Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-01-2012 om 22:16
er zijn weer luizen in de klas, mijn dochter heeft ze niet, ook geen neten. Nu heeft ze al een paar keer te horen gekregen in haar schoollooptijd van inmiddels 5 jaar dat ze haar haar in een staart moet doen (wat ze niet wil) omdat dan de kans op luizen en een luizenplaag kleiner wordt.
wat is nou eigenlijk de logica daar achter. Ik bedoel, als je kort haar hebt dan heb je minder kans op luizen, als je lang haar in een staart doet heb je dat blijkbaar ook.
maar waarom ?
Kijk ik ben nogal principieel in mijn stelling dat NL een vrij land is en dat iedereen zelf mag weten hoe hij of zij zijn haar doet, echt dat vind ik erg belangrijk en zo leg ik dat dus telkens aan dochter uit. "jij hebt meer kans op luizen omdat je je haar los draagt maar dat is je eigen verantwoordelijkheid".
Ben ik asociaal, is het werkelijk zo dat als je een kind hebt wat het haar los draagt een groter risico vormt de klas/andere kinderen.
Ze heeft ze niet !
20-01-2012 om 17:24
Niet altijd tirza
Op Papua lopen kinderen met europees, aziatisch en kroeshaar (papua's) door elkaar. En de luizen ook.
21-01-2012 om 12:27
Oooooooo
een nieuwe mutatie! Laat de GGD Zeeland dat maar niet horen!
Tirza
21-01-2012 om 23:26
Staartjes
Hier van de week ook weer een brief, uit de kleuterklas deze keer. Onze kleuter was gelukkig niet de klos, maar dat houd ik ook erg graag zo. Dus gaan de haren strak, niet alleen staart maar zelfs knotjes. Met een spriets haarlak over d'r bol. Of dat veel scheelt weet ik niet, maar luizen hebben allicht minder houvast op aan elkaar geplakte haren.
En dat van die jassen/dassen/mutsen weet ik nog niet zo net. Een luis kan toch echt een aantal uren overleven zonder hoofd, en als ik zie hoe strak tegen elkaar al die jasjes hangen op school, dan houd ik mijn hart alweer vast. Er hoeft maar 1 zo'n beest toevallig op de kraag te zitten als er een jas wordt opgehangen.
*Note to self: luizencape mee maandag!*
Brrrr ik krijg alweer jeuk bij de gedachte.