Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

05-01-2009 om 14:26

Met welk weer rijden jullie niet meer

Hier in het zuiden van het land is er vandaag aardig wat sneeuw gevallen, prachtig, alleen niet om door te rijden. Dochter heeft vanavond zwemles, op 20 minuten rijden van thuis. Wilde eerst gewoon gaan maar na een bezorgd telefoontje van manlief en oma's en opa's die bezorgd vroegen of het verstandig was om te gaan rijden heb ik besloten toch maar thuis te blijven en de les af te bellen. Het zou flink gaan vriezen en dan wordt natuurlijk alles spekglad.

Blijven jullie met zulk weer bij voorkeur thuis of zijn jullie dapperder dan ik en gaan jullie toch gewoon rijden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

05-01-2009 om 14:34

Ligt eraan

Is er gestrooid? Hoe is de verlichting langs de route? Is er ook een andere manier om er te komen? Dat hangt van zoveel dingen af.

Prulletje

Inge M

Inge M

05-01-2009 om 15:21

Let op weerbericht

Heel koud weer is geen probleem, behalve als er neerslag verwacht wordt. Nat weer/vochtige lucht rond het vriespunt is wel heel gevaarlijk, dan krijg je ijzel.

Alleen

als er een weeralarm is afgegeven door de anwb of als ik zelf denk dat er hier omstandigheden zijn waarbij een weeralarm zeker nodig was....(b.v. niet gestrooid op bewuste weg)
en ik zou helemaal kriegel worden van ongeruste man/opa's en oma's en van de weeromstuit meteen wegrijden met een grote omweg....(nou, ja man kan nog, maar opa en oma???) zoiets kan ik zelf wel uitmaken, ik ben geen klein kind meer...
groeten albana

Zelf beoordelen

ik denk dat de grens voor iedereen ergens anders ligt. Als je zelf er angstig voor bent moet je het niet doen, maar je niet bang laten maken door een ander. Zelf blijf ik niet snel thuis (nu even wel omdat ik een half jaar helaas geen auto mag rijden door mijn hersenbloeding) en kan eerlijk gezegd behoorlijk kriegel worden van het "weeralarm" van de laatste tijd. Half Nederland zit thuis achter de geraniums en er is niets aan de hand. Dus zelf afwegen of je er doorheen gaat voor de zwemles of niet.

Guinevere

Guinevere

05-01-2009 om 20:49

Ijzel of dichte mist

Als het even kan ga ik niet fietsen of autorijden bij ijzel. Dan ga ik lopend/glijdend naar school of naar het station. Ook omdat ik dan geen zin heb de ijzel van mijn voorruit te bikken trouwens.
En bij mist met echt slecht zicht zie ik het ook niet zitten. Niet omdat ik geen vertrouwen heb in mijn eigen rijkunsten, maar in die van anderen.
Bij een normaal sneeuwlaagje ga ik wel een korte afstand met de auto. Maar als het ploegen wordt heb ik er echt geen zin meer in. Ik ben al een keer gaan glijden met zulk weer, een hobbeltje en daar gingen we, een prachtige sierlijke "8" richting de verkeerde weghelft, waar gelukkig niemand reed.

Polly Shearman

Polly Shearman

05-01-2009 om 21:47

Hier in brabant idd

zijn alleen de grote wegen op tijd gestrooid, de kleinere wegen zijn een ijsspiegel geworden door de plat gereden sneeuw, de zon en dat het nog steeds -4 is gebleven overdag. Ik loop wel, zoonlief fietste naar vriendje en is 8 keer gevallen.
manlief heeft over een fietsritje van 20 minuten bijna een uur gedaan.. hele stukken moeten lopen.

groet, polly

Vanochtend en vanavond...eng!

uit gewoonte links de polder in geslagen en meteen spijt..maar ja omdraaien? lukt ook niet. Nog gen 100 meter verder kwam me een vrachtauto tegemoet en ik moest van de weg,anders botsten we want hij ging niet opzij. Ik stuur terug en heb hel wat slingers gemaakt , langs de sloot etc...voor ik weer goed ging.....
PFFF!
Ik heb flink gezucht en ben met een omweg( toen ik nog 2 auto's op t weilnad zag hangen teruggegaan naar t dorp en ben dar verder geglibberd...
noit bang geweest....maar nu effe wel.
Savonds...auto schakelt ineens niet meer als ik hem heb gestart..na en poos komt manlief en ik met zijn auto naar huis omdat hij onder zwaar protest van mij toch de auto wil slepen.( met mijn broer...ik durf dat dus echt niet nu!) Nu is er wel veel beter gestrooid maar glad is het nog wel in de binnenweggetjes. Ik was zo blij toen hij belde dat hij bij de monteur was.
Brrr...ik snap man wel. nu wordt hij gemaakt en hij kon er anders wel een tijd lang staan omdat het glad blijft maar bbrr...mee eens..nee...

Tirza G.

Tirza G.

05-01-2009 om 23:20

Ha!

