Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-11-2008 om 16:01

Lamellen schoonmaken

Hoe maken jullie je lamellen en/of luxaflex schoon? Die van mij moeten nodig eens schoongemaakt worden maar ik heb geen idee hoe dat het makkelijkst en snelst gaat. Graag jullie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-11-2008 om 16:16

Ja, dat is ook zo. Maar ik vraag me af of er mensen zijn die de lamellen/luxaflex verwijderen en ze dan schoonmaken of ze gewoon laten hangen en dan schoonmaken?

(Janneke)

(Janneke)

30-11-2008 om 17:34

De snelste manier

is een emmer met sop en 2 washandjes......

Ik begon altijd met de rail, die deed ik eerst afsoppen, dan bleven de lamellen over>
Met mijn 2 handen in de washandjes in de emmer, wrong ze uit en ging met mijn 2 handen langs de lamellen naar beneden.....

Dat ging vrij snel hoor...pokkekarwei, dat wel.

Groetjes Janneke

Veel resultaat

heb ik laatst geboekt met een emmer met biotex waspoeder er door. Ik deed het buiten. Lamellen er af halen, dicht draaien en op een groot plastic kleed leggen (of een schone ondergrond). Toen ik de emmer met biotex er overheen gooide, zag ik het vuil verdwijnen. Even schrobben met een zachte borstel of spons, afspoelen met een emmertje water en ophangen te drogen (ik deed dat in de schuur: ik had in de schuur de lamellen met twee touwtjes opgehangen aan een balk, maar kan ook in de badkamer bv). Het is een nat karweitje, maar ik had in een half uur vier luxaflexen brandschoon en droog.

Groet,
Mobylette

Fraz

Fraz

30-11-2008 om 20:29

Misschien

onder de douche dus zelf douchen en ondertussen met een washandje (of twee) de lamellen te lijf gaan ??

rosa

rosa

01-12-2008 om 08:44

Supersnel

Lamellen helemaal dicht
Met doekje met sop eroverheen
Lamellen helemaal dicht andere kant op
Met doekje met sop eroverheen.
Klaar

Eerst heb ik dus jaren die dingen niet schoongemaakt, toen was ik eindelijk een keer bezig per lamel terwijl ze open waren tot mijn dochter zei 'waarom doe je ze niet dicht, mama?' 'Eh, omdat je moeder dom is?'

rosa

Minet

Minet

02-12-2008 om 17:26

Vieze randjes rosa

Rosa, lamellen vallen over elkaar, dus als je ze dan afsopt blijven er altijd vieze randjes over.
Groetjes, Minet

rosa

rosa

03-12-2008 om 07:51

Tja

t was toch schoner dan ervoor....

rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.