Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nu even voetje

nu even voetje

23-12-2008 om 18:51

Laarzen?

Ik ben gek op laarzen, maar kom toch meestal met dezelfde soort/type thuis. Laat ik daar nou toch eens genoeg van hebben... (niet genoeg laarzen, maar van steeds hetzelfde). Ik heb wat geld gekregen waarvan ik (van mezelf) laarzen mag kopen. Ik neig naar zwart/bruin en een kleine hak of plat. Mijn man is even groot als ik en dan zijn hoge hakken niet fijn en aangezien ik vaak loop - hetzij naar/van school, hetzij met de hond - moeten ze wel comfortabel zijn.

Ik heb hele smalle, lange voeten, met een lage wreef, maat 40/41.

Zouden Dr Martens laarzen wat voor mij zijn?

Ik draag mijn laarzen overigens meestal onder mijn broeken, jeans meestal, en soms met een (lange) rok. Toch wil ik eigenlijk heel graag wat meer durven met mijn kleren en mijn laarzen. Ik ben redelijk braaf, huisvrouw, beetje burgerlijk? We leven low-budget en dat zal ook niet snel veranderen, dus ik kan ook niet ineens allerlei nieuwe kleren gaan aanschaffen. Maar met deze laarzen wil ik iets meer! Ik krijg snel blaren of last van mijn enkel.

Wie heeft advies!!!!

bedankt!
Voetje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

23-12-2008 om 19:48

Shabbies

Persoonlijk vind ik deze laarzen niet zo (wil niemand voor het hoofd stoten hoor). Ik vind Shabbies erg mooi (o.a. orangebag.nl) maar ik weet niet of je daar hele dunne kuiten voor moet hebben. Weet iemand dit?
Enige oplossing voor ons is: passen.

Maar...

....shabbies (Fred de la Bretoniere) staan echt niet onder een broek. Sowieso staan laarzen met een platte hak niet onder een broek, staat wat lomp (vind ik) maar over een broek zijn ze prachtig. Ik weet niet wat je budget is maar voor FdelaB betaal je wel tussen de 199 en 279 euro.
Je hoeft er geen dunne kuiten voor te hebben. En.... nep shabbies kun je tegenwoordig overal krijgen trouwens.

nu even voetje

nu even voetje

23-12-2008 om 20:53

Shabbies

vind ik niet meteen heel denderend. En Marith, ik draag altijd platte laarzen onder mijn broeken, gewoon, omdat ik meestal laarzen draag én meestal broeken. Maar ik ben het wel een beetje met je eens. Vandaar ook mijn 're-styling' wens...
Zou op termijn graag wat meer rokken dragen, lang en wijd. Heb zelf overigens geen dikke of dunne kuiten, heel normaal. Verder ben ik stevig, heb maat 42 kleding maar neig weleens (zeker nu!) naar 44.
Als die Shabbies heel erg lekker zitten is het wat anders, maar dan nog val ik over de prijs, hoor. Dat heb ik (er) niet voor (over).

Blijf meedenken! Bedankt,
Voetje

Guinevere

Guinevere

23-12-2008 om 20:58

Geen dr martens

Als je snel blaren hebt, dan zou ik zeker geen dr Martens nemen. Voordat je díe ingelopen hebt!
Wat denk je van Palladium laarzen? Echt enorm comfortabel, als je die aanhebt doe je ze niet meer uit. Kijk even op de site van omoda, daar staan er verschillende. Zwart én bruin.

Petra Kappers

Petra Kappers

23-12-2008 om 21:16

Cowboylaarzen

Tot halverwege de kuit (lekkerder onder een broek dan helemaal hoge laarzen), met een puntneus en een niet te hoge hak die van boven naar beneden toeloopt. Bruin of zwart, maar als je nou eens gek wilt doen neem je ze in het groen of met een print. Ik vind ze leuk onder rok en broek (je broek hoeft er dan ook niet meteen IN, kan er ook overheen).

nu even voetje

nu even voetje

23-12-2008 om 21:17

Guinevere

hmm, dat ziet er al meer uit als iets wat ik leuk vind en waarschijnlijk dan ook elke dag ga dragen, haha. Maar dan nog een vraagje, hoe draag je die laarzen nu? Ik heb geen echte skinny broeken, denk dat dat met mijn maat niet staat, en met wijde pijpen doe je daar natuurlijk geen laarzen overheen, toch? En met jurken/rokken, zijn dit dan laarzen die je kunt dragen?

