Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kosten voor het stallen van een caravan?

Dag allemaal
We overwegen een caravan over te nemen van vrienden (ouderwets, maar in goede staat). De lengte is bijna zes meters, de breedte 2,10. Als we het kopen, is het om het in de zomer 3 weken, in de lente een week en in de herfst een week. De rest van de tijd hoeven er niet bij te kunnen. We wonen in Noord-Holland, maar elke plek onderweg naar Frankrijk tussen Haarlem en Hazeldonk is geschikt.
Bedankt voor alle tips en info

Vesta

Vesta

25-04-2017 om 20:45

indicatie

https://www.caravanstallingdewit.nl/tarieven
http://www.caravanstallingmulder.nl/default.asp?pag=7

http://www.stallingopslag.nl/tarieven.html

de bovenste 2 gaan uit van €50 per strekkende meter, de derde € 25 per m2 wat ongeveer op hetzelfde neer komt aangezien de caravan iets meer of minder dan 2 m breed is.

Tine Winkel

Tine Winkel

25-04-2017 om 22:33

locatie stalling

maar is dat handig, om eerst naar Hazeldonk te rijden en daar pas aan te haken? Hoe doe je het dan met het meenemen van alle spullen? Of laat je die in de stalling in de caravan (m.u.v. de gasflessen natuurlijk, want die mogen niet in een stalling). Ik weet niet hoor, maar mij lijkt het niet handig.

De prijs die Vesta noemt is ook ongeveer wat wij betalen. De strekkende meter gaat in vanaf het koppelpunt, terwijl bij een caravanlengte over het algemeen alleen gedoeld wordt op de opbouw. Als de caravan 6 meter is, gaat het vaak om ca. 7,5 meter totaal aan stalling.

Joh

Zoek een boer in de buurt met een grote schuur. Die doen aan caravanstslling..

Lekker dicht bij huis is wel zo handig. En prijzen zullen elkaar echt niet idioot veel ontlopen...

Ingrid

Sinilind

Sinilind

26-04-2017 om 15:29 Topicstarter

Spullen

De spullen zullen wel in de caravan moeten blijven omdat het huis klein is, en mijn bergzolder al redelijk vol. Ik heb geen moeite om de laatste dag voor de vakantie alvast op te ruimen en te soppen. Enig probleem zou zijn als de laatste dag modderig is, maar dan nog. Ja ik moet nu even kijken of er een verschil van prijs is tussen Brabant en Noord-Holland.
Sini

Aagje Helderder

Aagje Helderder

26-04-2017 om 18:02

Jeetje Sini

Je gaat voor een paar cent niet heel onhandig doen? Waar pak je 'm dan in? Bij de caravanstalljng? Op een parkeerplek naast de snelweg? En als je dan merkt dat relevante dingen toch niet in de caravan zaten terwijl je dacht van wel...

Echt, het is handig om een caravan enigszins dichtbij te hebben. Niet alleen voor het uitsoppen (als ik dat na de vakantie doe hoeft dat nauwelijks voorafgaand aan de volgende vakantie) maar ik vind het heel onhandig als je eerst je kleren in tassen moet doen en daarna in de kastjes van je caravan waarna je met de tassen blijft zitten. Hetzelfde geldt voor je etenswaren.

Daarnaast vind ik het prettig dat we er gewoon bij kunnen, als we nog eens wat nodig hebt van de spullen die we in de caravan bewaren: slaapzakken, luchtbedden enzovoorts. Jammer als je dat even nieuw moet gaan kopen omdat je caravan ver weg is, terwijl je het gewoon al hebt.

Ik zou zeker niet kiezen voor een caravan op afstand, dat moge duidelijk zijn.

Aagje

Ik zou

...ook zeker kiezen voor dichtbij. Het lijkt misschien niet zo, maar zo af en toe wil je toch eens in de caravan zijn. Nu kan dat vaak niet onbeperkt omdat de caravans vaak hutje mutje gestald staan.

Prijzen ontlopen elkaar idd vaak niet ver. Vaak rond de 25 euro per m2. Waar je wel naar moet vragen bij een staller is hoe vaak de caravan voor dat bedrag in en uit mag. Er zijn snuiters bij die na de eerste keer kosten in rekening brengen voor het uitrijden.

Kun je de stallign van die vrienden neit overnemen.

Teuntje

Teuntje

14-05-2017 om 12:22

Frankrijk

Als je toch van plan bent om niet dicht bij huis te stallen en al je spullen in de auto naar de caravan te rijden en daar pas in te pakken (dus niet voor je huis wat de meeste mensen doen) dan kun je ook overwegen om hem in Frankrijk te laten staan. Scheelt je weer een eind trekken. Op veel campings kun je tegen een redelijke prijs een garage mort regelen.

Sinilind

Sinilind

18-05-2017 om 08:30 Topicstarter

Teuntje!

goed idee! dat ik er niet aan gedacht heb! Sowieso zit ik al jaren altijd in dezelfde streek (centrum van Frankrijk, tussen Limousin en Auvergne) en ergens daar zal vast goedkoper zijn!
Bedankt
Sini

Nou

Ik zou het niet doen, zo ver weg je caravan stallen.

Wil je er dan nooit tussendoor een weekendje mee weg?
Of juist de lange weekenden met Hemelvaart, Pinksteren, Pasen etc?

Juist het gemak van vlakbij vinden wij erg prettig. Helaas nog geen goed weer gehad dat we weg konden. Hopelijk met Hemelvaart, maar helaas zijn de voorspellingen ook nog niet zo jofel....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.