Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Risama

Risama

08-12-2008 om 12:03

Lijmvlekken in paardrijbroek

Mijn dochter heeft vrijdag met Sinterklaas oa en paardrijbroek gekregen. Ze was er zo blij mee dat ze hem zaterdag de hele dag gedragen heeft. Maar ze heeft ook zo'n "decoreer je eigen tasje" setje gekregen en is zaterdagmiddag op haar kamertje lekker aan het knutselen geslagen. Toen ik de broek gisteren uit de wasmachine haalde om hem op te hangen, bleek dat hij vol met vlekken zit. Ik vermoed dat het lijmvlekkern zijn van dat tasjes gebeuren. Het is dus blijkbaar geen wateroplosbare lijm, want dan was het er in de was wel uitgegaan. Heeft iemand de gouden tip om die vlekken er weer uit te krijgen? Ze heeft morgenmiddag haar derde paardrijles en zou dan heel graag die broek aanwillen. Ik kijk nooit zo op een vlekje, maar dit is echt geen gezicht....

Risama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

Ik had dit ook in de mouwen van verschillende vesten/sweaters van zoon. Wassen, iets warmer wassen, extra lang programma,vlekkenmiddel, terpetine...niets hielp. Toen was ik het zo zat dat ik een laatste redmiddel had, hoopte ik. Ik strijk alles binnen ste buiten dus de strijkbout raakte nooit de lijm. Ik heb express de truien aan de goede kant gestreken. Een tijdje de punt van de strijkbout op de lijm gehouden en kon de gesmolten lijmvlekken eraf pulken.
Bij donkere kleding wil de "strijkplek" wel eens wat gaan glimmen, dus daarna even op kort spoelprogramma in de machine.Mijn zoon had zelfs de lijmvlekken in een katoenen winterjas. Alles was eruit. Wel oppassen met synthetische stoffen, anders smelt niet alleen de lijm....succes!

Risama

Risama

09-12-2008 om 08:36

Dat klinkt hoopvol!

Ga het zo meteen proberen. Gisteren uren met terpentine in de weer geweest, vlekken zijn minder, maar niet weg en het hele huis stinkt! Bedankt,

Risama

En risama?

Is het gelukt of ligt de broek in de kliko?

Risama

Risama

11-12-2008 om 14:38

Moet tot mijn schaamte bekennen....

... dat ik het nog steeds niet gedaan heb. Ik redde het qua tijd niet dinsdag, dus is ze met vlekken en al gaan rijden. Nu heb ik tot as dinsdag de tijd het alsnog te doen. Was het net eigenlijk net van plan, stond met de broek in mijn handen, maar bedacht me toen dat ik veel meer zin had achter de PC te kruipen. De kleintjes slapen allebei, de 2 grote meiden op school, heerlijk rustig hier.... Ik laat het je nog weten!

Risama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.