Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

24-02-2009 om 13:01

Matras op grond?

Hoi hoi,
mijn dochter van 11 wil graag slapen op een matras op de grond. Mijn idee is dat dat niet goed voor het lijf is, te weinig vering, maar weet iemand hier wat meer over?
Groetjes Anne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet veel verschil

met slapen op een gewone lattenbodem lijkt mij. Of het moet een hele dunne matras zijn die normaal op een spiraal ligt.

Fraz

Fraz

24-02-2009 om 13:20

Te weinig ventilatie

vocht kan dan niet weg en matras kan dan gaan schimmelen.

Hilde

Hilde

24-02-2009 om 13:37

Tussenoplossing

Een lattenbodem op de grond leggen en daarop de matras?
Wij hebben jaren op die manier geslapen. Wel lastig om schoon te maken: je kan niet snel even onder het bed stofzuigen....

mirreke

mirreke

24-02-2009 om 13:44

Schimmel!

Niet zomaar een matras op de grond. Het gaat idd schimmelen. Mijn zoon heeft het ook gehad. Het slaapt prima, maar het matras hebben we moeten weggooien.
Ik zou een latten bodem kopen en daar het matras op leggen. Of een bed in Japanse stijl, Tatami. Ziet er leuk uit en is zeer laag bij de grond.

MaximeM

MaximeM

24-02-2009 om 14:20

Nooit last van gehad

Hoi,

Zo heb ik vroeger als tiener ook een paar jaar geslapen. Nooit last gehad van schimmel ofzo. Wel sliep ik op 2 matrassen op elkaar (toch iets hoger en dat tweede matras gebruikte ik ook wel eens als er een vriendinnetje bleef logeren) en de ondergrond daaronder was gewoon tapijt. Maar geen schimmel dus.

Maxime

groene specht

groene specht

24-02-2009 om 16:56

Schimmel, dat ligt eraan

Ligt aan de matras en hoeveel je transpireert.
Ik heb ooit vrienden verhuisd in mijn studententijd, onder hun tweepersoonsmatras lag alleen schimmel onder Zijn slaapkant. Niet onder de Hare.
Ik heb ook jaren op de grond geslapen. Nooit schimmel.
Maar je zou een lattenbodem op dwarslatjes kunnen proberen, dan ventileert het onder de matras toch.

Schimmel

In mijn studentenhuis sliep ik ook met mijn matras op de grond en toen ik dat ook deed na de verhuizing naar een nieuwer appartement, ging het matras opeens schimmelen. Tja, in het studentenhuis had ik een houten vloer met kieren, in het nieuwe huis laminaat zonder kieren. Inderdaad dus maar een lattenbodem onder het matras doen, zodat het kan ademenen.

Muusje

reina

reina

24-02-2009 om 18:20

Ooit

Voor wij gekd hadden voor eenbed slipen we maanden op een matras op de grond, ging prima (tegen schimmel kun je het matras zo nu en dan overeind zetten om goed te luchten)

Ook

Ik heb ook een tijd op een studentenkamer op een matras op de grond geslapen, maar dan wel met een lattenbodem eronder. Dat het lastig schoon te maken is onder zo'n bed bleek wel toen ik ging verhuizen: er lag een dooie helemaal verdroogde muis onder!!! IEEEKS!

Mamba

Mamba

25-02-2009 om 00:55

Futon

Lekker dicht bij de grond en nog wel ventilatie.

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

28-02-2009 om 17:54

Ze ligt!

We hebben een lattenbodem op de grond gelegd en daarop haar matras. We checken af en toe wel op dode muizen . Ze vindt het fantastisch en ik ben gerust.
Bedankt voor alle reacties!
Groetjes Anne-Marie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.