Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Curly sue

Curly sue

31-08-2009 om 16:51

Krulhaar=moeilijk haar

Al ben ik inmiddels bijna middelbaar, nog steeds ben ik er nog niet achter wat nou de beste vezorging voor mijn krullen is. Momenteel gebruik Krulshampoo van Andrelon en Antiklit-doorkammer van Schwarzkopf. Mijn krullen zien er 1 a 2 dagen redelijk uit en dan is het weer pluis... Heeft iemand voor mij een goede tip? Ik wil zo graag dat mijn haar er uit ziet zoals het eruit ziet als ik bij de kapper ben geweest. Gladde volle krullen en glanzend en mooi. Niet droog en dor. Het voelt wel heel zacht maar ziet er gewoon niet mooi uit.
Ik was het trouwens maar eens in de 14 dagen en kam of borstel het verder niet. Iemand DE tip voor mooie krullen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

31-08-2009 om 17:02

Mijn krullen

Hoi,

Ik heb ook snel pluizig haar, maar volgens mij heeft ieder krul haar zijn 'eigen' gebruiksaanwijzing Wat bij mij goed/redelijk werkt is het om de 3/4 dagen wassen. Niet uitkammen (zo min mogelijk inderdaad anders is het gegarandeerd pluizig) en ik doe er van zo'n paars flesje van Andrelon, glad en steil haar op. Op een of andere manier werkt dat mooier voor mijn haar dan de versie voor krullen. Bij mij zit het juist 1 dag na het wassen heel lelijk en gaat het daarna steeds wat beter zitten. Wel moet ik het regelmatig laten knippen (doe ik te weinig) want gespleten haarpunten is uiteraard gegarandeerd pluizig.

Maxime

Brianna F

Brianna F

31-08-2009 om 17:34

Lees mee

Ik had juist dit probleem van pluizig haar willen neerzetten, zie ik het al staan.
Met nog een probleem erbij: mijn haar is na 1 dag moddervet.
Dus geen oplossing, maar nog een vraagje erbij.

Guinevere

Guinevere

31-08-2009 om 20:40

Mijn gebruikelijke tip

Er is wat mij betreft maar één merk voor krulhaar: John Frieda. Sinds dat in mijn leven kwam, ziet mijn kapsel er een stuk geordender uit. Ik heb de shampoo, de cremespoeling, het serum en het spuitbusje. Alleen 's morgens nog even een lik wax (van Henna plus) erdoor.

Versteviger

Wij zijn allen gezegend met krullen. Man heeft véél krullen die nooit pluizen (á lá permanent ongeveer), oudste heeft zijn krullen. Oudste doet er als ze het gewassen heeft flink veel cremespoeling in en laat het goed intrekken. Erna doet ze anti-pluis versteviger erin van andrelon (of nepmerk). Dat houd de boel op z'n plek (anders ragebol) en 's nachts doet ze een staart/knot. 's Morgens beetje water erop en dan wax in de puntjes en erover heen eventueel versteviger (dezelfde). Niet te vaak wassen. En alleen 's avonds wassen (voor het slapen). Ikke krul/slag. Iets grotere krullen dus. Ik gebruik ook shampoo+creme en dan 's morgens ook wax, flink veel als ik het gewassen heb. Jongste zoals ik ongeveer en die doet hetzelfde als ik.
Als we het te vaak wassen krijgen we droog haar en véél pluis (gebeurd 's zomers nog wel 's) en als het vriest krijgen we statisch haar/pluis.
Wat ook helpt is zijden kussenslopen. Heb ik als tiener een tijd gedaan. Maar de knot van oudste heeft ongeveer hetzelfde effect.
Je moet gewoon 's wat proberen. En dan zie je vanzelf wat het beste werkt.
O en man en oudste kammen nooit de haren, alleen met zo'n afrokam beetje in model wapperen.
groeten albana

Hier ook al een leven lang krul en pluis

Heb jarenlang shampoo en niet-uitspoelbare cremespoeling gebruikt om de krul te bewaren en pluis te voorkomen, maar het nadeel daarvan was altijd dat mijn haar er zwaar en snel vet van werd. John Frieda heb ik ook een tijd gebruikt, maar na verloop van tijd verdwenen mijn krullen en kreeg ik er vreemd, nep-steil haar van.

