Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

19-01-2009 om 11:43

Malletjes voor gipsen beeldjes

Hallo,

Momenteel zijn zowel zoon als dochter helemaal op de knutseltoer, complete poppenhuizen worden en van paper en karton gemaakt... heel erg leuk, hoewel ik minder eeeh creatief ben dan ik zou willen. Helaas ben ik ook helemaal niet thuis in de crea-wereld dus vandaar mijn vraag: vroeger maakte ik wel eens gipsen beeldjes. Volgens mij werd het gips gegoten in van die rood, rubberen vormpjes. En dan maar wachten of ze er heel (danwel met allemaal luchtbelletjes uitkwamen) en verven. Dat zouik graag eens met hen doen, maar behalve een zak gipspoeder heb ik niets.
Iemand een idee waar je leuke kinder-gips-vormpjes kunt vinden? Pippo heeft niets (en vind ik erg duur), marktplaats ed. niets gevonden... Wie heeft een idee?
En als ik dan toch bezig ben: zoon heeft afgelopen zomer kaarsen van bijenwas gemaakt. Of beter gezegd: gerold. Op internet vind ik daar vanalles over, complete doe-het-zelf pakketten, maar ook hier vind ik alles erg prijzig (ik weet dat bijenwas duur is, maar toch). Iemand een idee van een crea-winkel oid met vriendelijke prijzen en een goed assortiment?

Ik hoor het heel graag!
Alvast bedankt (mede namens peetje-kinderen) en groeten,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh leuk

dat brent goede herinneringen boven, gipsbeeldjes maken inderdaad, oh wat enig, ik ga dat kopen voor dochters verjaardag, zal ze leuk vinden !

mem

mem

19-01-2009 om 14:42

Grappig

ik had net een paar weken geleden de malletjes uit de kelder gehaald, ze zaten onder het stof en ik wilde eens bekijken of ze nog te gebruiken waren. En verder ben ik nog niet gekomen. Als ze nog te gebruiken zijn mag je ze wel lenen, kwijt wil ik ze niet. Een lijstje met wat ik heb wil ik later wel plaatsen, moet alles nog nakijken.

mem

mem

19-01-2009 om 14:45

Oh ja

voor een kinderfeestjes heb ik eens allemaal kleine cakevormpjes gebruikt om gips in te doen. Normaal dus om cakejes in te bakken maar dit ging ook. Van die kleine metalen vormpje oa bij de hema( koe, paashaas, beer, auto etc)

Ijsklontvormpjes

daar kun je ook heel goed zeepjes of gipsen vormpjes mee maken.

tonny

tonny

19-01-2009 om 23:05

Ik heb er wel een paar voor je

mail even naar [email protected].

Wij zijn er uitgegroeid. Maar het was leuk speelgoed!

tonny

Peetje

Peetje

20-01-2009 om 21:13

Wowie!

Beste allemaal,

Even een dag niet OO geweest (de griep probeerde hier naar binnen te kruipen ) en dan vind ik al deze fijne reakties, heerlijk!

Cameron: bedank voor je links op marktplaats, ik ga er zo gelijk kijken. Had er nog niets op gevonden, maar mijn zoekterm was dan ook gipsmal of mal dat weet ik niet meer...
En ik denk dat je suggestie van gips in de opgeblazen ballon heel, heel hoog gaat scoren bij peetjezoon. Lekker kliederen en prutsen... echt iets voor hem.

Ik heb trouwens ondertussen pakketten voor het maken van kaarsen, zeep, creme, etc etc gevonden. als iemand die links wil, laat het maar even weten!

En Mem, wat lief dat we ze zouden mogen lenen! Ik ga eerst zelf nog verder zoeken, maar hou me van harte aanbevolen! En komt het wel mooi uit zo'n metalen vormpje? Ik heb momenteel alleen van die vormpjes waarmee je in deeg uits kunt uitdrukken.
Zo krijgen ze hier wel eens een voorgekookt lasagnevel en van die vormpjes. En dan eten we 's avonds pasta die zij eerder hebben "gemaakt".

Ijsklontvormpjes heb ik niet, maar die kan ik waarschijnlijk voor een klein prijsje wel vinden bij de Xenos, bedankt voor de tip, Lilian.

En dan Tonny: ik mail je zo dadelijk en neem de vormpjes heel heel graag van je over!

Bedankt allemaal!
groeten,
Peetje

mem

mem

20-01-2009 om 23:07

Peetje

ik weet nog dat ik het niet vertrouwde of het gips wel in z'n geheel uit zo'n vormpje zou komen, dat viel reuze mee. Ik heb dus 21 ( ! echt) goede mallen( gecontroleerd 1 lekt water maar misschien dat gips niet lekt dan heb ik er 22). Indianen, actionmanfiguren, nijntje, kerststal, donald duck, mickey mouse, simba,timon en pumba, lassie, kat. Dit zijn dus allemaal staande figuren, ik zag veel mallen te koop die plat zijn en die je dan later kunt ophangen. Je zou ook een klein laagje in een dekseltje kunnen gieten en dan er "dingetjes"in leggen ( kurk, kralen) en in wilde kleuren verven, of iets als mozaiekachtigs en dan gewoon wit laten.

Peetje

Peetje

24-01-2009 om 12:07

Mem

Hallo mem,

Sorry, vergeet ik helemaal terug te schrijven.... ik zou ze heel graag willen lenen, mallen. We zijn alledrie helemaal enthousiast: zoon 9, dochter 5 en ik (iets ouder). Zelfs peetjeman wilde al een 5 kilo zak gipspoeder gaan halen....

Maar als je het liever niet doet (uitlenen) dan begrijp ik dat ook hoor!

hartelijke groeten en fijn weekend,
Petra

mem

mem

24-01-2009 om 12:54

Uitlenen

vind ik niet zo,n probleem, anders had ik het niet aangeboden. Ik vertrouw erop dat ik ze idd weer terug krijg. Blijft over de vraag hoe ze bij jou komen : adres , verzendkosten heen en terug

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.