Hier in Zeeland: niks aan het handje. Laatste keer dat ik sneeuw reed was ergens in december, ik kwam uit Eindhoven op een zondagmiddag, mèn, wat een rotzooi op die wegen. Ik draaide Zeeland in en taraaaaaaa ik zag weer asfalt. Ook vandaag, hooguit een graadje vorst en geen ijzel oid. Wel een koude rotwind, dat wel.
Ik móet er wel doorheen. Ik ben namelijk meestal ergens anders als ik word getroffen door slecht weer en dan wil ik naar huis

Tirza

Saartje

Saartje

05-01-2009 om 23:34

Thuis gebleven

Hoi ayla

Ik woon in het midden van het land en moest mijn zoon naar training brengen alleen zonder erg omrijden te bereiken via binnenwegen. De wegen vielen wel mee maar de parkeerplaatsen waren ijspistes. Voor een normale zwemles in het zuiden des lands op 20 minuten rijden was ik zeker thuis gebleven.

groet

Saar

Saartje

Saartje

05-01-2009 om 23:36

Handrem niet aantrekken

Ik ben ook benieuwd wie heeft zijn handrem los gelaten zoals de anwb heeft aanbevolen? ik niet.

groet

Saar

Mamba

Mamba

05-01-2009 om 23:40

Erger nog

Ik heb zelfs het rubber van de deur ingesmeerd.

Ben wel bang

Op 25 november jl., met die ijzel, kreeg ik een ongeluk vlak buiten mijn durpje op een toerit van de snelweg. Sindsdien heb ik dus een nieuwe tweedehands auto maar heb er toch ook wel angst aan overgehouden. Moet morgen werken maar zie het met angst en beven tegemoet. Gelukkig heb ik vrijwel alleen snelweg maar ik vraag me toch af of het verstandig is om te gaan. Ik moet (vanuit midden-Nederland) naar het oosten des lands, waar het nog kouder schijnt te worden.
Balen.
Misschien toch maar een dag vrij nemen en dan donderdag weer gaan.

Vonda

Inderdaad ijzel en zeer dichte mist

Dat zijn de enige redenen om niet de auto te pakken. Voor de rest niet echt een probleem. We hebben goede winterbanden.

Minet

Minet

06-01-2009 om 08:49

Handrem altijd los?

Saartje, ik trek nooit mijn handrem aan, waarom zou ik dat moeten doen op een horizontaal vlak?
Ik parkeer hem in een versnelling, niks mis mee toch?
Het dagelijks gebruik van de handrem laat hem onnodig slijten, als je hem dan echt eens nodig hebt kun je het vergeten.
Hier dus nooit de handrem erop.
Groetjes, Minet

ayla

ayla

06-01-2009 om 09:55

Ben blij dat ik niet gegaan ben

Was 1 grote glijbaan bij ons. Ik moet de hele stad door en daar is toch op veel plekken niet gestrooid en dan (erger nog) naar belgie want daar ligt de zwemschool. Over het algemeen niet echt onder de indruk van het rijgedrag van de Belgen (sorry). Maar het was echt geen doen, het vroor hier gisteravond dik 6 graden en de sneeuw was helemaal aangevroren en alles was net een ijsbaan. Dat is me een zwemles niet waard. We hebben trouwens wel winterbanden maar zelfs met die banden blijf ik liever thuis.

We hebben de auto's met vriesweer trouwens wel altijd in de versnelling staan

ayla

ayla

06-01-2009 om 09:56

Lees maar

Files door vorstschade, koudste nacht in Limburg
Uitgegeven: 6 januari 2009 07:11
Laatst gewijzigd: 6 januari 2009 09:23

DEN HAAG - Op de A6 tussen Lelystad en Muiden zijn twee rijbanen afgesloten omdat er door de strenge vorst en achterstallig onderhoud schade aan de weg is ontstaan. Er staat inmiddels een flinke file, meldde dinsdagmorgen de ANWB.
Rijkswaterstaat zegt dat de weg door de vorst nu niet geasfalteerd kan worden. Geadviseerd wordt om te rijden via de A27 en de A1.

Koudste nacht

In de omgeving van Beek in Limburg was het in de nacht van maandag op dinsdag het koudst. Op vliegveld Maastricht Aachen vroor het 15 graden, meldde het KNMI.

Het weerinstituut verwacht de komende nacht nog iets strengere vorst. Op sommige plaatsen zou het wel eens 17 tot 18 graden kunnen gaan vriezen.

De koudste nacht deze winter was tot afgelopen nacht 31 december: toen werd het min 12,5 op vliegbasis Twenthe.

Afvalinzameling

De afvalinzameling loopt in meerdere steden en dorpen vertraging op vanwege sneeuw en strenge vorst. De afvalservice van de gemeente Breda heeft voor het eerst in de geschiedenis moeten besluiten de ophaaldienst voor twee dagen uit te stellen, aldus een verklaring.

In Eindhoven is besloten om alle capaciteit te gebruiken voor het huisvuil en het groenafval een week te laten staan.

Trottoirs

Door strenge vorst na dooi zijn trottoirs en rijbanen in woonstraten op veel plaatsen spiegelglad geworden. Dit maakt het voor medewerkers van de ophaaldienst onmogelijk veilig hun werk te doen.

Bovendien is het risico van ongevallen en schade te groot, aldus de gemeentewoordvoerster van Breda. Breda hoopt de achterstand aan het eind van de week weer in te lopen.

Eindhoven wijst inwoners met groenafval door naar de milieustraat.

Zo vaak al blij geweest met winterbanden

Wij hebben wel winterbanden, overigens al enige jaren op rij. Wat een verschil als de weersomstandigheden eens slecht zijn.
IJzel is wel een erg goede reden om niet meer te rijden, zeer dichte mist ook. Op de motor rij ik niet meer als het harder waait dan windkracht 7.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.