Sinds drie jaar gebruik ik dus alleen nog maar shampoo, namelijk L'Oréal Kérastase Bain Oléo-Curl om precies te zijn. Daar zit een klein beetje olie in, die mijn krullen verstevigt en pluizen tegengaat zonder dat mijn haar er zwaar van wordt. Is echt zo'n kappersmerk en best duur (18 euro voor flesje), maar ik doe er al snel een jaar mee, want ik was mijn haar om de 3-4 dagen. Heb nog steeds af en toe pluis, ik moet er maar mee leren leven.

En ook hier, niet kammen. Alleen als het nat is met zo'n afrokam erdoor.

Het is wat hè, zulk lastig haar. Gelukkig hebben mijn beide zoons het haar van hun vader: steil, met een heel klein ieniemienie beetje slag.

Chris

Chrish

Wat is een niet-uitspoelbare cremespoeling?

Wat bij mijn (niet-krullende maar wel pluizige) haar trouwens goed werkt om dat vettige van een cremespoeling tegen te gaan, is eerst mijn haar wassen met conditioner en dan pas met shampoo. Klinkt raar, maar werkt perfect! Je hebt wel het gladde en makkelijk doorkambare effect van de conditioner, maar niet het vettige. Ik geloofde het eerst niet, maar het bleek echt te werken!

Black hair kapper

Mijn oplossing na jarenlang elke keer maar weer nieuwe spullen proberen: gewoon eens naar een black hair kapper (of een mixed hair kapper, maar die zijn er niet zo veel), die weten tenminste wat ze met krullen aanmoeten.

Te vaak had ik bij de kapper dat de kapster na het föhnen ineens zei: o je hebt wel véél krullen... dat hadden ze dan net even niet gezien.

Sinds ik bij de black hair kapper kom, klopt mijn haar gewoon, en de producten die ze er verkopen zijn wel iets duurder, maar omdat ik nooit meer miskopen doe, geef ik uiteindelijk niet veel meer uit aan haarproducten (en mijn haar zit stukken beter!)

zelf ben ik een grote fan van het merk Jessicurl (http://www.jessicurl.com)

Online bestellen

Ik heb even gezocht en de producten van Jessucurl kun je bestellen bij http://www.natuurlijkekrullen.nl

je moet wel bezorgkosten betalen, dus misschien is het handig om eerst eens bij een kapper te informeren wat het beste product is voor je (ik zie dat ze trouwens ook online adviseren)

Curly sue

Curly sue

02-09-2009 om 15:51

John...

Heb net een 'kapitaal' uitgegeven en mezelf verwend met shampoo en conditioner en een spray van John Frieda. Geef nooit zo makkelijk € 9,00 uit voor een fles shampoo, maar ga het nu toch eens proberen.... because I'm worth it!!! Oh nee, dat is weer een ander merk...
Wat ik leuk vind om hier te lezen, is dat iedereen toch weer anders met zijn/haar krulhaar omgaat. Ik heb door de jaren heen geleerd dat zo min mogelijk wassen voor mijn haar het beste is. Grappig dus dat er 'krullers' zijn die het wel om de 3 á 4 dagen wassen. Dat gebeurt bij mij dus zo ééns in de 10 dagen, give or take. Vlak voor de wasbeurt borstel ik het helemaal uit en als ik het gewassen heb dan kam ik het met een hele oude, grove, afgestompte kam door. Daarna geen kam of borstel meer tot de volgende wasbeurt. En ik laat het aan de lucht drogen. Geen fohn of droogkap.
Wax vind ik verschrikkelijk. Het lijkt wel of mijn haar er kauwgommerig van wordt. Gebruik nu regelmatig krulgel van het Kruidvat en idd die creme van Andrelon voor krulhaar. Zo'n pompflacon.
Maar eens kijken wat John voor mij kan betekenen. Ga, als het in te plannen is, morgen mijn haar wassen. Houd jullie op de hoogte!! En bedankt voor de tips!

Guinevere

Guinevere

02-09-2009 om 18:07

Nog even

Mama_lina, krulhaar föhnen? Niet doen! Altijd aan de lucht laten drogen.
Curly Sue, de wax die ik noemde is totaal anders dan die potten smurrie van alle andere merken. Deze (Henna plus) is zacht als boter en verdwijnt gewoon in je haar. Succes morgen!

