Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ma pluis

Ma pluis

02-12-2008 om 10:40

Kleine ergernis over marktplaatsaanbieders

Even mijn kleine ergernis kwijt. Waarom willen mensen op MP toch altijd het onderste uit de kan voor dingen die ze ergens gratis bijkrijgen? Dochter spaart Nijntjes van bruna, ze heeft er wat geruild en nu mist ze er nog 2 (een pinguin en een ster). Die worden te koop aangeboden op MP a 1 euro of zelfs nog meer. Er mag geen cent vanaf. Nou, dan houden ze ze maar.
En dat is niet de eerste (kinder)actie waar dat gebeurt, ik denk aan de smurfen, plaatjes van Winx, sinterklaas en piet van de Blokker etc.
Flauw hoor.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

02-12-2008 om 10:44

Mee eens

ook ik vind dat echt absurd!
Ik zou ook denken: stik er maar in!
Groetjes, Minet

Oneens

je weet helemaal niet we de verkoper is, misschien telt voor die verkoper elke cent wel. Is het een kind die zijn spulletjes verkoopt.

Als je het er niet voor over hebt moet je niet bieden.

Puck2

Puck2

02-12-2008 om 13:06

Ach,

Daar kan ik me nu helemaal niet druk om maken, ze doen maar, maar aan mij verdienen ze dan geen cent. Als een ander er wel geld voor over heeft dan moet hij dat helemaal zelf weten. Gewoon vraag-aanbod principe lijkt me. Maar zelf doe ik daar niet aan mee en als ik iets gratis ergens bij krijg dan vraag ik alleen verzendkosten, ik zou me te pletter schamen om daar geld voor te gaan vragen.

Marktplaats

Ik verkoop ook wel eens wat op marktplaats. Waar ik me aan irriteer, is een zogenaamde "geinteresseerde" in een product. Die stelt dan tig hele rare specifieke vragen en laat vervolgens nooit meer iets van zich horen. Of spookbiedingen, gewoon als je echt niets te doen hebt in je leven, een bod doen op een product en eigenlijk geen interesse hebben.

Ik vind het wel zo netjes om even iets te laten weten als je geen interesse meer hebt.

Onderste uit de kan? Ik niet hoor. Het zijn spullen die ik niet meer gebruik. Ik ben allang blij dat een ander er nog plezier van heeft. Anders ligt het ook maar op zolder te verstoffen. (EN in de weg!)

Linda

Tja

Vraag en aanbod inderdaad. Gratis dingen kunnen toch heel veel waarde hebben voor iemand die zijn verzameling compleet wil hebben. Dus als je dat hebt liggen en je wil er wat aan verdienen, soit.
Hier gaat het dan nog om een euro. Maar wat mij nog meer stoort zijn de mensen die bijvoorbeeld een paar maanden geleden goedkope treinkaartjes van het kruidvat hebben opgekocht (hier was alles binnen een paar uur op) en ze vervolgens tegen minstens de dubbele aankoopprijs op marktplaats zetten. Dan heb je iets gekocht met als enige doel het meteen met een vette winst te verkopen. Daar kan ik erg slecht tegen.
n@nny

Ma pluis

Ma pluis

02-12-2008 om 14:06

Klopt

Dat weet ik ook wel, de markt van vraag en aanbod, en inmiddels zijn de prijzen aan het stijgen oa 400 waardepunten DE. Ik koop ze dus niet, want hier doe ik niet aan mee. Het verbaast me alleen dat mensen zo bot reageren in mailtjes en dat de prijzen van die gratis dingen dus kennelijk ook betaald worden.
N@nny, wat is het verschil tussen opkopen met het doel ze met winst te verkopen en geld vragen voor gratis dingen? Is toch allebei de markt van vraag en aanbod?
En Manda Rijn, nee, het gaat niet om kinderen die die nijntjes aanbieden, de toonstelling is anders dan van een kind.

Bianca 1971

Bianca 1971

02-12-2008 om 14:25

Ma pluis

Welke nijntjes zoek je nog? Ik kreeg er vanmorgen toevallig eentje, en doe er niks mee, misscien is het er 1 die je zoekt?

