Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

02-02-2011 om 11:30

Magnetron met brandlucht, is ie nog te redden?

Zoon wilde een warme zachte stroopwafel en nu zitten we met de gebakken peren. Stroopwafel heeft veeeeel te lang in de magnetron gezeten en kwam er verbrand weer uit. In de magnetron was er een dito geur.
De geur in de magnetron is met behulp van azijn en koffie eigenlijk niet meer waarneembaar en 'dus' gewoon bruikbaar.
Zet je de magnetron nu áán, dan komt de stank eruit en ruikt het nog steeds naar verbrande stroopwafel. Het is al wel wat minder geworden maar zal de lucht nog helemaal verdwijnen? Hebben jullie ervaring met stinkende motoren van magnetrons?????? Man wil al een nieuwe kopen maar ik vind dat ie maar even moet wachten.
Graag jullie tips en ideeën.

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Azijn

Bakje met azijn in magnetron koken. Net zolang tot lucht weg is. Werkt prima!
(ook op andere plaatsen met brandlucht trouwens).

Puck

Puck

02-02-2011 om 13:35

Ha ha dirksmama

Dat is de tip die Vera altijd als eerste post als er ergens een magnetron of oven stinkt. En in haar posting geeft ze aan dat ze al azijn geprobeerd heeft, dus ik neem aan dat dat nu niet afdoende was.
Was er ook niet iets met water met schijfjes citroen erin?

Kiki

Kiki

02-02-2011 om 13:51

Koffie

Gewoon een bakje met koffie (de koffiepoeder dan) een nachtje in de afgesloten magnetron zetten. Dan is de geur weg.

Vera*

Vera*

02-02-2011 om 17:42

Hihi

De azijn en de koffie zijn al lang en vooral lang en vaak aan het werk gezet en het resultaat is dat het IN de magnetron weer redelijk fris ruikt maar: als de magnetron aanstaat komt er uit de ventilatie-/ontluchtingsgaten de stank nog naar buiten. In de keuken stinkt het dan maar niet meer in de magnetron. Vandaar mijn vraag of het nog zal lukken om die lucht uit het apparaat te krijgen.

Vera

Uiteindelijk wel

Ik vermoed dat er ergens nog iets aan het verbranden is en ik zou denken dat als het op een gegeven moment helemaal is verbrand, dat het probleem dan ophoudt. Maar ja, hoe lang duurt dat...

Ik heb eenzelfde probleem, ik heb een magnetron met grillfunctie. Een stukje vlees in de magnetron begon enorm te spatten en nu zitten er stukjes troep bij het grillelement, ik kan daar niet bij, en telkens als die grill nu aangaat stinkt het weer. Ik zit het maar uit, helaas...

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

04-02-2011 om 09:09

Temet

Zucht, we zullen geduld oefenen....

Vera

Margriet*

Margriet*

04-02-2011 om 09:28

Heb je de magnetron

ook aangezet met de citroen erin. Dat het zeg maar ontlucht?

Vera*

Vera*

04-02-2011 om 11:46

Margriet

Ik heb de magnetron wel een aantal keren aangezet met azijn maar citroen heb ik niet gebruikt.

Vera

Azijn met rozemarijn

Azijn met rozemarijn en dan de magnetron LANG aan, elke keer als het dreigt droog te koken bijvullen. Je moet dan echt denken aan een uur of langer stomen. De azijndamp moet door die ventilatiegaten heen om z'n werk te kunnen doen.

Vera*

Vera*

05-02-2011 om 21:19

Dirksmama

Dat zal ik ook nog proberen. Ik ben alleen een beetje bang als er wat te veel azijn zou verdampen.

Puck

Puck

06-02-2011 om 15:23

Vera (o.t.)

We hebben je gisteren overigens gemist als vaste meeting-ganger.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

06-02-2011 om 19:38

Ja, het trekt vanzelf weg

Heel goed schoonmaken helpt bij mij wel iets, de tip van azijn laten koken ken ik niet. Maar de geur trekt bij mij na enkele keren gebruik weg, meestal binnen een week. De stinkende deeltjes verliezen op den duur hun geur vanzelf, ik vergelijk het altijd maar met gemorst parfum dat vervliegt.

Vera*

Vera*

06-02-2011 om 20:43

Puck ot

Aangezien ik wist dat ik niet zou kunnen hebben ik me angstvallig uit het meetingdraadje geweerd.
Maarre, had niemand anders een blonde pruik op kunnen zetten????

Vera

Puck

Puck

07-02-2011 om 21:11

Vera ot

Zo mooi blond als jij kan niemand met de mooiste pruik ook maar enigzins benaderen..... Jammer dat je niet kon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.