Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Miss  Boretti

Miss Boretti

16-11-2019 om 16:30

Marktplaatsraadsel

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bepaald type tweedehands fornuis op MP. Ga je daar op advertenties af, dan lijken er opvallend veel mensen in Den Bosch en omgeving hun fornuis van de hand te willen doen. Veel adverteerders uit den Bosch zelf, en grotere en kleinere dorpen er omheen. Merkwaardige is wel dat al die aanbieders uit die verschillende dorpen hun toestel op dezelfde plek fotograferen. En dat hun enige advertentie is. Het lijkt me dat er een luchtje aan zit. Maar welk? En zou ik MP hiervan op de hoogte moeten brengen.

Vera

Vera

16-11-2019 om 16:33

Dit klinkt raar.

Ik kan van alles bedenken maar heb er even geen zin in dat allemaal hier te typen (heb andere dingen te doen).

Ik zou Marktplaats inderdaad informeren.

Heb ik vaker gedaan met ‘typische’ situaties en konden ze zeer waarderen!

Adelaide

Adelaide

16-11-2019 om 19:35

Meer advertenties

Dat is gewoon iemand die onder meerdere namen dezelfde advertentie plaatst zodat je sneller bij hem uitkomt. En als je geïnteresseerd bent, dan interesseert het je toch niet of je naar een plaats 3 km boven Tilburg of 3 km onder Tilburg moet rijden, wel of je naar Groningen of Maastricht moet rijden. Ik zou gewoon Marktplaats mailen en het uitleggen. Ik zie er echter geen megafraude in.
Nog wel een tip: wel zelf gaan halen, niet laten opsturen, want dan word je eerder opgelicht (geintje)

Miss Boretti

Miss Boretti

16-11-2019 om 20:25

Adelaide

Nee, het is niet steeds dezelfde advertentie. Het zijn allemaal andere fornuizen. Ik word daar toch wat argwanend van. Kan ook zijn dat er met die fornuizen niets mis is, of dat ze van de vrachtwagen gevallen zijn, maar dat iemand probeert op die manier de belastingdienst of andere uitkerende instanties probeert te ontlopen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-11-2019 om 20:28

Of!

Ze zijn erg populair in die regio.

Ik kijk vaak wel even waar het huis staat, voor ik zoiets koop.

Adelaide

Adelaide

16-11-2019 om 21:50

O ik las het anders

Ik dacht dat je bedoelde dat er steeds dezelfde foto van hetzelfde fornuis stond bij advertenties uit verschillende dorpen.
Misschien is het een winkel die geen advertentiekosten wil betalen.

Mijntje

Mijntje

17-11-2019 om 08:27

Ik heb ook wel eens gezocht op tweedehands fietsen en zag bij een 'nieuw' iemand heel veel fietsen zonder ringslot. Dat heb ik ook gerapporteerd.

bijzonder

Ik heb even gekeken en het is inderdaad opvallend. Alle verkopers zijn op een keukentrapje gaan staan om het fornuis te fotograferen. Maar het kan toeval zijn en zijn de Boretti's mateloos populair in Brabant .

Triva

Triva

17-11-2019 om 09:58

Zijn het

ook allemaal nieuwe accounts op marktplaats?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2019 om 12:51

Dat keukentrapje snap ik wel

Die dingen zijn megagroot. Dat red de normale lens van een telefoon vaak niet. En dan is een keukentrapje sneller gepakt dan de spiegelreflex met groothoeklens.

En bovendien: goed voorbeeld doet volgen hè.

Ik geloof eigenlijk niet dat dit spul is dat “makkelijk van de vrachtwagen valt”, dus ik vermoed of een handelaar of toeval.

Het antwoord op de vraag van Triva zegt misschien ook iets.
Ik zou het gewoon melden bij Marktplaats en dan klaar. 112 bellen lijkt me wat overdreven.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2019 om 12:52

Dat redt

.

Miss Boretti

Miss Boretti

17-11-2019 om 15:12

Geen toeval, en niet nieuw, maar...