Ma pluis

Ma pluis, klopt, het is allebei de markt van vraag en aanbod (daarom heet het waarschijnlijk ook marktplaats). Maar in het ene geval verkoop je iets wat je zelf gratis hebt gekregen en waar je geen belangstelling voor hebt. Je gaat neem ik aan niet naar de winkel met als doel zo'n gratis product te scoren en het dan wel tegen een hele euro op marktplaats proberen te slijten. Bij de kruidvattreinkaartjes is dat wel gebeurd. Je koopt een partij (in dit geval treinkaartjes) op met de bedoeling ze tegen winst te verkopen en daarmee belet je andere kopers het product gewoon tegen de winkelprijs aan te schaffen.

angel3

angel3

02-12-2008 om 15:15

Andersom ergenis

waarom willen mensen die bieden altijd het onderste uit de kan door voor echt mooie spullen altijd debiel lage prijzen te bieden en dan te mailen: ja maar het is en blijft 2e hands.
Nou dan geef ik het nog liever weg!

Ma Pluis

Ma Pluis

02-12-2008 om 16:26

Bianca

Dat is een lief gebaar van je! Ze zoekt nog de ster met Nina. Het zou wel heel toevallig zijn als je nou net die zou hebben.

Bianca 1971

Bianca 1971

02-12-2008 om 16:30

Ma pluis

Helaas, het is de sneeuwman.

Ma Pluis

Ma Pluis

02-12-2008 om 16:31

Angel

Helemaal mee eens. Dat vind ik ook ergerlijk en dan geven we het gewoon weg, zoals een kinderfietsje, picobello in orde, zelf nieuw gekocht, er wordt niet meer dan 12, 50 euro geboden. Die hebben we dus weggegeven aan het broertje van een klasgenootje van een van de kinderen die het absoluut niet breed hebben. Die gun ik het dan nog veel meer. Broertje is er maar wat trots op. Of dochter heeft haar Barbies geprobeerd te verkopen met alles erop en eraan. Bod is voor zo'n 15 barbies en 10 kellies en een auto en nog veel meer is niet boven de 10 geweest. Dat is dus aan iemand anders gegeven.
Maar ja, mijn vader zegt het nog altijd: een brutaal mens heeft de halve wereld.

Bianca 1971

Bianca 1971

02-12-2008 om 16:31

Zie nu pas dat er in je startberichtje schrijft welke ze nog mist, had ik overheen gelezen!

Ma Pluis

Ma Pluis

02-12-2008 om 16:31

Jammer

Jammer Bianka, maar heel lief dat je het aangeboden hebt.

Ma Pluis

Ma Pluis

02-12-2008 om 16:42

Niet zuur bedoeld

Mocht ik zuur overkomen, dan is dat zeker mijn bedoeling niet. Zoals eerder gezegd is het maar een kleine ergernis, misschien zelfs meer onbegrip.
Laten we het er maar op houden dat ik het principe van marktplaats niet onder de knie heb of door heb )

Puck2

Puck2

02-12-2008 om 17:30

Ma pluis, rembrands mantra

... erger u niet, verwonder u slechts

Voor de moeite!

Ik zou het zelf niet willen doen voor slechts één euro: foto maken van poppetje en op marktplaats zetten. E-mail lezen, antwoorden, rekeningnummer doorgeven, opletten of het is overgemaakt, enveloppe en postzegel zoeken, adres overschrijven uit mail, naar brievenbus. Het lijkt me een heel gedoe voor bijna niks. Degene die die moeite neemt zal het geld wel goed kunnen gebruiken. Het kost iemand hoe dan ook tijd en tijd is geld!

Sjillie

Sjillie

03-12-2008 om 21:19

Wat ik vreselijk vind

als je de hoogste bieder mailt dat ze mogen komen. Bieder laat niets weten, ook niet na 2 mailtjes.
Oké, nummer 2 mag komen, komt de verkoop is een feit.

3 weken na de mail, reageert eerste hoogste bieder alsnog, wanneer hij kan komen.
tja, is al weg.
Bieder boos, was op vakantie geweest.....

tja bied dan niet of laat weten dat je erg geintresseerd bent maar op het punt staat om op vakantie te gaan!

Gr Sjillie

Eitjes voor een euro!

Ik ben dus zo iemand die dingen voor een euro aanbiedt. Kost inderdaad veel tijd en moeite, vooral bij de mensen die eindeloos mailen en zeuren en dan toch maar van de koop afzien. Daar weegt die euro echt niet tegenop nee.
Ik heb die euro ook niet nodig, maar omdat ik levend waar verhandel (eitjes van de wandelende tak, jawel... daar zijn ze weer) werp ik op die manier een drempel op bij de koper. En zo probeer ik te voorkomen dat de gratis grabbelaars (mensen die alles aanpakken als het maar gratis is) zonder enig verstand van zaken takjes in wording in huis nemen.
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.