Bedankt!
Voetje

Voetje

Je hebt skinny en je hebt skinny en met een maat 42/44 is het best heel goed mogelijk een nauw sluitende spijkerbroek te dragen met je laarzen er over heen (heb dat regelmatig gespot en vaak oogt het zelfs slanker dan dat je jezelf in een wijde broek hijst). Het is maar net wat je er op draagt. Kies niet voor (te) strakke truitjes maar bijvoorbeeld een jurkje van wol in 1 kleur die over je billen valt. Daar kun je heel leuk een strak(kere) spijkerbroek met laarzen onder dragen. Draag er een leuke sjaal bij en je bent helemaal af
Ik zal die palladiums eens bekijken, heb ze nog niet gezien. Ik ken de gewone palladiums van vroeger nog wel, ik heb ze zelf ook gehad (20 jaar geleden ??). Ik zou als ik jou was gewoon een mooie, vrouwelijke laars kopen met een lage hak, net onder de knie.

Nog even

http://www.omoda.nl/shop/productdetails/25178/blauwe-paarse-spm-laars-3421379-paars.htm

Deze bedoel ik zo'n beetje. Het is een beetje een "ripp off" van de shabby laars maar net zo mooi eigenlijk. Verkrijgbaar in 5 kleuren.

En wat betreft de palladiums, tja smaken verschillen. Die rechterlaars is nog wel aardig maar toch een beetje lomp maar ik vind dat aan dr. Martens ook alle vrouwelijkheid ontbreekt.

nu even voetje

nu even voetje

23-12-2008 om 21:39

Marith

Die vind ik ook best mooi, ja! Ook qua prijs gewoon te doen. Nou ja, ik ga met man volgende week een dagje winkelen, hij moet ook nieuwe schoenen hebben, dan mag hij ook oordelen,

Bedankt voor je tip over die skinny's, heeft iemand nog een suggestie voor een beetje betaalbare winkels (echte, geen online) waar ik in mijn maat een skinny zou kunenn proberen?

Dan combineer ik dat meteen met het dagje winkelen.

bedankt!
Voetje

Voetje

Probeer gewoon H&M en C&A, die hebben volgens mij een ruime keus in spijkerbroeken en neem eentje met elastine erin verwerkt zodat je je er ook nog lekker in kunt bewegen.

nu even voetje

nu even voetje

23-12-2008 om 22:09

Stopverf

wow! Die naturalista site vind ik echt geweldig en de schoenen zien eruit alsof je er zelfs nog mee kunt slapen! Ook de achtergrond/mentaliteit staat me erg aan.

Helaas niet bij mij in de buurt (understatement) en ik wil niet online bestellen, ook al zou de retourservice heel goed zijn.

groetjes en bedankt,
Voetje

Guinevere

Guinevere

23-12-2008 om 22:23

Nu even voetje

Ik draag ze onder mijn (te) korte rokjes! Want ik houd iets meer van stoer dan van heel damesachtig bij zo'n rok. Onder een broek komen ze niet zo heel goed uit natuurlijk, maar je kunt wel voor skinny gaan. Ik draag ze wel onder de broekspijpen, loopt natuurlijk wel heerlijk. Ik heb zelf ook vrij smalle voeten trouwens. Mijn kuiten zijn niet echt slank, maar je kunt de veters verstellen, dus tenzij je hele dikke kuiten hebt, zit je goed met zulke laarzen. En....ik heb er nog niemand mee zien lopen en ook niet met iets dat er op lijkt!
Hmm, iedereen die nu vanaf morgen iemand met een te korte rok en zulke laarzen ziet lopen gaat nu vermoedelijk vragen "Ben jij Guinevere?"....

nu even voetje

nu even voetje

23-12-2008 om 23:08

Nog een vraagje

Ik heb dus zwarte laarzen (alleen voor net, lopen niet zo lekker), ik heb bruine (keurig, met hakje), ik heb donkerrode suede enkellaarzen met veters.

