Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Prulletje

Prulletje

19-12-2008 om 23:15

(miele) droger problemen

Mijn Miele condensdroger doet vreemd. Niet altijd, maar af en toe. Halverwege het drogen denkt hij dat de filters of de condensor schoongemaakt moeten worden en houdt hij ermee op. Als ik hem dan uit zet en weer aan doet hij het goed. Maar nu blijft hij de bovenstaande melding geven en stopt hij dus telkens weer na een minuut of tien/vijftien. En de filters en de condensor zijn echt niet vies! Ik hou het goed bij. Een half jaar geleden hebben we hem zelfs helemaal uit elkaar gehaald om de binnenkant goed te kunnen stofzuigen. Maar ook dat was eigenlijk niet nodig. Het ding is schoon.
Heeft iemand ervaring en/of enig idee wat er aan de hand is?

Prulletje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
knevel

knevel

20-12-2008 om 12:07

Hadden wij ook (soort van)

Bij ons stopte die zo nu en dan, inderdaad uitzetten en weer aan en dan deed hij het weer (om dan later weer te stoppen). Hier geen melding over de filters of condensator, maar dan sprong ie weer op de tijdmelding -om te kijken hoe lan het nog zou duren. Eerst een monteur langsgeweest - ik weet niet meer precies wat die had gedaan (wel wat vervangen, maar het probleem bleef). Later een andere monteur gekomen en die heeft het slot vervangen. Als dat geen goed contact maakt gaat ie raar doen.

Misschien gewoon even bellen met de servicedienst, misschien herkennen ze het probleem wel. OOk even een logje bijhouden, dat helpt de monteur ook bij het achterhalen van het probleem. Want je zult zien dat als hij langskomt, het apparaat natuurlijk gewoon goed werkt.

Succes!!

Eveline

Mijn oplossing

Ik had een paar maanden precies hetzelfde. Heb toen (na een tip van een Miele monteur )de filters die in de vulopening zitten eruitgehaald en niet alleen met de hand schoongemaakt maar onder de kraan helemaal schoon gespoeld. Sindsdien geen enkel probleem meer. Succes.

m@

m@

20-12-2008 om 23:14

Waterafvoer

Als het bij ons gebeurt, dan is de slang van de waterafvoer weer geknakt en kan het water dus niet goed weg. Die haal ik dan uit het pijpje en hang hem er wat dieper in, zodat de knik weer rechttrekt. Misschien even controleren? (tenzij je het water in de bak opvangt natuurlijk)

Prulletje

Prulletje

23-12-2008 om 21:31

En het was...

De slang! Bedankt voor de tips. Het boekje uitpluizen is natuurlijk een optie, maar het boekje vinden is niet zo makkelijk

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.