Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

21-11-2008 om 09:15

Laarzen dochter, gat in het leer :-(

Dochter heeft sinds eind augustus een paar prachtige leren bruine laarzen gekocht voor de prijs vanprijs (schrik niet) 150 euro. Ze heeft nog reserve laarzen ernaast voor in de speeltuin etc. Ze draagt ze ecter wel gewoon naar school. Nu zag ik vanmorgen dat in bovenop in het leer bij de tenen een gat zit, Het leer is dus door en je ziet dus het materiaal erdoor komen.
Ik baal dus vreselijk. Kan ik hiermee terug gaan naar de winkel? Heb ik ene poot om op de staan, want dochter kruipt natuurlijk wel eens over de grond met die dingen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Naa heb je...

Ik zou zeker teruggaan. Wie weet... Neem de "speellaarzen" mee om te laten zien dat die nog heel zijn. Ze zullen ongetwijfeld zeggen, dat ze " dus met haar neus over de grond sleept", en dat het gat daardoor ontstaan is, maar dat kun je weerleggen door de andere laarzen te laten zien.
Succes!
Mariteke

Sorry, nee heb je

moest de titel natuurlijk zijn..

Yvonne

Yvonne

21-11-2008 om 10:37

Zeker mee terug gaan

ik heb het ook een keer gehad. En de verkoper kwam toen ook meteen dat het kind er wel mee zou kruipen. Naar mijn mening was het echt een zwakke plek in het leer. Dus mijn poot stijfgehouden toen verkoper er een beetje beter naar keek moest hij me daar uiteindelijk wel gelijk ingeven. Ik heb een nieuw paar laarzen meegekregen. Ze waren inmiddels afgeprijst en ik mocht zelfs voor het overige bedrag nog wat anders uitzoeken.
Dus ik zou er op zeker mee terug gaan asl ik jou was!!!!!

Merla

Merla

21-11-2008 om 18:51

Terug!

Laarzen van 150 euro heb je vast en zeker in een gespecialiseerde kinderschoenenzaak gekocht. En meestal nemen ze klachten daar echt wel serieus is mijn ervaring. Zij zijn natuurlijk wel weer afhankelijk van wat de fabrikant ervan zegt, maar wie weet zijn er al meerdere klachten geweest over deze laarzen. Ik zou dus zeer zeker teruggaan! En idd de speellaarzen ook laten zien zodat ze kunnen zien dat je er toch best wel zuinig op geweest bent. Als ze je als klant willen houden zullen ze er vast wel wat mee doen. Want zulke dure laarzen moeten het langer uithouden. Zelfs al zou je dochter er mee kruipen.
Succes! (hopelijk heb je de bon nog!?)

Terpi

Terpi

21-11-2008 om 20:57

Ehm... kinderschoenen?

En als je er mee over de grond gaat schraap je er zo een gat in? Lijkt me ondeugdelijk. Dat conflict ben ik ooit eens succesvol aangegaan, waar moet je dan in hemelsnaam schoenen vandaan halen die tegen normaal kindergebruik kunnen als het al niet in een schoenenwinkel is? Enne, voor 150 euro moet het wel iets heel bijzonders zijn!
Groet Terpi

ayla

ayla

22-11-2008 om 15:30

Terug geweest

laarzen laten zien, verteld wanneer we ze gekocht hadden etc. Maar om een lang verhaal kort te maken. Het was onze eigen schuld, hadden we maar laarzen met een rubberen stootneus moeten kopen en bij kinderen kun je verwachten dat dit gebeurt en als ouders hadden we dat van te voren moeten weten. Ze konden er dus niets aan doen. Ik verteld dat ze ze feitelijk maar 4 of 5 weken heeft gedragen, daarnaast ook nog een 2e paar heb. Tja zeiden jammer maar pech hebben. Volgende keer beter opletten

Merla

Merla

22-11-2008 om 16:41

Inderdaad!

Ik ben het helemaal met Cameron eens! Ik zou dat ook niet pikken. Kom op zeg! het zijn schoenen van maar liefst hónderdvijftig euro!
Ik zou het dus ook zeker hogerop gaan zoeken. Echt doen hoor! Dit mág gewoon niet. Tenzij ze echt dagelijks zeer intensief gedragen worden met kruipen over tegels en al. Dan zou het eventueel mogelijk kúnnen zijn dat er een gat in komt. Maar na 5 weken normaal dragen moet dit absoluut niet mogen.
Niet bij laten zitten hoor!
Om welk merk schoenen gaat het eigenlijk?

Ooit eens nagenoeg hetzelfde gehad

Paar dure schoenen voor dochterlief gekocht bij een speciale kinderschoenen winkel. Binnen notime was de zool bij de hak helemaal scheef afgesleten (en ja, mijn kind gaat weleens van de glijbaan af, maar niet dagelijks, laat staan wekelijks).

