Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lorwyn

Lorwyn

06-11-2008 om 09:44

Mijn ouders zijn bedonderd door de nem

Onlangs werd mijn moeder gebeld door de Nederlandse Engergie Maatschappij (http://www.nlenergie.nl) of ze over wilde stappen, want ze zouden veel goedkoper zijn. Mijn moeder heeft beleefd hun verhaal aangehoord en nooit gezegd dat ze wilde overstappen.
Kort daarop kreeg ze een brief dat de overdracht van de oude naar de energie-leverancier naar de NEM geregeld is!
Mijn moeder in alle staten, mijn vader heeft de NEM boos op gebeld en ze blijken er nu aan vast te zitten!
Ze kunnen het wel afkopen voor 250 euro!
Mijn vader heeft wel de opname van het telefoongesprek opgeeist en gekregen, maar het lijkt net of daar in geknipt is, ze heeft tijdens het gesprek wel een keer ja gezegd (tja) en dat is gewoon zo geknipt dat het lijkt of ze er mee in is gestemd.
Omdat mijn moeder net uit het ziekenhuis kwam werd ze ook nogal overdonderd door het telefoontje. En omdat ze ook niet zo fit is heeft ze geen zin meer om er iets tegen te doen.
Ik ben zooo boos op die lui! Hoe is het mogelijk dat je op die manier aan een contract vast kan zitten? Ik dacht dat je altijd minstens een handtekening nodig had?
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Ik zie wel dat er meer slachtoffers zijn op bijv de site van de consumenten bond, maar niemand heeft er een echte oplossing.
Mijn moeder is zo bang geworden dat ze al begint te zweten als de telefoon gaat en het benauwd krijgt (ze heeft zware astma).
Weten die mensen wel wat ze veroorzaken?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

06-11-2008 om 09:59

De les van dit alles (voor iedereen belangrijk)

Duidelijke les, goed onthouden: NOOIT BELEEFD ZIJN TEGEN CALLCENTERS. Botweg ophangen of boos worden.

Jet Burg

Jet Burg

06-11-2008 om 10:05

Forum kassa of radar al bekeken?

OP Radar staat nu een lang draadje over Nem. Misschien staat daar wat tussen?

isa

isa

06-11-2008 om 10:57

Pas op t.v.

met een half oor gezienen/ gehoord, mensen boven een bepaalde leeftijd volgens mij 70 mogen zo niet meer vast geldegd worden, lk zou zeker even bij radar of kassa of zo zoeken, en alle machtegingen intrekken en een brief van een advocaat er naar toe sturen..
En ook je moeder op het hart drukken meteen op te hangen bij dit soort telefoontjes.. sterkte

Jippie

Jippie

06-11-2008 om 11:17

Wet op colportage

Zie http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Voor kopen op afstand is een bedenktijd van 7 dagen die ingaat op het moment dat de schriftelijke bevestiging binnen is.

Tussenweg tussen heel bot doen tegen callcenters en het hele verhaal beleefd aanhoren en misschien zwichten: gewoon zeggen dat je uit principe geen geldzaken via de telefoon regelt en dat je daar niet van af zal wijken.

juno

juno

06-11-2008 om 13:43

Nummer melder

Misschien dat ze een nummer melder moet nemen op haar telefoon.
Kun je zien als ze bellen en dan neem je gewoon niet op.

Jose van Polanen

Jose van Polanen

06-11-2008 om 14:39

Helpt het misschien ook

als je moeder haar telefoonnummers laat registreren bij infofilter? Dat scheelt een flink aantal telefoontjes is mijn ervaring, ze mogen haar dan ook niet meer bellen. Iedereen die nog belt met een 'aanbieding' bij iemand die bij infofilter staat geregistreerd is per definitie geen bonafide bedrijf.
Verder zal ik hier mijn kinderen nog eens instrueren voor als er toch wordt gebeld, stel dat die 'ja' zeggen. Pffff
groet,

Asa Torell

Asa Torell

06-11-2008 om 20:48

He gatver

Mijn vriend (duitser) waarschuwt altijd voor zulke dingen, maar ik weet dat altijd aan indianenverhalen uit de duitse media (die zijn daar erg goed in)... erg om te horen dat dit echt gebeurt!
Uiteraard doe ik al wel mijn best om geen ja te zeggen en gelijk op te hangen. Maar misschien ga ik ook maar aan de nummerherkenning + anders niet opnemen!

