Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lady Grey

Lady Grey

08-12-2008 om 16:30

Meterstanden, is dit hoog?

Net de meterstanden opgenomen, beetje geschrokken.

Situatie, gezin met 3 kleine kinderen, veel was (beddegoed elke week ivm huisstofallergie), droger (klein huis + ivm luchtvochtigheid), vrijstaand huis, jaren zestig, inmiddels dak geisoleerd en tussen alle verdiepingen (houtskeletbouw). Verwarming: CV, snachts 18 graden ivm huisstofmijt killen, overdag 18 savonds 19 maar vaak een graadje meer, slaapkamers ook verwarmd.

Verbruik: 3975 voor electriciteit
1634 voor gas

Dat wordt dus bijbetalen in januari....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

08-12-2008 om 17:06

Weinig juist

1634 kuub gas voor een vrijstaand huis met matige isolatie is weinig.

Maandbedrag verhogen?

Inderdaad heel gemiddeld.
Ik zit veel en veel hoger, Gas: 2100 Electriciteit 7300

Nu heeft mijn man zjn bedrijf aan huis dus hier staat de verwarming de hele dag op 20,5 en staan er 4 computers aan.

Je zou kunnen overwegen je maandbedrag te verhogen. Ik kies altijd voor een hoger maandbedrag dan wordt geadviseerd. Krijg dus ook ieder jaar (dit jaar 49 euro) terug. Net iets fijner dan steeds bij te moeten betalen.

Juul

Rafelkap

Rafelkap

08-12-2008 om 19:31

Goh

Wij zitten op gas 1348 en electriciteit 1971. Dat is dus laag zie ik (rijtjeshuis, jaren 30, 4 personen)??? We koken op gas (ook oven), geen droger en standby apparaten uit als ze niet gebruikt worden. Overdag ook de verwarming aan (beneden iig) en veel wasjes, ook elke week schone bedden.
Scheelt wel sinds we een nieuwe ketel hebben.

Brianna F

Brianna F

08-12-2008 om 19:43

Wow

Ik zou meteen tekenen voor zulke cijfers.
Hier, 2 onder 1 kapwoning, dubbel glas, geisoleerd. C.v. overdag op 16 's avonds op 19.
Koken electrisch, droger elke dag in gebruik. Verder 1 pc de hele dag aan, aquariumpomp, 2 vriezers.
Gas 2300 M3
Elektra: 9000 Kwh

Petr@

Petr@

08-12-2008 om 21:31

Valt wel mee

Wij wonen ook vrijstaand, slaapkamers worden niet verwarmd, overdag en 's nachts staat de cv op 15 graden, eind van de middag en 's avonds staat de cv op 20 graden. We hebben het afgelopen jaar 2037 verbruikt aan gas. Electriciteit was 4140.
Hebben jullie dit jaar ook bij moeten betalen? En is jullie verbruik nu hoger dan in voorgaande jaren?

gr.
Petr@

Petr@

Wij wonen klein-vrijstaand, bovenverdieping schuin dak.

Ja, afgelopen jaar hebben we moeten bijbetalen, dat wordt dus in januari weer, denk ik. En het verbruik is hoger dan voorgaande jaren, hoger dan de verbruiksmanager van Essent (programma) inschatte.

En dat terwijl we afgelopen zomer de vliering en plafonds boven geisoleerd hebben, het plafond van de woonkamer ook, en alle lampen in de woonkamer zijn vervangen voor ledverlichting, die maar 24 Watt vraagt, verder al overal spaarlampen en/of led. Dus daar kunnen we niet meer echt in bezuinigen, verwarming staat niet zo hoog, we luchten veel om de lucht zo droog mogelijk te krijgen.

Wel een droger en een zonnebank die 1x pw gebruikt wordt.

Behalve op die laatste is er dus helaas niet veel meer te bezuinigen. Droger is ook echt nodig ivm geen ruimte om was op te hangen (en luchtvochtigheid).

evelien1

evelien1

13-12-2008 om 20:13

Hier meer gas, minder electriciteit

Hier waren de standen:
2894 voor electriciteit en 1893 gas.
Beneden zijn we geschakeld, boven halfvrijstaand. Boven eigenlijk nooit de radiator open behalve in de badkamer,
verder overdag veel thuis.

Evelien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.