Nou mevrouw, dan heeft u pech. Dan heeft uw dochter waarschijnlijk veel met haar hakken over de grond geschuurd of veel over de glijbaan geweest.
Ik was woest. Toen ik bekomen was van mijn kookpunt heb ik de verkoopster gezegd dat ik met dat antwoord geen genoegen nam omdat je van kinderschoenen mag verwachten dat ze niet binnen een paar weken afgesleten zijn. En omdat het merkschoenen betrof, heb ik geeist dat zij dit aan de fabrikant zouden voorleggen anders zou ik het zelf doen.

Twee weken later kreeg ik bericht dat ik mijn geld terug kreeg. Hoorde inderdaad niet en blijkbaar was er bij de fabrikage iets verkeerd gegaan met de samenstelling van de zool.

Moraal van dit verhaal, hetzelfde als mijn voorgangers eigenlijk. Neem geen genoegen met het antwoord dat je in de winkel kreeg. Kinderschoenen moeten wat kunnen hebben, en laarzen van 150 euro? Daar mag je toch wel kwaliteit van verwachten. Kale neuzen, tja, daar ontkom je niet aan. Maar een slijtage waarbij je een heel gat krijgt, lijkt mij een zwakke plek in het leer.

Niet pikken dus. En vraag naar de eigenaar/manager, en eis dat ze je klacht voorleggen aan de fabrikant. Laat je niet wegsturen door een verkoopster.

Nasha the first

Nasha the first

22-11-2008 om 23:50

Jeutje....

nou koop ik nooit zulke dure schoenen, meestal gewoon bij Scapino of Schoenenreus. Ook eens laarsjes met een rits voor dochter, 1 ervan was binnen een paar weken kapot.....teruggegaan en ik mocht op kosten van Scapino het laarsje laten repareren! Dat noem ik service!

ayla

ayla

23-11-2008 om 13:40

Bedankt iedereen

we zijn nog steeds enigzins verbolgen hier en laten het ook zeker niet op ons zitten. We weten echter nog niet helemaal wat we gaan doen. We hebben met de eigenaar van de winkel gesproken, het is een gesprecialiseerde kinderschoenenzaak met de zou je denken bijbehorende expertise. Ja mevrouw, eigen schuld dikke bult, had maar een ander paar schoenen gekozen...... Niet dat ik toen veel keuze had, er waren in de winkel welgeteld 3 paar die dochter fatsoenlijk paste. Ik ga juist naar een kinderschoenenzaak omdat ik me in ht verleden vaak miskocht heb aan schoenen die toch niet goed pasten of lekker zaten. Diep in andemen en doorgaan

Tink

Tink

23-11-2008 om 14:53

Moppeke heeft gelijk

Hier moet je geen genoegen mee nemen, een kinderschoen moet iets kunnen hebben en wat jij beschrijft valt onder normaal gebruik volgens mij. (Niet zoals mijn zoon die ook een gat in de neuzen van zijn splinternieuwe Elefanten had, maar dat kwam omdat hij tijdens het rijden op de loopauto buiten, constant met de neuzen over de tegels schraapte...)

Hier overigens ook prima ervaring met zowel Scapino als Schoenenreus, de Schoenenreus hier heeft zelfs een soort contract met de Flex (hakkenbar), mijn dochter had in no time een nieuwe rits in d'r laars en Schoenenreus betaalde netjes de rekening

Welke zaak?

Daar ben ik toch wel een beetje benieuwd naar? Ik zou je poot stijfhouden. 150 euro, oef.

ayla

ayla

25-11-2008 om 10:15

In maastricht

Tikke Takke Tone in Maastricht, een gespecialiseerde kinderwinkel. Trouwesn al de tweede keer dat ik daar iets aande hand heb. De eerste keer was dochter nog klein en hebben ze me laarzen gekcoht die veels te groot waren. Neuzen zijn daardoor naar boven gaan buigen, leer aande bovenkant van de schoen drukte daardoor in de teennagel van dochter waardoor ze een hele V-deuk in haar nagel had. Wilde ze echter noge een 2e kans geven, stom van mij

