Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maaltijd salades recepten

Wij eten graag maaltijd salades in de zomer/als het warm is. Wat zijn jullie favoriete recepten?

KnorrendKitten

KnorrendKitten

15-08-2022 om 20:00 Topicstarter

Bleekselderij salade:

- struik bleekselderij
- komkommer
- appel
- blikje mandarijntjes (uitgelekt)
- gerookte kip
- pecan- of walnoten
- dressing van mayo of Griekse yoghurt met wat gember, peper en veel kerrie.

alles in stukjes.
Voor de vegetarische variant geen kip en meer noten.

Rijst, gerookte kip, sla mix, maïs, rode bieten, komkommer, edame bonen, 

edamame bonen en honing mosterd sausje. O en parmezaanse kaas en cashew noten. Niet door elkaar gehusseld, maar als een poké bowl geordend. 

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2022 om 07:57

Even een copy van mn post uit een ander topic. 
Ik vind het lauw/warm het lekkerst vanwege het smelten van de kaas. Vetten zijn op kamertemperatuur sowieso betere smaakmakers. 

https://ibb.co/JnWZ4pV

Mijn salade van vorige week. Ik kijk altijd wat ik in huis heb en dan ga ik een beetje proberen.

Fijngesneden bloemkool roosteren. Daarna even apart houden.
Gehakt rullen
Rood pepertje meebakken, beetje zout naar smaak.
Bloemkool erbij voegen laatste minuut.
Op bord of schaal doen en bestrooien met wat pijnboompitten, geitenkaas, koriander en afmaken met een paar drupjes mosterd dille saus

Deze is een hoop werk maar bijzonder lekker. Ik doe kikkererwten ipv quinoa, en dan als lunch mee naar werk.

https://heerlijkzoeken.nl/boeken/18349-mijn-favoriete-gezonde-recepten-koken-met-kanjers/recepten/35423-supersalade-voor-na-het-sporten

Notenrijst, na koken af laten koelen
Shoarma of gyros
Vers of blikfruit
Eventueel wat rauwkostl

Beetje sap van het blikfruit erdoor voor de smeuïgheid, alles door elkaar en klaar


Dit is licht verteerbaar en superhandig om mee te nemen voor onderweg

couscous,doperwtjes, mint, feta
dressing olijfolie, beetje mosterd en honing
en dan sla en alles wat ik in huis heb, komkommer, tomaat, zongedroogde tomaat, olijven etc 

Salade met halloumi en peer
Gelijke delen veldsla en rucola in een schaal, geroosterde walnoten grof hakken, 1/2 avocado in blokjes, 1 rijpe peer (of frisse appel), handje rozijnen, honing/mosterd dressing. Alle ingrediënten husselen. De halloumi in plakken snijden en grillen. Los bij de salade serveren, eventueel broodje erbij.

Salade met gerookte kip en mandarijn
Gemengde salade met rucola, grof gehakte geroosterde walnoten, gerookte kipfilet in blokjes, blikje mandarijnpartjes (uitgelekt, 2 el vocht opvangen). Dressing maken van extra viergine olijfolie, balsamico en sap + peper en zout. Serveren met pitabroodjes.

Salade met makreel, avocado en appel
Veldsla, gerookte makreel, avocado, Granny Smith, eventueel noten erdoor. Honing-mosterd dressing en geroosterde volkoren boterhammen erbij.
Deze wil ik nog een keer proberen:
Avocado makreel salade van sterrenchef Niven Kunz (gezondaantafel.nl)

https://www.leukerecepten.nl/10-x-maaltijdsalades/

met het warme weer deze gemaakt. Waren tot nu toe allemaal succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.