Nasha the first

Nasha the first

06-11-2008 om 23:09

Om die reden...

geef ik ook geen antwoord meer met "ja"....

....bent u mw Die en die....
...Dat klopt

en u krijgt uw energie van ....
dat klopt....

Mogen wij u een aanbieding doen....
NEE!

zo gaan de gesprekken hier dus meestal

reina

reina

07-11-2008 om 08:48

Nummer onbekend (ot)

Het blijft mij verbazen dat veel mensen niet opnemen als er met 'nummer onbekend' gebeld wordt. Ik heb eens opgelet, meer dan de helf van de telefoontjes hier zijn met nummer onbekend en meestal gaat het om gewone telefoontjes en zou het vaak heel lastig zijn (en zakelijk voor mijn man heel onverstandig...) als ik ze niet zou horen. Ik ken mensen die om privacy-redenen bellen met onbekend nummer ( de reden waarom ik jaren niet opnam met mijn achternaam, ik wilde niet achterhaald kunnen worden, na heel lang telefonisch te zijnklastig gevallen)

Jose van Polanen

Jose van Polanen

07-11-2008 om 14:06

Mogelijke andere scripts

bent u mw Die en die....
Wie wil dat weten?
bent u mw Die en die....
Waarom wilt u dat weten?
en u krijgt uw energie van .....
Weet ik niet
Mogen wij u een aanbieding doen....
NEE! U hoort mij niet bellen, ik sta geregistreerd bij infofilter en ik weet dus dat u mij niet hoort te bellen.
Op dat punt steken ze of heel veel moeite in tegenspraak: "nee hoor, u staat niet geregistreerd", "nee hoor, wij bellen alleen als mensen niet geregistreerd staan", "ik kan er niets aan doen, de computer draait uw nummer" enz. enz. Kost ze erg veel tijd, ze zijn van hun onderwerp af en ik kan me he-le-maal uitleven qua stangen en kibbelen. Meewarig vragen waarom ze in vredesnaam dit werk moeten doen is ook errug leuk. Ze reageren standaard op een toon alsof ik ze beticht van bedriegen (wat ze ook doen duh) terwijl ze toch zo keurig zijn. Mijn telefoon zet ik op luid spreken dus ik kan gewoon doortypen en rommelen. Zij zijn daarentegen extra tijd en dus geld kwijt.
Waarom ben ik zo kinderachtig? Omdat ik er van omval dat het in dit land mogelijk is om iemand zoals de hier genoemde moeder zo in het pak te naaien. Bah!!! Je moet toch zeker je )(*&^%$eigen telefoon op kunnen nemen en het is toch te gek dat je in een soort "geen ja, geen nee" moet vervallen in je eigen huis! Als het een klucht was zou je het overdreven vinden.
Nee, ik zeg: infofilter. En dan weet je verder dat elk idioot bedrijf dat smoesjes begint op te hangen over 'mag ik u een aanbieding doen' niet deugt. En dus navenant behandeld kan worden. Waarom zou je beleefd zijn tegen bedriegers?
groet,

reina

reina

07-11-2008 om 15:12

José

"Waarom zou je beleefd zijn tegen bedriegers?" Ik ga er altijd van uit dat degene die belt helemaal niet weet dat het bedrijf hen evt bedriegelijke teksten op laat lepelen. Als een student dit werk doet vanwege de flexibele werktijden en daardoor zijn handje niet op gaat houden vind ik dat helemaal okee. (Nu geen discussie over het al dan niet werken op een callcenter, want dat is al uitentreure uitgekauwd ), maar daarom zeg ik altijd dat ik niet geïnteresseerd ben, maar blijf wel beleefd.

