Huis, Tuin en Keuken

Heidi
18-12-2008 om 09:51
Leuke ideeën jongenskamer (4jr)
ik ben even inspiratieloos, maar het moet toch gaan gebeuren...de kamer van jongste gaan we aanpakken. Hij krijgt een "nieuwe"kamer. Ik dacht eigenlijk aan 3 kleuren. Zijn bed wordt offwhite (gaat opa maken) en op de vloer ligt laminaat met houtstructuur.
Zijn broers hebben al paars,zilver en offwhite,(oudste wilde een discokamer) en de andere rood, blauw ofwhite met accenten van zilver (middelste wilde een ridderkamer)
Hijzelf weet het helemaal niet, hij veranderd met de dag, maar ik wil hem wel een beetje mee laten kiezen.
Dus om een lang verhaal kort te houden, heeft er iemand leuke kleurensuggesties voor een jongen van 4 !!
Alvast bedankt voor het meedenken

angel3
18-12-2008 om 09:58
Oranje
Lievelingskleur van zoon 5 jr hier is oranje.
In het nwe huis gaan wij waarsch voor oranje met grijs. Hele stoere combi vind ik dat.

mamamiekie
18-12-2008 om 11:03
Groen
wij hebben afgelopen zomer de kamer van onze zoon (8) twee verschillende soorten groen geverfd. wij noemen het zijn boskamer. verder aangekleed met een paar fotolijstjes van ikea waar jonge wilde dieren op staan.
groen vind ik een frisse vrolijke kleur, rustgevend en prima te combineren met de houtstructuurvloer. (de bosgrond)

Marith
18-12-2008 om 11:11
Long island
Wat dacht je van een een muur behangen met donkerblauw-wit gestreepte banen (Jan des Bouvrie, te koop bij Gamma). Dat off white bed staat daar al helemaal mooi bij. Heeft zoon van bijna 4 hier ook. De rest van zijn kamer is wit maar hij heeft balken op zijn kamer langs (is zolderkamer) en die heb ik ook donkerblauw geverfd. Daarbij een rood witte reddingsboei aan de muur. Een model zeilschip op de kast. Een mooi dekbedovertrek met dezelfde kleuren in donkerblauw, rood en wit. Bij Ikea heb ik een grappig donkerblauw/wit gestreept vloerkleedje gekocht die precies in de lengte van zijn bed voor het bed ligt. Ik vind het resultaat hier erg mooi!

Anienom
18-12-2008 om 11:44
Circuskamer
De mijne van 4 heeft als lievelingskleur geel. Daar houd ik niet van, maar goed. Als compromis heb ik het volgende gedaan: de onderste helft van de kamer is geel met oranje verticale banen (niet te fel). Dan een wit geschilderde houten balk. De bovenste helft is effen lichtgroen voor één helft van de kamer en effen lichtblauw voor de andere helft van de kamer. Aangezien hij witte meubels (hemnes geloof ik van Ikea) heeft is het geheel niet druk zoals je zou denken, zelfs al heeft hij een kleine kamer. Wanneer je de onderste helft van een muur een andere kleur geeft als de bovenste is het het mooist als de onderste helft 'hoger' is dan de bovenste helft en de donkerste kleur op de onderste helft.

Jacoline29
18-12-2008 om 12:43
Groen met blauw
ook een laminaat vloer de lichtste die er is heeft mijn zoontje van nu 6.
Groen is het gras,blauw de lucht,past ook mooi bij de laminaat vloer.Eventueel wat leuke wand stickers erop.(van kabouters oid)

gruffalo
18-12-2008 om 17:35
Groen
hoi
net als mamamiekie stem ik voor groen, een oerwoud- of boskamer.
Een muur kun je misschien met een behang in oerwoud/bos doen, zo'n fotobehang. dan de andere muren rustig off white, en donkergroene/donkerbruine en cremekleurige oerwoud accenten. Je kunt hele leuke accessoires kopen om zo'n kamer helemaal af te maken.
Bij lifetime.dk hebben ze hele leuke spullen (ben helemaal weg van het boomhut-bed, maar je zoon had al een bed las ik), en staat als voorbeeld bij de boomhut bed een kamer in de tinten en behang wat ik bedoel.
groetjes
Gruffalo