wordt het roeien met de riemen die je hebt.

Is de draairichting van de deur niet om te draaien, zodat de deur naar buiten draait?
Of het scharnier aan de andere kant, levert dat ruimte op?
Mijn voorgangster heeft ook gelijk dat een deur niet helemaal open hoeft te kunnen gaan. Zolang je zoon erdoor kan, is het goed genoeg.

Tieners krijgen steeds meer behoefte aan privacy en ik kan me indenken dat een gordijn of harmonicadeur over een paar jaar nogal ongemakkelijk voor hem worden. Of misschien nu al.

https://www.inrichting-huis.com/creeer-bed-ikea-ladekast/

Extra bergruimte lijkt me erg handig. En zuigen onder het bed hoeft dan niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.