Welke kleur zouden jullie mij aanbevelen?

Ik draag een donkergrijze winterjas, heb een donkerblauwe lente/herfstjas, draag verder graag rood, helderblauw, zwart, grijs, groen. Broeken heb ik in veilige kleuren en ook de jurkjes/rokken vallen in die kleuren. Tjeetje, nou ik dat zo typ, vind ik mezelf nòg saaier gekleed dan ik al dacht - bah!

Voetje

Geheel ot

Maar bij het woord laarzen schiet ik bijna spontaan weer in de lach. Hebben jullie ze ook gezien (of loop ik zoals gewoonlijk weer twee seizoenen achter) de croclaarzen? Whoehaha. Als je die aan hebt ben je toch werkelijk net een teletubbie. Gelukkig zag ik ze alleen in kindermaten
Succes met je speurtocht, Voetje!

Guinevere

Guinevere

24-12-2008 om 11:58

Nog erger silone

Heb je die uggs-rubberen laarzen gezien? En daar mag je dan ook nog tegen de 300 euro voor neertellen!
Voetje, ik zou laarzen kiezen die mooi staan bij je kleding. Dus....zwart.

Guinevere

Rubberen ugg's? Nog niet gezien maar ik word er niet blij van inderdaad. Die croc's laarzen zijn inderdaad te erg, brrrrr

Hahaha

Ok heb net even crocs laarzen gegoogled, maar dat kan toch niet! Dat moet een grap zijn!

Gave laarzen trouwens die Palladiums. Dat zou wel wat voor mij zijn.

Mover

Mover

24-12-2008 om 23:20

Durea

Ik heb vorige week mijn kerstgeschenk aan Durea laarzen uitgegeven. Nederlands merk. Waanzinnig lekkere laarzen. In alle maten, ook verschillende schatwijdten, enzovoorts. Jammergenoeg errug duur ook. Gelukkig waren ze afgeprijsd.
Succes met shoppen.

nu even voetje

nu even voetje

25-12-2008 om 17:10

Uggs en crocs

ohhh nee! Hier geen uggs of crocs, die dingen kan ik echt niet serieus nemen. De uggs zien er nog wel eens comfortabel (lees warm) uit, maar ik vind het echt geen gezicht!

Ik heb net afgesproken dat we dinsdag gaan winkelen, moeder komt oppassen, dus we hoeven ons niet druk te maken over de kinderen die al dan niet in een winkel willen blijven.

Heb er wel zin in, hoewel ik er nog niet uit ben of het zwarte worden of juist bruin in een of andere tint of juist iets heeeel anders

Qua winkels en type laarzen sta ik nog altijd zeer open voor suggesties! Ik vind de Shabbies (en de lookalikes) wel mooi, maar wel heel erg basic. Klopt?
Durea heeft erg mooie, maar ook aan de prijs. Wel een winkel die ze heeft waar ik ga winkelen, dus ik ga zeker kijken.

Wellicht hebben ze een of ander afgeprijsd...

groetjes,
voetje

Rafelkap

Rafelkap

25-12-2008 om 19:13

Wolky

Lekkere schoenen vind ik wolky. In grote steden hebben ze vaak een wolkyshop. Hier kan je het assortiment zien http://www.wolkyonline.com/N_frame.html?http://www.wolkyonline.com/
Ik heb zelf half hoge laarsjes van Wolky, ze lopen heerlijk. Dus misschien is dit merk ook wat voor jou.
Verder lees ik mee, wil ook wel eens wat anders maar moet daar ook een keer de stad voor in. Via internet laarzen of schoenen kopen vind ik geen succes. Die moet ik gewoon echt aanpassen.

Rafelkap

Rafelkap

25-12-2008 om 19:14

Zwart

Ik zou in jouw geval voor zwarte gaan, omdat je nu zwarte hebt met een hakje die je niet zo veel draagt.
Succes met winkelen en ik ben benieuwd of je slaagt en met wat.

reina

reina

25-12-2008 om 20:29

Durea!

