Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-08-2025 om 19:19
Vroeger liep hier jarenlang een draadje waarin we elkaar stimuleerden om elke dag een klus(je) aan te pakken. Het werkte heel aanstekelijk en motiverend. Het idee was dat vele kleine beetjes ook een grote klus zijn. Als je elke dag een keukenlade opruimt en schoonmaakt, heb je na 2 weken een stralende keuken. En omdat je iedere dag iets doet, heb je elke dag een goed gevoel over jezelf. Dus ik wilde dat idee maar eens afstoffen (pun intended). Wie doet er mee?
Ik trap af, met 2 grote klussen die ik vandaag gedaan heb: de keukenkastjes aan de buitenkant gesopt + de kookplaat schoongemaakt EN ik heb de overloop op zolder deels opgeruimd en schoongemaakt zodat de monteur woensdag bij onze ketel kan voor onderhoud. Heb meteen de trap naar zolder meegepakt, die trekt zooi en stof aan op de een of andere manier…
Mijn voornemen is om de komende week elke avond een of 2 keukenlades aan te pakken. En de week daarna ga ik in de badkamer aan de slag.
Wie volgt…?
28-08-2025 om 19:47
Niet helemaal mijn dag, moe... Aan het einde van de dag het huis gestofzuigd. Wel blij dat ik dat gedaan heb.
Vriendlief schrijft hier niet, maar die heeft wel zijn klusje gedaan, een auto vol naar de milieustraat 🥰