Jose van Polanen

Jose van Polanen

07-11-2008 om 16:25

Mmm reina

Ik begin altijd beleefd, dat is waar. Ik vraag wie er belt en waarom. Als duidelijk wordt dat het om telefonische verkoop gaat vermeld ik infofilter. Dan zijn er 2 mogelijkheden: men excuseert en hangt op (kleine minderheid), of men blaast van de toren zoals ik omschreef. In dat laatste geval acht ik mij tot niets meer verplicht qua omgangsvormen, ook al roep ik geen rotte vis. Als ze dan met hun smoezen aankomen kan ik er niks aan doen, maar weet ik zeker dat ze liegen. Tja, dan beginnen zij zelf. Ook studenten mogen niet liegen. Ik acht hand ophouden en studiebeurs krijgen minder verwerpelijk dan liegen tegen mensen waardoor dingen gebeuren zoals de startster van dit draadje beschrijft. Nee, ik heb geen meelij. Er is mij alles aan gelegen om dit werk zo onaangenaam mogelijk te maken, in de hoop dat de betreffende student er zelf genoeg van krijgt en zijn of haar schofterige werkgever weer op zoek mag naar iemand anders.....Het is voor de student zelf ook beter om eerlijk werk te doen in plaats van dit soort flauw gedraai.
Groet,

Jose van Polanen

Jose van Polanen

07-11-2008 om 16:27

P.s. reina

Ik kan me van jou niet voorstellen dat je het goedkeurt dat de eventuele student die de moeder van Lorwyn aan een contract heeft 'geholpen' zo met mensen omgaat. Of dat nu ingegeven wordt door een werkgever, de duvel, of wie dan ook.
groet,

reina

reina

07-11-2008 om 18:34

José (ot)

Zoals jij het omschrijft niet, maar ik ken mensen die blij zijn met een baan als deze omdat ze dan tenminste een inkomen hebben en dat kan ik me goed voorstellen, dus zo zwart-wit als jij zie ik het niet. Ik denk echt dat de meesten niet weten wat een onzin ze verkopen, degenen die dat wel weten vragen vaak naar andere klussen (dat deed mijn dochter destijds die ook geen ander werk kon krijgen naast haar studie + stage met onregelmatige werktijden. Ik weet nog t zij en haar collega's veel lol hadden om mensen die zogenaamd grappig waren of bijdehand gingen zitten doen, die opmerkingen kenden ze na een tijdje allemaal, het mes snijdt aan 2 kanten ))

Tirza G.

Tirza G.

07-11-2008 om 23:24

Nou

Een rámp is het. Mijn schoonmoeder is 88 en je wilt niet weten hoeveel abonnementen en aanverwante flauwekul ik al met veel pijn en moeite voor haar heb beeindigd. En ja, ze staat geregistreerd bij infofilter. Maar ja, ze is netjes en beleefd aan de telefoon, snapt het niet altijd helemaal en zegt overal ja op. Zucht.

Tirza

jacci

jacci

08-11-2008 om 09:54

Bedenktijd

Ik was er wel echt ingetuind, maar 1x ja zeggen is echt niet genoeg hoor, je moet een heel bandje volpraten. Vervolgens kreeg ik een informatiemap/folder met een brief erbij hoe ik alsnog schriftelijk kon opzeggen binnen een week. Dat heb ik meteen gedaan en de boel is keurig gecancelled. Dus ergens moeten jullie nog post hebben van de nem misschien? Jacci

Jose van Polanen

Jose van Polanen

08-11-2008 om 16:51

Reina toch

"dat deed mijn dochter destijds die ook geen ander werk kon krijgen naast haar studie + stage met onregelmatige werktijden." Je dochter had ook achter het raam kunnen gaan zitten. Waarom? Nou, gewoon omdat ze niks anders kon krijgen, dan is alles toch geëxcuseerd? Nee, ik vind de moeder van Lorwyn een stuk meer te beklagen dan de 'zielige' werkstudent die haar een poot uitdraait. Ja, ik zie het zwart-wit. Bedrog deugt niet. Ik heb geen ander liedje. Ik hoop dat ze veel lachen om mijn afwijzende gedrag aan de telefoon, maar ik heb toch niet de indruk. De meesten worden woest. En anders doen ze alsof ze woest worden, kan ook natuurlijk. Enfin, zo lang ik maar geen 'ja' zeg he?
groet,

reina

reina

08-11-2008 om 20:24

José ?!

