Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ladyshave vs scheermesjes

Een vraag. Ik scheer (al jaren) met scheermesje en scheergel. Een ladyshave, is dat iets om op over te stappen? Voors en tegens? Geen epilady overigens, dat was eens maar nooit meer.

Hadewich

Hadewich

12-08-2014 om 23:15

Geen ladyshave

Met schuim en mesje scheer je veel gladder. Met een ladyshave blijven er toch kleine stoppeltjes staan.

bibi63

bibi63

12-08-2014 om 23:37

Scheermesjes

Simpel, snel en ideaal. Onder de douche, gewoon met je doucheschuim, fff scheren en klaar.
Bibi

Puck

Puck

13-08-2014 om 08:51

ook scheermesjes

Vroeger gebruikte ik een ladyshave maar ik ben helemaal overgestapt op mesjes. Veel gladder, sneller (idd even onder de douche, zonder scheerschuim/gel maar gewoon onder het stromende water) en geen huidirritatie meer.

Stenna

Stenna

13-08-2014 om 09:39

ladyshave

Had vroeger een ladyshave (van mijn moeder gehad als tiener), daarna jaren ge-veet en daarna weer een paar jaar scheermesjes gebruikt. Nu sinds kort weer een ladyshave (van opgespaarde punten ergens) en wat een verademing! Zo makkelijk en glad. Met de mesjes en schuim had ik toch altijd ergens een wondje (vooral op scheenbeen snel) of rode geïrriteerde plekken. Voor mij nooit meer iets anders dan de oude vertrouwde ladyshave.

Marie

Marie

13-08-2014 om 10:22

Epyilady moet wennen

De eerste keer (jaren geleden) dat ik de Epilady gebruikte zat ik bijna te janken van de pijn. Ik noem dat ding dan ook een martelwerktuig voor vrouwen.
Maar ik heb toch doorgezet en gemerkt dat het went en dat de haartjes minder worden in de loop van de jaren. Ik doe mijn onderbenen om de paar weken. Op de bovenbenen heb ik haast geen haar en de bikinilijn doe ik zo nu en dan met Veet.
Heel soms scheer ik mijn benen met mesje, maar grote nadeel vind ik de stoppeltjes. Oksels doe ik wel met mesje,.

+ Brunette +

+ Brunette +

13-08-2014 om 21:52

Niet tevreden?

Clo, vanwaar een Ladyshave? Als je geen last hebt van irritatie, zijn mesjes prima. Is ook handiger met vakantie: kleiner en geen stroom nodig. Nadeel van een scheerapparaat lijkt me ook dat je het regelmatig moet schoonmaken.

Anienom

Anienom

13-08-2014 om 22:02 Topicstarter

Omdat

Ik dacht aan een ladyshave omdat ik al jaren eczeem op mijn benen heb dat af en toe oplaait en dan zijn ze geirriteerd en rood. Nu, met nog een hoop muggenbulten erbij zien ze er niet uit. Ik dacht dat een ladyshave misschien minder irritatie zou veroorzaken, maar als het niet heel glad wordt dan liever mesjes en goed insmeren achteraf.

Puck

Puck

13-08-2014 om 22:09

clo

het is heel persoonlijk, maar ik heb juist met een ladyshave meer irritatie dan met een scheermesje. Maar hierboven was juist weer iemand die het tegenovergestelde ervaarde.

Stenna

Stenna

14-08-2014 om 14:13

clo en puck

Dat was ik. En inderdaad heb ik ook last van eczeem. Met ladyshave veel minder irritatie dan met mesjes. De mijne kun je onder de kraan afspoelen trouwens (qua schoonmaken).

epilady

Ik krijg vreselijk veel ingegroeide haren van de epilady, ook als ik veel scrub en goed insmeer... toch maar weer gewoon scheren dus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.