Huis, Tuin en Keuken

Karin
26-02-2009 om 22:17
Knoflook zetpillen; waar verkrijgbaar?
Wie weet er waar je knoflookzetpillen kan kopen, online of in de winkel. Te gebruiken als natuurlijk middel tegen darmparasieten/wormpjes.
Overal zie je knoflookcapsules maar tot nu toe geen zetpillen..
Karin

Mien*
27-02-2009 om 09:21
Misschien is het de bedoeling om gewoon
een capsule als zetpil te gebruiken? Hoewel ik me afvraag of het afdoende is tegen wormpjes, waarom niet gewoon regulier tabletjes kopen tegen wormpjes?

Genista
27-02-2009 om 16:50
Waar heb je dat idee vandaan?
Om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit gehoord dat knoflookzetpillen zouden helpen tegen worpjes. Maar ik weet ook niet alles Van wie komt het idee en weet die bron dan wellicht waar je dergelijke zetpillen kunt kopen? (en is het dan niet handiger om gewoon regelmatig knoflook door het eten te doen?)

Guinevere
27-02-2009 om 20:31
Brandt dat niet in je bil?
Het lijkt me niet erg prettig om knoflook in je kont te duwen. Volgens mij krijg je dan een brandgat...
Je kunt misschien beter een peper erin stoppen?

Triple
27-02-2009 om 20:35
Zonder gekheid
Ik zou meteen naar de huisarts voor een receptje tegen worpjes! Je gaat toch niet zelf zitten prutsen met huismiddeltjes als je beestjes in je gat hebt! IIEEKS.

Plien
28-02-2009 om 01:05
Prachtige typo's
Ik lees in dit draadje van alles over middelen tegen 'worpjes', gaat het over een nieuw voorbehoedmiddel? Haha
Maar zonder gekheid: je hoeft niet eens naar de huisarts. Gewoon mebendazol halen bij de apotheek, pilletje opeten, over 2 weken nog eentje en klaar. En als het niet afdoende heeft gewerkt kun je het nog eens herhalen.
Wel even de hele familie mee behandelen. Alleen kindjes onder de 2 mogen dit spul nog niet als ik het goed onthouden heb.

dirksmama
02-03-2009 om 09:05
Natuurlijke vorm
Volgens mij heeft knoflook als je het per teen toedient en niet per knol al van nature een geschikte zetpilvorm.
Maar gewoon even pilletjes halen lijkt me slimmer (en minder pijnlijk).