Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ouwe taart...

ouwe taart...

09-05-2012 om 16:14

Lekker mon chou taart?

Hallo allemaal ik ben op zoek naar een recept voor lekkere mon chou taart. Ik weet dat je een boden kunt maken van boter met bostogne koeken, daarop een mengsel van mon chou slagroom en.......?? Wie kan me helpen.
Vervolgens een laagje fruit. Maarja dat tussenstuk, wat moet daar nou ook weer bij? Alvast dank voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gelatine

Ik maak mijn monchoutaart altijd door eerst slagroom lobbig te kloppen met suiker en vanille en dan als ie stijf is doe ik er uitgelekte opgeloste gelatine door (oplossen met enkele eetlepels kokend water). Nu op de bastognekoekbodem storten en in de koelkast op laten stijven. Zonder gelatine, krijg je een uitlopende pudding als je de taart aansnijdt.
Als vulling erop kies ik altijd iets als Jonker Fris vlaaivulling. Of je neemt vers fruit wat je in laat koken met gelatine/pectine.

Dorry

Ik doe

er dan toch wel mon chou door, Dorry (en geen gelatine)

Cicade

Cicade

09-05-2012 om 18:50

Monchou recepten

vind je heel simpel door monchou taart te googlen.
Ik mix altijd 3 pakjes monchou met iets van 100g (of was het nou 200) basterdsuiker. Dan apart slagroom kloppen en erdoor mengen en op je kruimelbodem storten. Laten opstijven in de koelkast en een laagje fruit erover, jonker fris is hier ook favoriet.

Jessica O

Jessica O

09-05-2012 om 19:05

Lepelgebak

Wat ik ook wel eens doe is er een lepelgebak van maken. Mooi glas (of als het makkelijk moet, transparant plastic beker), onderin koekkruimels (bastogne), bovenop monchou mix (200 gr monchou,125 gr witte basterdsuiker mixen. 2,5 dl slagroom,1 zakje vanillesuiker 1 zakje klopvast kloppen en dit door de monchou mengen). En daarna dan wat kersenvlaaivulling er boven op.
Eet makkelijk (geen harde bodem), keer wat anders, heel leuk!!

Zakje klopvast ipv gelatine

0.25 ltr slagroom niet te stijf kloppen met 1 zakje klopvast (dr. Oetker bij de bakproducten).

2 pakjes mon chou (op kamertemp. anders is hij te hard) kloppen met mixer met 125 gr witte basterdsuiker.

Dan alles goed door elkaar mengen met een lepel ofzo en op de bodem een paar uur in de koelkast zetten.

De taart niet te lang uit de koelkast laten staan anders wordt hij inderdaad te slap

Ans67

Ans67

09-05-2012 om 23:24

Béétje fris

Oeh, het water loopt me in de mond. Met klopvast is het stevig genoeg inderdaad, ik doe zo'n beetje 50/50 met roomkaas en stevig geklopte slagroom. Vind het zelf wel lekker om wat citroensap toe te voegen, is naar mijn idee net wat frisser. Bodem met Bastognekoeken en roomboter is niet te versmaden, net als kant&klaar vlaaifruit van Hak (blikje). Jonker Fris is ook prima, lekker maar machtig maar ach, er is altijd ruimte voor nóg een stukje
groeten,
Ans

Nog een

Ik doe de bodem van bastognekoeken, boter en een paar likken jam. Daar wordt hij lekker smeuïg van.
De 'vulling' maak ik van roomkaas bij de Aldi vandaan, is stukken goedkoper dan monchou en gaat ook prima, slagroom en gelatine.
Bovenop meestal een blik vlaaifruit.
Als ik deze maak bij verjaardagen, is hij als eerste taart op.

Ise

Ise

10-05-2012 om 08:56

Andere bodem

Hier gebruiken we ook wel eens van die chocoladekoekjes met stukjes chocolade er in als bodem. Vooral lekker met kersenvlaaivulling (hoeveel punten zou dat wel niet bij wordfeut zijn)

Nog een budgettip

De bodem kan ook gewoon van (volkoren) biskwietjes. Is ook lekker, die bastognekoeken eet ik liever gewoon op

Speculaasjes

bodem van speculaasjes is ook errug lekkul.

groetjes van Purk

Cicade

Cicade

10-05-2012 om 15:40

@mamarijke: roomkaas aldi?

Welke roomkaas van de Aldi is dat dan? Al vaker gezocht maar ik zie alleen kuipjes kruidenroomkaas ( trouwens erg geliefd bij mIjn dochters voor op brood en ik maak er vaak sauzen voor spaghetti ed mee).

Puck

Puck

10-05-2012 om 16:28

Cicade

Volgens mij staat die roomkaas bij de smeerkaas en de blokken kaas bij de Aldi. Niet in de koeling dus.

Cicade

Cicade

10-05-2012 om 18:31

Oh, thanks puck..

...Daar heb ik inderdaad niet gezocht, zal eens kijken volgende keer als ik er ben.

Tink

Tink

12-05-2012 om 20:57

Oehhhh monchoutaart

Zelden zoiets lekkers gegeten.
Recept wat ik ooit kreeg heeft een bodem van verkruimelde kaneelbeschuitjes. Echt, dat is nóg lekkerder dan Bastognekoeken.
Dan de laag met Monchou/slagroom/suiker (hier nooit gelatine gebruikt maar hij zakt echt niet uit), en tenslotte de lekkerste jam die je vinden kunt. Onovertroffen: bosbessenjam.

Dju zeg, het is dat het zo slecht voor mij is maar anders maakte ik er elke week eentje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.