Merla

Merla

25-11-2008 om 12:36

Eerlijk gezegd

Ik heb even zitten neuzen op hun website, maar eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet echt een gespecialiseerde kinderschoenenwinkel. Ze noemen zich wel zo, maar als je de merken bekijkt mis ik de beste merken. Volgens mij is het een winkel die wel helemaal gericht is op kinderen maar zich m.i. toch niet echt specialist op gebied van kinderschoenen mag noemen. De merken die zij verkopen vind je namelijk niet in échte kinderschoenen speciaalzaken. Merken als Diesel, Replay, River Woods en Puma bijv. zijn voornamelijk kledingmerken en kunnen dus nooit gespecialiseerd zijn in schoenen, laat staan kinderschoenen. Ze fabriceren ze wel, maar meer gewoon voor erbij zonder echte kennis van zaken. Niet te vergelijken dus met merken als Trackstyle, Twins e.d.
Echte kinderschoenenspeciaalzaken verkopen naast de merken zoals Geox, Naturino e.d. ook de niet zo trendy bovenstaande merken. En die mis ik hier dus wel mooi.
En als ik dan van jou lees dat ze je al eens veel te grote schoenen hebben verkocht dan is dat nog een extra bevestiging. Iemand die verstand van zaken heeft verkoopt namelijk geen veel te grote schoenen aan een kind.
Ik las trouwens op hun site ook: "Kinderschoenen leidden een intensief leventje (denk aan kruipen, spelen, voetballen, enz…) en vaak hebben ze maar een gebruiksperiode van 4 à 5 maanden. Daarom is het van belang een schoen te kiezen die het beste past bij het kind. Houdt uw kind bijvoorbeeld van ravotten in de tuin of van een potje voetbal dan is het verstandig om een schoen te kiezen met een rubberen beschermlaag op de neus of om te kiezen voor een donkere kleur schoen."
Daar zit natuurlijk wel wat waarheid in. Maar het is ook gedeeltelijk onzin. Een rubberen neus gaat ook echt wel door hoor. Mijn ervaring is zelfs dat een rubberen neus van een trendy merk eerder door was dan een leren neus van een Bunniesschoen. En ik noem hier nou even Bunniesschoen omdat dat ook dure kinderschoenen zijn. De prijs voor de laarzen van jouw dochter was echter nog hoger dan de prijs van de Bunnies van mijn voetballende zoon. Daar mag je dan toch ook minstens dezelfde kwaliteit van verwachten.
Het is dus kul wat ze op hun website zetten en waarmee ze jou zaterdag om de oren sloegen. 4 á 5 maanden schreven ze toch? Daar zit je nog lang niet aan.
Ik heb trouwens het adres van de fabriek kunnen achterhalen (even een belletje naar de winkel *grinnik*) alleen kon hij me geen adres van een Nederlandstalige agent geven omdat het agentschap net is overgegaan op een andere persoon en hij nog niet wist wie dat was. Dat verklaart waarschijnlijk ook het niet meer werken van het telefoonnummer dat je gisteren van Ishtar kreeg in de andere draadje meen ik. Maar misschien kun je een engelse brief sturen naar de fabriek zelf? Of zelf ook even om het adres van de agent gaan vragen in de winkel. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij daar niet achter kan komen. Dat moet hij weten of te weten zien te komen anders kunnen ze zelf ook geen zaken meer doen lijkt mij toch.
Adres van de fabriek is in elk geval:
Baby Katty
Via San Giacomo 62015
Monte San Giusto
Italy
tel. 0039 0733837001

ayla

ayla

25-11-2008 om 12:58

Proest merla

met welke winkel heb je gebeld, met de mijne??? dat durfde ik dus niet. Maar in ieder geval wel hardstikke bedankt.

En over ravottende kinderen etc, dat klopt als ik een ravottend kind had maar mijn dochter heeft een hekel aan fietsen, voetbalt nooit en speelt vooral veel binnen met de playmobil etc. Het wildste dat ze buiten doet is met haar stoepkrijt en daar is het ook het weer niet voor.

Merla

Merla

25-11-2008 om 14:17

Ja daarom ook

Dat over die ravottende kinderen dat stond dus op hun site he, dat was niet van mij hoor. Ik ben van mening dat kinderschoenen daar gewoon tegen moeten kunnen En ik had al uit je vorige berichtjes begrepen dat jouw dochter dat dus al niet eens doet. Dan mag deze slijtage dus al helemaal niet!
En ja, ik heb even gegoogeld en toen kwam ik dus op de site van 'jouw' winkel. Daar vond ik het telefoonnummer dus ik heb gewoon gebeld met de vraag of ze me dat adres konden geven. Verder niets gezegd hoor, want hij vroeg verder ook niets

Pollewop

Pollewop

26-11-2008 om 10:02

Ayla

Gewoon terug gaan en net wat Merla zegt sla ze maar om de oren met hun eigen tekst dat kinderen schoenen 4à5 mssnd mee moeten gaan. En vermeld dan ook even dat je de rechtsbijstand ook al hebt gebeld ;0)
Een echte goede kinderschoenen zaak heeft ook Bunnies, Renata's en Pinocchio. Die modemerken zijn over het algemeen van mindere kwaliteit en hebben een slechte pasvorm cq voetbed ondersteuning.

Pollewop

Pollewop

26-11-2008 om 10:03

Oeps

mssnd moet toch echt maand zijn ;0)

Ayla

Ik ken de zaak en ook ik heb er slechte ervaringen mee. Vooral de ondeskundigheid van het personeel waardoor ze slecht passende schoenen verkopen.

Je kunt wb service beter bij Maxime gaan of in winkelcentrum Heer, daar zit ook een goede zaak ben ff de naam kwijt.

Gr.
Moon32

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.