"Je dochter had ook achter het raam kunnen gaan zitten" Dit vind ik een belachelijke opmerking, sorry! Hiermee stel je mensen die op een callcentre op 1 lijn met prostitutie... En als je goed leest schrijf ik dat mijn dochter juist weigerde die belrondes te doen waarbij ze mensen lastig zou vallen, je kunt ook kiezen (althans waar zij destijds werkte) voor belrondes waarvoor mensen zich opgegeven hadden of voor auto's tellen op een bepaalde rotonde of mensen vragen mee te doen aan een smaaktest etc. Dat waren dus dfe dingen waar zij voor koos. Daarbij, weet jij werk waar scholieren die ook nog stage moeten lopen (in dit geval in de horeca, dus steeds wisselende tijden) werk kunnen vinden aangepast aan de ontzettend flexibele werktijden? Veroordelen is erg gemakkelijk.
En 'bedrog deugt niet'? Dus je denkt ook zo over iedereen die in de reclame werkt? Voor mij over het algemeen puur bedrog... Toch vind ik niet dat mensen op reclamebureaus niet deugen, al vallen ze me erg lastig met hun stomme campagnes, op tv. in tjdschriften, langs de weg op billboards etc., heb ik ook niet om gevraagd, maar ik zie het overal, 'k zie weinig verschil.
"En anders doen ze alsof ze woest worden, kan ook natuurlijk." Ja, dat denk ik eerder Ze nemen je ws minder serieus dan jij denkt.

Jose van Polanen

Jose van Polanen

09-11-2008 om 11:09

Reina

Het ging mij om het voorbeeld en dat is dus duidelijk over gekomen. Mooi. Het punt is: je kunt maar niet op allerlei manieren geld verdienen en je verschuilen achter: "ja, maar er is geen werk voor mij anders". Jammer dat veel mensen op die call centra kennelijk niet alleen oude mensen een poot uitdraaien maar hun slachtoffers ook nog zitten uit te lachen. Dat bevestigt mij in mijn idee dat ze op hetzelfde niveau zitten als de straatjongere die een oude vrouw haar tas afpakt. Die denkt ook met weinig respect over zijn slachtoffer en als mevrouw kwaad wordt, zal hij ook weinig onder de indruk zijn. Ik zie wel verschil met reclame. Reclame valt grotendeels te ontlopen en bullebakt je niet een contract in. Er is nu eenmaal verschil tussen een reclamemaker en een balletje-balletje speler. Als jouw dochter zo'n prachtmens is dat ze op het betreffende call centre een andere taak kiest, feliciteer ik je. Maar met je argument dat "studenten verder geen werk kunnen vinden" en het feit dat je je samen met dit soort 'personeel' rot lacht om mensen die misschien wel geheel terecht boos worden omdat men ze probeert op te lichten zal ik nimmer akkoord gaan vrees ik. Wij worden het niet eens, want:
Ik blijf erbij: dit deugt niet. Wat mij betreft moet het verboden worden. De branche probeert via infofilter uit alle macht een verbod te ontlopen, maar zo lang bedrijven zoals de NEM studenten inhuren om op te lichten, is die zelfregulering kennelijk niet voldoende werkzaam. Verbieden dus maar, of zulke drempels inbouwen (zonder papieren handtekening NOOIT een rechtsgeldig contract) dat deze praktijk onmogelijk wordt.
groet,

