Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laminaat kleuradvies

In mijn pas gekochte huis ligt boven donkerblauwe vloerbedekking , die wil ik gaan vervangen door laminaat. Vandaag naar Ikea geweest en kleine plankjes meegenomen. De twee zoons hebben allebei een bed, bureau en kast van Flexa , grenen dus.

Nou hou ik die plankjes van Tundra en Hemse bij hun meubels en ik vind het eigenlijk niet zo mooi staan.
Bij Karwei stond ook veel laminaat in de folder, dus ik gan nog even verder kijken.

Wie kan mij een beetje kleuradvies geven? Wat staat mooi bij grenen meubels?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Blauw

Je hebt ook gekleurd laminaat. Ik zou midden- tot donkerblauw kiezen geloof ik, staat mooi bij hout en lijkt me ook niet zo besmettelijk. Rood zou ook wel kunnen maar weet niet of ze dat hebben, in laminaat.

Groeten,

Temet

Astrid

Astrid

25-10-2008 om 22:24

Kan best

In principe moet je met je laminaat een stukje lichter of juist donkerder gaan zitten dan je meubels. Dat advies wordt meestal gegeven.

Ik heb zelf eiken parket in alle slaapkamers en mijn dochters hebben een blank beuken stapelbed op hun eiken vloer. Ondanks dat dit erg dicht bij elkaar ligt kan het prima. Het bed en vloer zijn juist de rustige basis, want daarbij hebben ze 1 wand met een soort jaren 70 bloemetjes behang in rose (heel druk, wel heel gaaf). Verder fel rose velours gordijnen. Het constrast in de kamer in een donkere antieke kast. Ik denk dat als die weg is het een stuk saaier wordt. Het is een super gave combi al zeg ik het zelf.

Binnenkort krijgt mijn zoon deze kamer. Hij heeft ook een blank beuken bed, dus wat dat betreft verandert er weinig. Bij hem komt het contrast op de muur te liggen. Die wil hij gras groen. Ik zat zelf meer aan donker blauw te denken. Maar goed hij is ruim 10 en het zal dus wel groen worden. Ik denk dat dat een mooie volle kleur moet worden wil het niet te flauw worden. Daarbij donkere groene accessoires en wat stoere accessoires.

Het kan dus best die combi vloer met meubels. Jij hebt wel veel meer meubels in die kleur dus zorg voor een contrast in (stoere) gordijnen en wat diepe volle kleuren. Zorg dat het geen brij van dezelfde kleurtonen wordt.

Succes!

Maxime

Maxime

27-10-2008 om 14:03

Wit/whitewash

Hoi,

Ik vind dat witte laminaat wat je tegenwoordig ziet wel heel mooi. Het oogt dan inderdaad ook groter, en dan gewoon hier en daar een mooi vloerkleed(je). In de folder van de gamma zag ik laatst heel mooi wit laminaat van Jan des Bouvrie. ; http://www.gamma.com/products.html?id=59

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.