Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koel/vries: wat is belangrijker voor gezin van 4?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

12-07-2010 om 18:15

12 jaar

Onze Liebherr koel-/vriescombinatie is nu bijna 12 jaar oud en wij horen hem nog niet, ook al staat hij in de open keuken bij ons.

ayla

ayla

13-07-2010 om 13:23

Hier

Wij hebben in de keuken onze koelkast zonder vriesvak. Die is vrij ruim en zit ook echt vol. 1 plank glutenvrij, broodbeleg, met dit weer fruit, groenten, yoghurt en toetjes etc. Dan hebben we in de garage nog een grote vriezer met volgens mij zeker 7 lades, deze zit ook echt helemaal vol. Ik heb anderhalve la vol met brood en broodjes en pizza. Nog ik la vol met vlees, ik la voor frieten en snacks, 1 la glutenvrij, 2 lades restanten soep en macaroni etc. Dan heb ik daarnaast nog een koelvriescombi staan en daar staat de koeling helemaal vol met drank en de vriezer met wat we niet in de eerste kregen, nu ijs bijvoorbeeld.

Tihama

Tihama

13-07-2010 om 14:24

Doorloop

Dat is wat ik me afvraag. Hoeveel heb je nu echt nodig met het oog op je logistiek?

Ik heb een tafelmodel. De onderste 2 laden liggen vol met brood. Koop ik 1 keer per week. Aan het einde van de week zijn die ook altijd bijna leeg. De bovenste twee laden zijn gevuld met restantjes en met ijs. We frituren zelden, dus friet en snacks hoeven niet.

Ik heb wel eens getwijfeld over een grotere vriezer, maar ik verwacht dat ik dan vooral meer producten heb die ik te lang laat liggen. De kleine vriezer dwingt me tot nadenken en opmaken. Soms levert dat trouwens interessante recepten op

Ik denk dat voor een vriezer toch vaak geldt: hoe groter, hoe voller.

De koelkast hebben we wel erg groot, maar daarvan merk ik ook precies het weekeffect. Op zaterdag puilt hij uit, op vrijdag is hij bijna leeg.
Ik denk dat als je vriezer of koelkast geen piek/dalmomenten vertoont, dat je dan teveel opslaat.
Bij de hedendaagse openingstijden van winkels hoef je toch niet echt ijzeren voorraden aan te leggen.

Tihama

rodebeuk

rodebeuk

13-07-2010 om 20:13 Topicstarter

Inderdaad tihama

Daarom vroeg ik hier naar ervaringen uit het moderne leven. Ik had er gewoon niet zo'n voorstelling van wat ik misloop. Misschien heel veel gemak nooit meer misgrijpen. Maar de keerzijde daarvan is voorraden op moeten maken.

Enneh... we zitten hier in de stad, dus alles bij de hand. Maar ik dacht dat het misschien prettig is om halfaffe saus op voorraad te hebben, of groente.. of ja, wat eigenlijk..

Brood bakken we zelf, dus dat valt af. Hooguit een reservebrood voor als we zijn vergeten te bakken.

En nu kunnen de kinderen soms geen ijs kiezen als we bij de super zijn, gewoon omdat dat er thuis niet in past. Trauma'tje in de maak...

(na dat belachelijke woordgebruik voor het verliezen van een sportevenement waar volgens de regels al duidelijk is dat de helft van de deelnemers zal verliezen, wat zegt ik, dat 31 van de 32 teams zonder beker naar huis gaan. Dat noem ik geen trauma. Dan toch eerder die vrachtwagen op de vinger van de zoon van Kiki maar ik dwaal af.)

myrna

myrna

13-07-2010 om 21:27

Ruime koelcombi

wij (2 volw, 2 kids van 10 en 7) hebben een grote koel-vriescombi. Er gaan zes broden per week door en die koop ik twee keer per week en die gaan in de tweede la van de diepvries. De bovenste la ligt altijd vol met vlees. De derde la met groenten en de onderste is voor ijs/ijsklontjes.

De koelkast heeft 3 lagen en 2 lades. Ook in de deur kunnen we van alles kwijt. Ik doe 2 keer per week boodschappen (hier gaat het nl zo: op = op en voor ons werkt 2x per week prima

In ons tuinhuis hebben wij ook nog een ruime koelkast, daar ligt ook van alles in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.