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2008 om 13:49

De les uit dit alles

Hoe is het mogelijk dat ik dit onderwerp tot nu toe gemist heb. Roefel wees me erop.
Ten eerste: de les die je eruit kunt leren is dat als je van jezelf weet dat je makkelijk instemt, je bedenktijd vraagt. Krijg je die niet, jammer dan gaat de deal sowieso niet door.
Ten tweede: als ondanks infofilter de telefoontjes blijven komen dan moet je tegen het 'slachtoffer' zeggen dat diegene zijn/haar adres/emailgegevens ook niet op internet moet blijven achterlaten. Zoals ik al vaker heb geschreven kom je elke keer weer opnieuw in belbestanden terecht als je je gegevens ergens invult. Ik vul nooit mijn telefoonnummer in. Ik zet daar nulletjes. Als dat geweigerd wordt trek ik mijn gegevens weer in. Dan maar geen aanvraag of enquète, dan maar niet meedoen met een spelletje. Er staan vaak algemene voorwaarden bij ter inzage. Lezen!
Ten derde: er zijn inderdaad callcentra die de regels niet zo nauw nemen. Tenminste... tot de bandopname. In de bandopname wordt in 99,99 procent van de gevallen wél gezegd hoe het zit. Als je in de opname zegt 'nee dat is niet zoals het verteld is ik wil toch niet' móeten ze de opname afkeuren. Geknipt wordt er niet. Als een medewerker dan gaat drammen dat je niet meer terugkunt, gewoon neerleggen zodat er geen foutloze opname gemaakt kan worden.
Ik werk bij een bedrijf dat erg secuur is met de regels (bijna iedereen die bij ons werkt heeft een certificaat en die krijg je pas als je de wettelijke regels en dergelijke kent) en het valt ons bij één bepaalde opdracht, mensen kunnen via ons iets opzeggen, ook op dat we aan het puinruimen zijn. Helaas is dat zo. Maar... je kunt de schuld niet eenduidig op de consument schuiven. Mensen luisteren vaak ongelofelijk slecht naar wat ze te horen krijgen. Waarom geven mensen toestemming om aan een bandopname mee te werken als ze het gevoel hebben door de vraag overvallen te worden? Als je met een boodschappenwagen door de winkel loopt kun je geen goede beslissing nemen. Zeg dat je na wilt denken. Ja zeggen om van het gesprek af te komen... daar kun je het callcenter niet de schuld van geven. Dom om ja te zeggen als je niet wilt of haast hebt.
4. José, door hoe je over personeel van callcentra praat laat je gewoon merken dat je totaal niets van dat soort werk weet. Fijn dat je zo tevreden bent met je mening in deze. Gelukkig kan ik door de beugel in jouw ogen. Ik héb ander werk dan verkoop binnen het bedrijf. Ik ben dus een prachtmens. Alleen wil ik door jou geen prachtmens gevonden worden zolang je zo denigrerend over mijn collega's denkt. Niet iedereen is geschikt voor elke baan ten eerste. Er werken vaak mensen bij ons (ik hou het even op wat ik kan zien) die een lichamelijk probleem hebben of aan het werk gezet worden door reïntegratie, of mensen die plotseling zonder werk zijn gekomen en met spoed een inkomen nodig hebben, enz. enz. Een aangezien deze branche nog steeds groeit is er nog steeds volop werk. Wat vind jij 'nobeler' iemand die weigert dit werk te accepteren, of iemand die dit werk accepteert en voor zijn geld werkt? Anders gesteld: betaal jij graag meer sociale premie om mensen uit callcentra's te houden? Ik vind het knap als een vrouw of man van 50 of ouder het nog aandurft om dit werk te gaan doen. Ik vind het allang mooi als een leerling/student de handen uit de mouwen steekt om voor een eigen inkomen te werken naast school/studie. Mijn dochter doet het nu ook naast een andere baan. Ik ben trots op haar.
Tenslotte: in sommige gevallen zou het beter zijn als er een leeftijdsgrens ingesteld zou worden voor telefonische verkoop, maar als je dat doet stoot je de mensen die nog volledig helder van geest zijn ook voor het hoofd. Als je twijfelt aan de geestelijke vermogens van je ouders vanwege hun leeftijd zou je ook kunnen afspreken dat ze hun rekeningnummer alleen in overleg met jou, hun kind, mogen geven. Mensen die niet meer in staat zijn om een goede beslissing te nemen moeten onder toezicht komen. Dat klinkt erg cru. Ik hoop ook dat mijn kinderen het nooit nodig zullen vinden mij op die manier onder curatele te zetten.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2008 om 14:25

Callcentra's

Oei, callcentra's... dat zijn er wel heel veel. Callcentra dus.