Uhm niet-uitspoelbare cremespoeling

is een foute Nederlands benaming voor leave-in conditioner , dus van die cremespoeling die je niet hoeft uit te spoelen (kan natuurlijk wel).

Eerst wassen met conditioner en dan met shampoo, zal ik ook eens proberen.

Chris

Föhnen kan best hoor

maar dan moet je wel weten wat je doet, met diffuser erop, op je kop hangen en veel knijpen; krijg je met de juiste spullen erin juist supermooie zachte krullen van (ik heb geen kroes trouwens, maar gewoon sterke krul) . maar dat doet mijn kapper alleen, zelf ben ik er te lui voor en droog ik inderdaad aan de lucht!

Ayanna

Ayanna

03-09-2009 om 17:28

Oh wow...

Heb vandaag gewassen met John F-shampoo. Daarna conditioner en de Dream Curl-spray. En wow....ik heb zijdezacht haar en mijn krullen zijn mooi!!! En ze zijn soepel en veerkrachtig. Kennen jullie die reclame nog: Pam, je haar danst, nou...dat idee dus. Ik ben echt helemaal sprakeloos dat één keer wassen en verzorgen met een ander produkt zo'n effect kan hebben. Heb mijn haar nu ook lekker los ipv staart of knot. Zit echt helemaal te genieten! Eens kijken hoe het er over een paar dagen uitziet. Maar eerste kennismaking is een absoluut hoogtepunt in mijn hele krulhaar-carriere!!

Ayanna

Ayanna

03-09-2009 om 17:29

Dom, dom, dom

Kennelijk ben ik zo in de wolken dat ik mijn nickchange vergeten ben.....

Ayanna

Ayanna

03-09-2009 om 19:45

Chrish

Die niet-uitspoelbare cremespoeling (!) heb ik ook een tijdlang gebruikt. Had een versie van het eigen merk van Kruidvat. Ik kreeg er echter na verloop van tijd giga haaruitval van. Ben toen dus gestopt maar was op zich wel ideaal voor mijn krulhaar.

Guinevere

Guinevere

03-09-2009 om 21:44

Fijn he!

Voor mij ging ook een wereld open met de juiste producten! Vóór John in mijn leven kwam was het echt aanmodderen, iedere keer smeerde/plakte ik weer een andere lading troep in mijn haar om het enigszins toonbaar (niet pluizig en glanzend) te krijgen. Sinds John, kan ik al die rotzooi in de vuilnisbak kieperen. 350 verschillende soorten shampoo, 276 soorten cremespoeling, allerlei serums die prachtige krullen beloofden, ladingen schuimversteviger en andere wondermiddelen, HOP, wég!

Ayanna aka curly sue

Ayanna aka curly sue

04-09-2009 om 16:15

Guinevere

Als je ooit een John F.-fanclub gaat oprichten...count me in! Zit de hele dag te voelen en te friemelen aan mijn haar....lijk wel een pubermeisje! Ga straks nog effe op zoek naar de wax van Henna Plus. Eens kijken of die wel prettig is.
Oh man, wat voel ik mij goed! Als je haar maar goed zit, ja toch??!!!

Curly Guinevere

Curly Guinevere

04-09-2009 om 17:09

Nou!

Jazeker, ik heb mijn eigen haar gisteren ook weer behandeld! Het toont echt beter, zo'n levendig hoofd, ipv een bosje stro...

ilsepilse

ilsepilse

04-09-2009 om 17:27

Mariposa

http://www.mariposa-import.com/

Lori van mariposa importeert natuurlijke producten uit de us voor kroes en krullend haar, heb al vaak bij haar besteld maar het is best duur, volgens mij verkoopt ze ook jessycurl.
groet
ilse

Ayanna

Ayanna

04-09-2009 om 19:23

Jaaa...hier ook kleiner

Hey, dat is grappig. Mijn krullen zijn ook kleiner geworden. Ze waren al niet echt groot maar ze zijn nu 'petite' en zoooooooo mooi!

Ayanna

Ayanna

12-09-2009 om 17:27

Tip!

Komende week is John F. in de aanbieding bij Kruidvat, 1 + 1 gratis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.