Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

anneloes

anneloes

27-11-2008 om 22:34

Leuk spel voor pakjesavond?

Pakjesavond vier ik dit jaar met mijn zoontje van 8 en met mijn vader, opa dus.

Omdat we slechts met z'n drietjes zijn ben ik een beetje bang dat we nogal snel klaar zullen zijn met de pakjes. Dat zou ik heel jammer vinden, ik zoek een manier om de avond wat te ''rekken'' zeg maar. Niet van, snel achter elkaar kadootjes uitpakken en dat was het dan.

Op internet heb ik al gezocht naar ideetjes voor een soort Sinterklaasspel maar wat ik tegenkom is meer voor groepen en meer voor volwassenen.

Wie heeft er een leuk idee om onze pakjesavond net wat leuker, specialer maar vooral ook wat langduriger te maken? Het is ook fijn als het niet al te ingewikkeld is.

Alvast heel erg bedankt, ik kijk uit naar jullie ideeen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

28-11-2008 om 09:02

Sinterklaas ganzenbordspel

Ik heb ooit een ganzenbordspel gedownload. Er staan opdrachten op als: zing een liedje, maak een foto, je mag een snoepje pakken/uitdelen, etc. Je zou het ook zelf kunnen aanpakken en erbij zetten: cadeau uitpakken.

Bastet

Bastet

28-11-2008 om 17:54

Tip

Bij Etos zijn voor een tientje leuke spellen te koop,maar dan in chocoladevariant!Bijv. chocolade scrabble..
Groetjes,Bastet

Hanny61

Hanny61

28-11-2008 om 20:26

Sinterklaas memory

Ik heb een paar jaar geleden bij Zeeman een Sinterklaas memory spel gekocht. Wie een paar heeft gevonden, mag een cadeautje kiezen, maar nooit voor zichzelf. Erg leuk, en volgens mij nog wel verkrijgbaar.

Er doet zich wel een probleem voor als steeds dezelfde een paar heeft gevonden, want die komt qua cadeau dan nooit aan de beurt. Wij doen dan, als alle anderen al een pakje hebben, dat degene voor zichzelf een pakje mag uitzoeken.

anneloes

anneloes

29-11-2008 om 17:29

Dank jullie wel

bedankt voor de leuke ideetjes, iemand nog een tip?!

Zelf ganzebord gemaakt

en dat heette pietenbord.
Zoon vond het nog steeds het allerleukste spel. we hebben eht 2 keer gedan, ook 1 keer met neefjes.
Ik heb gewoon op een groot vel een slinger met vakjes getekend en er een aantal rood gemaakt dat was het opdrachten vak, soms stond eronder dat als de opdracht goed gedaan was mocht er een kadootjes uitgepakt worden.
Of dat ze een kadootje aan een ander moesten geven.
Was erg leuk. ik heb wel met neefjes de regels iets aangepast in; als je ongevraagd helpt moet je 1 beurt overslaan( waren nogal strijderig met elkaar, wat dan uitte in huilbui van jongste)Werkte goed want oudste heeft 1 keer een beurt over moeten slaan en deed t meteen niet meer....jongste moest lachen ipv boos worden.
Zoon wilde vorig jaar graag een pieten monopoly doen.
Dat was wat lastiger dus ik heb toen een ovaal getekend met allerlei kleuren vakjes,kwam je op en gouden dan mocht je een opdracht doen en als het goed ging een kadootje pakken. Had je al 3 kadootjes achter elkaar moest je een kadootje voor een ander pakken. En als je kadootjes op waren mocht je kadootjes uitdelen.
Het stelt eigenlijk allemaal niet zo heel vel voor maar zoon en dochter genoten en daar gaat het om.

Je zou ook een aantal rebussen en puzels etc in een doos kunnen doen die je dan grabbelt en oplost....opgelost is een kadootje. Dan heb je wel alleemaal omstebeurt een kadootjes.
Veel plezier!

Lietje

Lietje

30-11-2008 om 07:46

Dit jaar

Ik ga alle pakjes verstoppen (kinderen geloven niet meer nu 9 en 12) en maar van alle verstopplekken een foto, althans een stukje, en dan moeten ze raden waar het pakje verstopt is. Of ik een fotocollage uitprint of op elk pakje een nieuwe foto plak moet ik nog bedenken (moet misschien maar eens aan het werk)
Vorig jaar had ik alle namen van de pakjes in code gemaakt, die moesten ze eerst ontcijferen, elke naam had een andere code in runen en de planeetsymbolen gaven aan waar je moest beginnen. Was aardig wat werk, maar we zijn heeeeeel lang bezig geweest met uitpakken.
Het jaar daarvoor alweer, heb ik een spel gemaakt, met pionnen en kleuren (iedereen had een eigen kleur) en kwam je bij zo'n kleur dan moest je een pakje van die kleur pakken en moesten er opdrachtjes gedaan worden (sudoku, rekensommetje, etc).
Ipv. veel kleine gedichten maak ik nu een heel lang gedicht om voor te lezen voor het spel begint.
Fijne avond Lietje

Super pelle!

Pelle super, bedankt! wij gaan ook zo'n speurtocht doen en de eerste brief wilden we met een mooi gedicht doen. daar hoeven we nu niet meer over na te denken, super!!!

Gruffalo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.