Tinus_p

Tinus_p

09-11-2008 om 15:06

Nee kaaskopje

Kaaskopje:
"Ten eerste: de les die je eruit kunt leren is dat als je van jezelf weet dat je makkelijk instemt, je bedenktijd vraagt. Krijg je die niet, jammer dan gaat de deal sowieso niet door."
Nee. De les is, dat callcenters een onethische business runnen. In die zin ben ik het ook met Jose eens. Omdat de hele business onethisch is, ben je als opgebelde niet meer verplicht (juridisch of moreel) tot enige vorm van beleefdheid. Botweg ophangen is de enige aanpak.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2008 om 19:56

Ik ga er maar weer eens te diep op in, maar

wat is er onethisch aan telefonische verkoop? Voor je met allerlei antwoorden komt begrijp ik wel wat je bedoelt, maar er is op zich niets amoreels aan. Het is een vorm van verkoop en dat mag in Nederland. Je kunt wel discussiëren over hoe sommige bedrijven ermee omgaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2008 om 20:27

Riak

Een mondelinge overeenkomst is net zo rechtsgeldig als een op papier en ook als via internet. Via internet gekochte spullen of diensten krijg je ook niet pas na ondertekening. En er wórdt wat besteld via internet...
Natuurlijk kan ik niet voor 100 procent garanderen dat er nooit in bandjes wordt geknipt, maar in de praktijk zou dat zo belachelijk veel tijd in beslag nemen, ze hebben wel wat anders te doen.

Nasha the first

Nasha the first

09-11-2008 om 21:10

Ook op een callcenter

werkzaam, en hoewel ik het werk dat ik doe op zich leuk vind, erger ik me wel aan de regels die bij een callcenter schijnen te horen....Ik hoor tegenwoordig ook steevast dat ik een callcenter aan de lijn heb, omdat ze zich vaak keurig aan die regels houden waar ik wars van ben. Het moet dan zogenaamd klantvriendelijk zijn, maar ik vind het veel te overdreven....ook zonder die regels kan ik heel klantvriendelijk zijn.....en dan ook nog alles binnen een bepaalde tijd doen....maar goed, it pays the bills, zullen we maar zeggen, en ondertussen kijk ik rustig om me heen naar wat anders....

Maar, de praktijken met het opnemen, dat hebben wij niet, ik werk op een inbound centrum, mensen bellen mij met vragen (op arbeidsrechtelijk gebied), dus in die zin, geen geheime agenda bij ons.

Tirza G.

Tirza G.

09-11-2008 om 23:46

Leeftijf

Kaaskopje, je schrijft:
//////////////
Tenslotte: in sommige gevallen zou het beter zijn als er een leeftijdsgrens ingesteld zou worden voor telefonische verkoop, maar als je dat doet stoot je de mensen die nog volledig helder van geest zijn ook voor het hoofd.
-------Hoe zou je dat willen checken? Naar de leeftijd vragen? En mag ik dan, als redelijk bij de pinken dame, gewoon de telefoon erop gooien als tegenreactie op zoveel onbeleefdheid?

Als je twijfelt aan de geestelijke vermogens van je ouders vanwege hun leeftijd zou je ook kunnen afspreken dat ze hun rekeningnummer alleen in overleg met jou, hun kind, mogen geven. Mensen die niet meer in staat zijn om een goede beslissing te nemen moeten onder toezicht komen.
-------Lieverd, je bent niet van deze wereld. Je zet je moeder van 88 niet onder curatele omdat ze zich laat overdonderen door een callcentre. Iemand onder curatele zetten is érg erg moeilijk bovendien. Misschien kunnen we gewoon de telefoon weggooien bij mijn schoonmoeder. Want tja, wat heeft dat mensje eigenlijk nog te willen met de buitenwereld. De boze buitenwereld wil haar toch alleen maar dingen aansmeren die ze niet wil. Hou toch op. Je moest je schamen. Het moet gewoon niet mogelijk zijn dat iemand op deze manier een contract afsluit. Of ze nou 88 is, in een depressie zit, dronken is of effe niet goed oplet: het is gewoon onetisch om met een misleidend praatje mensen ergens in te luizen.

