Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lys Lionne

Lys Lionne

11-12-2008 om 17:25

Kook-vragen

Ik zat net in het archief te spitten voor een lekker recept voor boerenkool. Ondertussen heel wat lekkers tegen gekomen en ook gemerkt dat ik eigenlijk veel te weinig met 'kliekjes' doe.... En dat in een tijd waarin bezuinigen meer dan hard nodig is Dus bij deze sta ik helemaal open voor kliekjes-tips! En ook; hoelang bewaar je kliekjes? Zetten jullie met een gerust hart eten van maandag op donderdag op tafel? Nu gaan alle overgebleven aardappels de kliko in (het is altijd maar zo'n beetje). Hoelang kun je die eigenlijk bewaren zodat je er bijv. gebakken aardappels van kunt maken?

Oké, barst maar los met alle tips, dan ga ik me nu storten op de boerenkool-ovenschotel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

11-12-2008 om 19:29

Tip: de vriezer

Wij gooien veel kliekjes de vriezer in. Geen idee hoe lang het daar bewaard kan worden, maar wel een stuk langer dan in de koelkast. Vanavond erwtensoep, chili con carne en nasi gegeten (allemaal wat anders)
(en zo'n grote vriezer hebben we niet)

Guinevere

Guinevere

11-12-2008 om 21:58

Kliekjes hier

Ik houd er niet van om voedsel weg te gooien, en de pan leegeten lukt ook niet altijd. Dus hier ook klieken.
Wat ik meestal doe is precies één portie over te laten. Die eet ik dan op mijn vrije dag als lunch.
Een aardappel die over is kun je gebruiken als vulling (in stukjes) of als bindmiddel (fijngemaakt) voor in een soepje. Sowieso kun je een boeiende soep maken van etensresten.

Lys Lionne

Lys Lionne

11-12-2008 om 22:31

Aardappel

Maar hoelang bewaar je die gekookte aardappel dan? Moet 'ie de volgende verwerkt worden of kan dat een dag of 3 later ook nog?

Brianna F

Brianna F

12-12-2008 om 06:30

Kan wel hoor

Ik vertrouw best wel op mijn zintuigen, je ruikt of ziet wel als iets niet goed meer is en ik maak vrijdags rustig nog een pan gebakken aardappelen, van restjes vanaf maandag. Ik kook standaard vanaf maandag iets teveel aardappelen om op vrijdag een schaal vol te kunnen bakken. Zo deed mijn moeder het ook.

Guinevere

Guinevere

12-12-2008 om 21:02

Nou, liever niet

Mijn voedselrestjes gebruik ik het liefste de volgende dag. En anders gaat het de vriezer in. Bereid voedsel bederft bij mijn weten nog sneller dan rauw voedsel. En het is ook al een keer in "afkoeltoestand" geweest, dus extra gevoelig voor bacterieën. Brrr, restjes van maandag pas op vrijdag eten, dat dat iedere keer goed gaat!

Doe ik wel hoor

De restjes van de gekookte aardappelen bewaar ik de hele week en daar maak ik vrijdags of zaterdags tortillas van... Heerlijk en nog nooit ziek van geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.