Er zijn maar heel weinig merken waar ik op kan lopen, Durea is er een van en die hebben ook dit jaar weer heel mooie laarzen en ze zitten héérlijk. Wel duur, maar ik ben al lang blij dat ik weer op laarzen kan lopen en dus ook weer rokken kan dragen, dus ik heb het er voor over! (Uggs en crocs vind ik persoonlijk erg ug(g)ly!)

nu even voetje

nu even voetje

26-12-2008 om 09:56

Reina en rafelkap

okay, ik weet waar ik op moet letten, dus! Durea en Wolky. Ik had al eens eerder van Wolky gehoord maar was dat merk volledig vergeten.

Ik heb een winkel gevonden waar ze durea verkopen, maar ik vind geen dealerlijst (als je dat zo noemt, bij schoenen?) van Wolky. Is er iemand heel handig met Google ofzo, dat ik kan vinden in welke winkel ik het best kan proberen?

groetjes,
Voetje!

reina

reina

26-12-2008 om 10:46

Nu even voetje

In de winkel waar ik Durea koop zijn de mooie laarzen allang uitverkocht, binnen een week al..., maar ze hebben een site waar je de collectie kunt zien. Wolky ken ik ook alleen van naam.

Rafelkap

Rafelkap

26-12-2008 om 19:33

Voetje

http://www.ilocal.nl/merk/wolky
Hier kan je verder zoeken op plaats. In Utrecht en Leiden hebben ze in ieder geval een wolkyshop, maar ik denk in nog veel andere plaatsen.

nu even voetje

nu even voetje

26-12-2008 om 20:36

Rafelkap

hee wat goed! Dezelfde winkel die ik al op mijn lijstje had staan ivm durea laarzen, heeft dus ook Wolky in het assortiment

Bedankt voor je tip, die Ilocal ga ik ook maar eens in de favorieten zetten.

groetjes,
Voetje

nu even voetje

nu even voetje

30-12-2008 om 21:16

Helaas

vanochtend lang de stad in geweest, voor mijn man heel goed geslaagd bij Ziengs, mooie handgemaakte schoenen van Van Riel, 70 euro korting en daarmee toch weer betaalbaar. Lang leve de uitverkoop!
Voor mij vond ik op zich heel lekker zittende, Timberlands, maar die waren me net te groot en natuurlijk niet in mijn maat. Durea was niet in een leuk en comfortabel model, palladiums helemaal niet gevonden. Nog Hush Puppies geprobeerd, wel lekker, maar de verkeerde kleur en als laatste wolky's en die ze hadden vond ik oprecht lelijk...

Afijn, Na de jaarwisseling een nieuwe poging in een andere stad. Wie weet lukt het daar wel.

groetjes,
Voetje

Rafelkap

Rafelkap

31-12-2008 om 19:30

Jammer joh

Ik wilde ook nog de stad in maar vond het te koud (en te druk)
Wolky vind ik ook niet alles mooi, heel veel wolky's hebben een lompe hak, maar ze hebben ook andere, elegantere modellen.
succes met je zoektocht!

nu even voetje

nu even voetje

03-01-2009 om 00:18

Jawel!

Ik ben vanochtend geslaagd, en hoe! Ik ben bij Manfields geslaagd voor een paar mooie (helaas niet afgeprijsde) zwarte laarzen. Ze voelden meteen aan alsof ik er al een paar weken op had gelopen, en dat was precies wat ik wilde!
Daarna naar de Vero Moda geweest en ehm, ik heb een skinny jeans gekocht om mijn mooie laarzen overheen te dragen

Nog 2 truitjes erbij, over de bil inderdaad. Want oei, die broek is wel laag en de buikvetjes bungelen er lekker overheen...

Mijn man vond het geheel wel mooi, maar suggereerde wel een paar kilo'tjes kwijt te gaan raken. Lijkt me een strak plan, want ik heb het allemaal wel heel erg los gelaten de laatste maanden.

bedankt voor alle tips en suggesties!!!
Nu even voetje (normaal ook een regulier bezoekster, hier, hoor)

liora

liora

03-01-2009 om 12:20

Leuk!

Nou leuk van je man zeg!!
Is echt alles wat je voelde 'strak plan'? Ik vind het een idioot commentaar.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.