Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 19:55

Klein bed voor tiener.


Sas-OO schreef op 22-03-2022 om 11:15:

https://www.inrichting-huis.com/creeer-bed-ikea-ladekast/

Extra bergruimte lijkt me erg handig. En zuigen onder het bed hoeft dan niet.

Overigens moet zuigen onder en tussen dat palletbed juist wel. Ik denk dat daar dat zuigen vandaan kwam. Zo'n palletbed als op de foto is een grote stof en spinnenwebvanger. Het slechtste wat je kunt bedenken in een slaapkamer. 

Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 11:34

IMI-x2 schreef op 22-03-2022 om 10:50:

Is de draairichting van de deur niet om te draaien, zodat de deur naar buiten draait?
Of het scharnier aan de andere kant, levert dat ruimte op?
Mijn voorgangster heeft ook gelijk dat een deur niet helemaal open hoeft te kunnen gaan. Zolang je zoon erdoor kan, is het goed genoeg.

Tieners krijgen steeds meer behoefte aan privacy en ik kan me indenken dat een gordijn of harmonicadeur over een paar jaar nogal ongemakkelijk voor hem worden. Of misschien nu al.

Nee dat omdraaien gaat niet zomaar, lost in dit geval ook niets op. Ruimte naast de deur is maar 70cm dus dan steekt hij echt te ver voorbij de deur post en kan de deur dus niet eens open.

Morgen ben ik vrij en meet ik alle opties nog even helemaal precies na.

Iedereen bedankt vast voor jullie input.💪

Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 11:34

Suusje. schreef op 22-03-2022 om 11:31:

[..]

Overigens moet zuigen onder en tussen dat palletbed juist wel. Ik denk dat daar dat zuigen vandaan kwam. Zo'n palletbed als op de foto is een grote stof en spinnenwebvanger. Het slechtste wat je kunt bedenken in een slaapkamer.

En had ik al gezegd dat ik het lelijk vind? 😂

Bijtje82 schreef op 22-03-2022 om 11:34:

[..]

En had ik al gezegd dat ik het lelijk vind? 😂

Ja maar het ging even om dat zuigen. Goed punt vond ik dat. Je wilt onder een bed kunnen zuigen en dat kan niet bij een palletbed. Je wilt niet onder een bed hoeven zuigen als de onderkant dicht is. Daar ging het om. Overigens zijn die kastjes onder bedden alsnog een giga stofnest want er zit vaak een lattenbodem boven. 

Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 11:37

Zoon is trouwens bijna 11 en nog niet zo op zijn privacy gesteld. Behalve als het om het weren van zijn zusjes gaat 😅

Bijtje82 schreef op 22-03-2022 om 11:37:

Zoon is trouwens bijna 11 en nog niet zo op zijn privacy gesteld. Behalve als het om het weren van zijn zusjes gaat 😅

Ik heb een zoon van een paar jaar ouder en ik geef je op een briefje dat dat heel snel gaat veranderen. Wel leuk hoor, om te zien gebeuren. Ze worden zo snel "volwassen". ☺️

Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 12:41

IMI-x2 schreef op 22-03-2022 om 12:05:

[..]

Ik heb een zoon van een paar jaar ouder en ik geef je op een briefje dat dat heel snel gaat veranderen. Wel leuk hoor, om te zien gebeuren. Ze worden zo snel "volwassen". ☺️

Oh dat geloof ik hoor. Zeker als ze straks basisschool af zijn. Maar nu is ie nog ff m'n kleine grote jongen 😜

Bijtje82 schreef op 22-03-2022 om 06:33:

[..]

Ja er is een zolder waar hij maar wat graag zou slapen. Helaas alleen te bereiken met een vlisotrap die niet open kan blijven staan. Mij te gevaarlijk bij brand en gewoon door regelmatig gebruik.


Hier hebben we dat wel gedaan. In plaats van de vlizotrap staat daar
nu een permanente ladder. Op de zolder zelf zijn twee dakramen die groot
genoeg zijn om doorheen te kunnen bij brand. Die heb ik met toestemming
van de verhuurder laten plaatsen. Overigens hebben we dat pas aangepakt toen we er al woonden. Eerst hebben we ons gered met de ruimte die er was.


Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 17:57

Daglichtlamp schreef op 22-03-2022 om 17:21:

[..]

Hier hebben we dat wel gedaan. In plaats van de vlizotrap staat daar
nu een permanente ladder. Op de zolder zelf zijn twee dakramen die groot
genoeg zijn om doorheen te kunnen bij brand. Die heb ik met toestemming
van de verhuurder laten plaatsen. Overigens hebben we dat pas aangepakt toen we er al woonden. Eerst hebben we ons gered met de ruimte die er was.


Dat zijn kosten extra die ik nu niet kan gebruiken en het Luik zit niet op een gunstige plek. Dan zou er echt een vaste trap moeten worden geplaatst. 

Het lijkt me ook een grote investering als je van plan bent er maar een paar jaar te wonen. Plus je moet toestemming hebben van de verhuurder/corporatie.

Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 18:36

MamaE schreef op 22-03-2022 om 18:01:

Het lijkt me ook een grote investering als je van plan bent er maar een paar jaar te wonen. Plus je moet toestemming hebben van de verhuurder/corporatie.

Die toestemming zou ik wel krijgen, maar vind het het geld niet waard voor een sociale huurwoning. Het is niet een woning waar ik in wil investeren. 

Bijtje82 schreef op 22-03-2022 om 18:36:

[..]

Die toestemming zou ik wel krijgen, maar vind het het geld niet waard voor een sociale huurwoning. Het is niet een woning waar ik in wil investeren.

Ja ik kan me voorstellen dat dat echt uitmaakt. Ik had qua woning echt een lot uit de loterij. Ik zag me dan ook niet op korte termijn weer verhuizen. Voor mij loonde investeren dus wel. Als slapen daar geen optie is, dan kun je het wellicht wel inrichten als chillplek voor je straks tiener.

Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 23:09

Daglichtlamp schreef op 22-03-2022 om 19:41:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat dat echt uitmaakt. Ik had qua woning echt een lot uit de loterij. Ik zag me dan ook niet op korte termijn weer verhuizen. Voor mij loonde investeren dus wel. Als slapen daar geen optie is, dan kun je het wellicht wel inrichten als chillplek voor je straks tiener.

Dat zien we tzt wel, maar denk dat het gewoon leeg blijft. 

Ben in juli een jaar samen met mijn vriend en van samenwonen is nu nog geen sprake. Maar we zijn gek op elkaar en hij en alle kinderen kunnen het echt zo goed vinden. Wat ik knap vind met drie van die karakters. Vier, want hij is ook geen makkelijke soms. 

We doen het nu rustig aan, alles op z'n tijd. Maar kans is aanwezig dat ik hier niet langer dan een jaar of twee woon. Dan is investeren zonde. 

Ik maak er wel wat moois van voor hem, komt vast goed 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.