Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hes@

Hes@

10-01-2009 om 14:16

Leertjes voor doorlopers waar te koop?

al jaren schaats ik op doorlopers. Heerlijke schaatsen vind ik het! Ik heb twee paar. Een paar met veters en 1 paar met leren riemen. Het paar met veters is niet meer bruikbaar omdat een hakband is geknapt. Het paar met leren riemen is bijna door.

In het westen zie je ze bijna niet. Hakleren, veters etc kun je hier dan ook niet kopen. Ik heb tenminste nog geen winkel gevonden. Ook op internet vind ik niets.

Wie o wie kan een tip geven waar nog hielbanden, teenleertjes, veters en leren riemen worden verkocht?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

10-01-2009 om 14:27

Schoenmaker

Hallo
"Vroeger" kochten wij die altijd bij de schoenmaker en volgens mij verkopen ze die spullen daar nog steeds.
succes

Hes@

Hes@

10-01-2009 om 14:30

Echt niet!

Tenminste niet in Zoetermeer. Ik heb bijna alle schoenmakers benaderd. Dus als jouw schoenmaker ze nog wel verkoopt: dan wil ik graag het telefoonnr!

Merla

Merla

10-01-2009 om 14:53

Vreemd

Een schoenmaker zal ze dan misschien niet meer standaard kant en klaar hebben liggen, maar hij moet ze toch van een stukje leer makkelijk kunnen maken dunk me?

Vera*

Vera*

10-01-2009 om 17:21

je kunt een zadelmaker/ruitersportzaak proberen. Bij een goede zaak wordt er niet alleen verkocht maar ook hersteld en gerepareerd. Dan kunnen ze ook wel een stukje leer snijden en naaien in de juiste vorm lijkt me.

Schous in haarlem

Bij schous in Haarlem liggen ale onderdelen voor je klaar

Schous op de Zomervaart is een fietsenzaak maar heeft ook schaatsen en onderdelen voor de doorlopers. Ze zijn morgen extra open.
Het zit vlakbij de afslag van de a9

mar

mar

11-01-2009 om 20:40

Ter aar

Is het paar met de leren riemen geen houten noren?

Enfin: Bij Jan van der Hoorn hebben ze het spul los. Ik heb er vorige week nog een extra riem gekocht. Ook hakleertjes hebben ze..

de meest eenvoudige oplossing is bij gebroken leertjes 9en dan bedoel ik degene die door de schaats heen lopen) is gewoon een nieuwe riem te kopen en die bij de schoenmaker er met een popnagel in te laten zetten. Zou toch moeten lukken denk ik. En anders zou de tip van de zadelmakerij ook nog wat op kunnen leveren.

Hes@

Hes@

12-01-2009 om 09:43

Bedankt

Bedankt voor de reacties!

Het lijkt er op dat er hier in de buurt niets te krijgen is. Daarom heb ik familie in Friesland gevraagd daar voor mij wat te halen.

Zandstra heeft overigens nog gewoon houten schaatsen in het assortiment. Dan zou iedere sportwinkel daar toch ook de riemen en zo moeten kunnen bestellen? Of is dat te simpel gedacht?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.