Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

25-11-2008 om 21:37

Knolselderij in huis

Wie weet er nog een lekker recept mee? Ik heb het al heel lang niet meer gekocht... vroeger maakte ik er wel eens ovenschotel mee, met kaas en aardappel. Maar volgens mij moet er nog veel meer lekkers mee kunnen, dus ik ben benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

25-11-2008 om 21:46

Van de week gemaakt

Knolselderij schillen en in plakken snijden van een halve cm. De plakken een kleine 10 minuten koken in ruim water met wat zout. Af laten koelen in een vergiet. Daarna eerst door de bloem halen, dan door een schaaltje eiwit en als laatste door paneermeel. Vervolgens bakken (ook een kleine 10 minuten) in een koekepan met wat olie of bakboter.
Dit serveren met een tomatensaus: uitje fruiten, blik uitgelekte blokjes tomaat toevoegen, peper, zout, scheut rode wijn en basilicum. Laat de saus lekker indikken. Bak hierbij een lekker stukje vlees.
Groetjes,
Bibi

In de snert natuurlijk

Meteen al die andere dingen halen en een lekkere emmer snert van brouwen. Heerlijk!

Eerst plakken dan schillen

Het is veel handiger die knol eerst in plakken te snijden en dan pas te schillen!

Jammie,

waldorfsalade van blokjes gekookte knolselder met walnoten, stukjes gekookte kipfilet, appel en mayonaise

Hartige taart van een vulling van rundergehakt, blokjes knolselder met veel italiaanse kruiden en knoflook erdoor

romige soep. Rouxtje maken, bouillon erbij blokjes knolselder meekoken, kruiden naar eigen idee en afmaken met wat room of creme fraiche. Staafmixer erdoorheen

Hmmm, krijg honger!!

Ingrid

Enne (aanvulling)

er bestaan echt mensen die vies koken. Echt.

Mijn vader bijvoorbeeld. Die presteert het om als ik 1 keer per jaar kom eten aardappelpuree uit een zakje te serveren, met sperziebonen uit blik en knakworstjes van unox. Nou het spijt me, dat noem ik niet eens 'koken'. Ik ben echt niet blase of zo, maar om dat nou aan 'visite' voor te zetten? (ik kom nou ook weer niet zo vaak over de vloer)

Of (wat veelbelovender) een barbecue te organiseren waar alleen vlees geserveerd word van het level 'kiloknaller (rillerige speklappen en hamburgers met de textuur van schoenzool). Die dan van buiten aangebrand en van binnen koud geserveerd worden, zonder enige begeleiding van een sausje, stokbrood of salade.
Helemaal niks.

Nou, is dat vies eten of niet? (en om alle commentaren voor te zijn, geld is het probleem niet)

Overigens heeft ie zelf bij beide gelegenheden smakelijk gegeten zo te zien.

Ingrid (die na deze 2 debacles heeft besloten voortaan alleen nog bij vader te eten als ik zelf iets kan meenemen. De 2e (barbecue) keer was ik serieus bang voor een voedselvergiftiging door de half rauwe kippepoten)

Oeps...

laatste bericht hoorde in een ander draadje, sorry basa, wil je eetlust niet bederven...

Ingrid

Oh die soep!

Eh, niet die snert, die maak ik regelmatig, maar ingridTs soep DIE ga ik binnenkort maken, jummie!

Ja, die soep ga ik ook 'ns proberen

Ziet er lekker uit (en geheel op z'n IngridT met room of crème fraîche LOL)

Asa Torell

Asa Torell

26-11-2008 om 20:59

Ik ga de soep proberen

Met zoveel goede recensies zeker de moeite waard! En klinkt ook lekker makkelijk, het moet even s avonds in elkaar gedraaid worden voor de volgende dag.
Kruidentips welkom, ik heb echt weinig ervaring met knolselderij dus weet niet meteen wat er bij smaakt.
De salades klinken ook heerlijk, dat doe ik eens in een weekend met vlees etc erbij.
Bedankt allemaal alvast!

Asa Torell

Asa Torell

26-11-2008 om 21:01

Haha ingrid

Gelukkig is mijn eetlust standvastig . Het is trouwens iets met vaders, de mijne heeft een paar jaar geleden het garen van groente in de magnetron ontdekt, maar helaas nooit begrepen dat te kort=ongaar=vies. Vreemd want eigenlijk kan hij prima koken. Maar die groentes eet ik na een akelige kraaktoestand met halfrauwe sperciebonen, gewoon niet meer op.

Jolanda123

Jolanda123

27-11-2008 om 10:20

Loof

Knolselderij loof kun je heel goed gebruiken voor bouillion.
Ik zou het loof wassen, snijden, en los in een grote bak invriezen.

Daarna zou ik het gebruiken door pasta saus,soepen, ragout's, etc.

Jolanda

Mathilde

Mathilde

27-11-2008 om 16:00

Puree

Mmmm, lekker knolselderij. Ik vind het ook lekker in aardappelpuree. 3/4 aardappel, 1/4 knolselderij in blokjes. Gewoon meekoken en dan verder bereiden zoals gewone aardappelpuree (boter en melk). Heb je sjieke aardappelpuree .
Mathilde

margje van dijk

margje van dijk

28-11-2008 om 09:28

Pompoensoep

Knolselderij gaat bij mij altijd in de pompoensoep!
Margje

Asa Torell

Asa Torell

02-12-2008 om 12:55

Toch puree geworden

dat kwam beter uit dan soep. En wat was het heerlijk!!! Ik koop meteen weer een nieuwe knol!

Asa Torell

Asa Torell

02-12-2008 om 12:56

Oja aanvulling

had er wel creme fraiche door gedaan zoals in Ingridts soeprecept. Erg lekker! (en peterselie, salie, peper, zout, boter en melk).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.