Dat klinkt erg cru. Ik hoop ook dat mijn kinderen het nooit nodig zullen vinden mij op die manier onder curatele te zetten.
-----------Ja, dat klinkt het zeker. En misschien is de tijd al wel gekomen. Je begint wartaal uit te slaan.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2008 om 00:37

Tirza

Toen ik nog wel belde voor mijn werk maakte ik dagelijks mee dat oude mensen alleen toegang tot hun bankrekening hadden via hun kinderen. Het lijkt mij afschuwelijk om zo afhankelijk van je kinderen te raken, maar het is dagelijkse praktijk in veel families. Zo gek is het dus niet dat ik dat noem, dat is geen wartaal maar ervaring met hoe het vaak geregeld wordt. Ik ben overigens met je eens dat het niet deugt om mensen te misleiden. Dat gebeurt op sommige callcentra helaas toch en dat is inderdaad erg. Ik kan niet anders zeggen. Een deel van mijn taken is om mensen die ergens aan begonnen zijn weer uit te schrijven en dat doe ik met veel plezier. Als er uitspraken worden gedaan die niet waar zijn help ik het betreffende bedrijf graag weer van hun klanten af.
Er is wel een tendens dat callcentra het beter aan willen pakken, ze zullen ook wel moeten.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2008 om 00:53

Daan

Over het algemeen kun je toch echt merken wanneer het gewone gesprek over is en wanneer de bandopname is begonnen. Daar moet toestemming voor gevraagd worden. Voor de bandopname wordt geïnformeerd naar je bankrekening en geboortedatum. Als daar naar gevraagd wordt moet er toch wel een belletje gaan rinkelen. Als je niet op het aanbod in wilt gaan dán stoppen, desnoods door gewoon op te hangen. Zonder geldige bandopnamen mogen ze niets. Krijg je toch wat toegestuurd, retour afzender sturen. Het is vervelend dat je er dan zelf achteraan moet. Ik kan me de boosheid heel goed voorstellen als je dat overkomt.
Op mijn werk is ook gebeld voor de energiemarkt. Dat is nu niet meer zo, maar ik weet er wel van dus, ook al is het nooit mijn werk geweest. Juist bij die contracten werd ongelofelijk secuur gewerkt, bij ons tenminste. Een verkeerd woordje ertussendoor en men kon de klant weer terugbellen om het over te doen. Zo werkt het overigens bij ons met álle bandopnames voor alle bedrijven. Onbeschofte collega's zitten heel snel weer thuis, tenzij ze hun leven kunnen beteren. Het zou fijn zijn als het bij alle callcentra zo ging.
Je vierde les had ik ook al gegeven.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2008 om 01:16

Nasha

Ik vind het ook vervelend dat wij voor onze opdrachtgever een soort 'huisstijl' moeten uitstralen. Het klinkt heel netjes hoor, maar net als jij hoeft dat van mij niet zo gladjes te klinken. Gelukkig zijn ze bij ons wel zo flexibel dat het een beetje van 'maggi' moet en verder een beetje van onszelf mag zijn zodat we wel onszelf kunnen blijven aan de telefoon. Jij bent blijkbaar van nature in staat om een goed klantvriendelijk gesprek te voeren, Zo ben ik ook, maar je merkt aan sommige collega's dat die het juist prettig vinden om het bedrijfspraatje aan te houden. Binnen een bepaalde tijd moeten helpen ervaar ik ook wel als druk. Ik zal nooit bij de snelsten horen. Ik heb liever een prettig goed afgehandeld gesprek dan dat ik bij de snelsten van mijn werk hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2008 om 01:17

In mijn reactie aan tirza

zie ik een fout: "Toen ik nog wel belde voor mijn werk "
Ik bel nu nog, maar ik word gebeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.