Bij de meesten staat wel vermeld dat ze al een aantal jaar actief zijn, maar die fornuizen zijn het enige wat ze aanbieden. Het is overduidelijk een handelaar, want ze zijn niet in een huiselijke omgeving gefotografeerd. Zonder butsen vallen die dingen niet van de vrachtwagen af. Maar waarom dan toch die verschillende namen en plaatsen van een en dezelfde aanbieder. En naast den Bosch, Zaltbommel en Vught ook verder allemaal van die gehuchten die je alleen weet te plaatsen als je die goed kent. Ik ben er deze zomer toevallig doorheen gefietst, maar Empel en Hedel net zo goed in de Achterhoek kunnen liggen. Dat moet toch haast om zand in de ogen te strooien zijn. Het intrigeert me gewoon, en ik baal er ook wel van, want ik zit wel om een ander fornuis van die afmeting te springen.

Adelaide

Adelaide

17-11-2019 om 15:16

Maar

Als je er zo graag een wil, waarom wil je niet van een van de advertenties kopen?

Heling

http://www.wetrecht.nl/heling/

Bij heling is ook een vermoeden van heling al strafbaar. Ik zou MP een seintje geven.

Miss Boretti

Miss Boretti

17-11-2019 om 15:24

Adelaide

Omdat ik zo raadselachtig/verdacht vind, heel braaf en gewetensvol ben en niet aan frauduleuze praktijken wil meewerken. Eigenlijk hoop ik gewoon dat iemand met een plausibele verklaring komt waardoor ik met een rein geweten en een aanhanger richting Bommelaarwaard kan rijden

De volle mep wil ik er niet aan uitgeven, de keuken op de schop nemen al helemaal niet, omdat ik binnenkort kleiner wil gaan wonen. Alternatief wordt dan frobelen met een standaard 60cm fornuis en een klein keukenkastje.

Miss Boretti

Miss Boretti

17-11-2019 om 15:27

Anne J?

Meen je dat nu dat ik in de bak kan belanden als ik dit niet meld bij MP. Jee, ben ik even blij dat ik hier onder een schuilnaam schrijf en mijn kinderen inmiddels te oud voor Jeugdzorg zijn. Want daar schijnt toch wel het een en ander mis te zijn....

O nee!

Te letterlijk miss Boretti. Als je een gestolen goed aanschaft waarvan je kan vermoeden dat het om diefstal gaat kun je vervolgd worden omdat het strafbaar is. De aanschaf is strafbaar
Niet vanwege een gedachte daaraan. We hebben nog geen gedachtenpolitie.

Miss Boretti

Miss Boretti

17-11-2019 om 15:47

Oeps, Anne J

Hulde voor je sportieve en humoristische reactie.Toen ik dat geplaatst had, miste ik de editknop om ' in te trekken. Mijn irritatie kreeg de overhand omdat jouw reacties , nou ja, bijna altijd vergezeld gaan van een spookverhaal en een link. En dat heling strafbaar is, wist ik heb , dat heb ik in mijn studententijd al aan den lijve ondervonden,toen ik op straat heel voordelig een fiets kocht van een meneer die er ook echt uit zag of hij het geld hard nodig had. Daar had ik die link niet voor nodig.

Twijfel

Ik denk dat het gewoon een witgoedhandelaar is die laatst op een verjaardag van de tante van zijn buurvrouw hoorde dat meeste mensen op MP niet van handelaren willen kopen maar liever van particulieren. Op diezelfde verjaardag boden wat aanwezigen hun account aan en zo staan de Borettis nu te koop.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2019 om 18:14

Dat denk ik ook Alkes

Botetti: Bel er eens eentje. Je hoort vanzelf of de locatie klopt.
En anders iets verder rijden?

ik woon in Den Bosch

@Boretti: als je informeert en een of meerdere adressen weet, wil ik er ook wel eens langs gaan. Empel ligt voor mij aan de overkant van de rotonde

Moemie

Moemie

17-11-2019 om 23:03

Let eens op de vloeren op de foto’s

Ik zie heel veel dezelfde vloer. Er zit echt een luchtje aan die advertenties. Je hebt echt gelijk Miss Boretti.

Yup, handelaar

Bij 1 van de advertenties staat dat inruil tegen een andere Boretti mogelijk is.
Yup, handelaar - Alke's scenario klinkt logisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.