Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laminaat in de keuken?

Hoi
Is laminaat in de keuken verstandig of niet?
Ik hoor soms over vocht, maar laminaat is toch geperst hout met een kunsttoflaagje? Dan zou dat toch geen kwaad kunnen?
Is het nou een aan- of afrader?
groetjes Geerke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

22-11-2008 om 22:58

Ja hoor

hier ligt het al ruim 13 jaar. Vocht kan wel van invloed zijn, maar dan moet er echt lang een plasje water op een naad liggen. Maar ook dit euvel kun je voorkomen door de naden te lijmen, zodat er nooit water tussen de planken terecht kan komen.
Veel plezier ermee!
Minet

Linda99

Linda99

22-11-2008 om 23:51

Inderdaad

In onze vorige woning hadden we ook laminaat in de keuken. Verlijmd en wel.

Nu hebben wij op de plek waar de wasmachine en droger staan laminaat. Niet verlijmd. Gaat ook goed. Als er water op komt veeg ik het weg en niks aan de hand......

Puck2

Puck2

23-11-2008 om 13:37

Ja hoor

Hier ook laminaat in de keuken en dat gaat prima. Er zijn ook laminaatvarianten die juist geschikt zijn voor meer vochtige omgeving zoals keukens en bijkeukens. Daar zijn de voegen ook nog eens behandeld met een waterafstotend iets zodat er daar ook geen inwerking van vocht kan zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2008 om 00:32

Kan best

Als er water onder het laminaat komt hoeft dat niet rampzalig te zijn weet ik uit ervaring. Ik heb meegemaakt dat ik de vloer opeens golvend voor de keukenkastjes zag liggen. De afwasmachine had gelekt, flink gelekt..., ik heb met veel moeite het water er zo goed en zo kwaad als het ging weer onderuit weten te drukken (ik heb er heel wat meters op heen en weer gelopen op doeken die het vocht moesten absorberen) en het ziet er weer netjes uit. Net als in de gang, waar het een keer enorm is ingeregend. Drooglopen, het een poosje de tijd geven en het is weer knap. Het is wel belangrijk dat je hdf kwaliteit neemt en niet mdf. Mdf raakt meer beschadigd door water omdat het zachter is.

ishtar

ishtar

24-11-2008 om 09:57

Ook gehad

en nooit problemen mee gehad. (behalve dan dat ik niet dagelijks de keukenvloer poetste en het op een gegeven moment toch wat lastiger werd om alles er helemaal af te krijgen, in de hoekjes dan)
Maar als ik mocht kiezen zou ik toch voor plavuizen gaan. Ik vond dat net wat makkelijker met schoonmaken. (maar dat is natuurlijk persoonlijk )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.