Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jetta71

Jetta71

11-10-2008 om 15:48

Mobiele telefoon maar weer

Wie helpt mij?
Mijn mobiele abonnement loopt af. Ik mag verlengen en een nieuw toestel uitkiezen. Ik wil daar graag mijn man een plezier mee doen, want zijn mobiel is onlangs gestolen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, dus wie wil ervaringen delen?
Wij zijn gewend aan de menu's van Nokia, dus dat zal het wel weer worden. Mijn man wordt een beetje kippig en heeft grote handen dus voldoende grote toetsen zijn een must en het is heel handig als de grootte van cijfers en letters op het scherm in te stellen is. Verder geeft hij niks om spannende foefjes met camera's, muziek afspelen en radio beluisteren. Ook een touchscreen is niets voor hem. Hij wil kunnen bellen, zien wie er belt ( en nu en dan een SMS versturen. Graag hoor ik van jullie wat een simpele en gebruiksvriendelijke Nokia-telefoon is!
Alvast dank voor het meedenken,
Groet, Jetta

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ardnax

Ardnax

11-10-2008 om 22:10

Nokia

Mijn moeder heeft net haar nieuwe telefoon binnengekregen. De Nokia 2760.
Het heeft redelijk wat toeters en bellen (dus wel een radio, bluetooth, emailen en internetten kan je ermee en een camera) maar de toetsen zijn heerlijk groot en het is een inklapding, dus per ongeluk bellen (wat nog wel eens gebeurde) gaat niet meer op. Verder zijn dus inderdaad de letters van het scherm naar supergroot in te stellen. En uiteraard makkelijk in gebruik (gewoon hetzelfde als de standaard Nokiás, dus niks geen nieuwe foefjes)
Ze is er erg blij mee.
Grtz.
Ardnax

Jetta71

Jetta71

11-10-2008 om 22:17

Ha ha dank je ardnax

Als ik jouw beschrijving lees zie ik de perfecte "seniorentelefoon" voor me! Ik weet niet of mijn man er blij mee is dat ik dus eigenlijk daarom vraag. Maar je hebt gelijk, zo'n telefoon zou eigenlijk prima zijn. Beetje damesachtig misschien? Maar in elk geval heel erg bedankt voor je reactie!
Groet, Jetta

Ardnax

Ardnax

11-10-2008 om 22:46

Ruilen

Mijn dochter van 12 wilde best met haar ruilen, dus hij doet niet seniorenachtig aan
Dit is 'm trouwens: http://www.nokia.nl/A4405733
Grtz.
Ardnax
Die zelf over 2 weken de N95 8GB krijgt en daar helemaal zenuwachtig voor is

Ballerina

Ballerina

12-10-2008 om 02:44

Ardnax

Daar zou ik zelfs zenuwachtig van worden,
meen je dat nou echt, een kind van 12 met een mobiel ter waarde van 450 euro????
Zal wel samen met een abonnement gaan denk ik, maar toch, ik vind het nogal wat hoor.
Als ik zie hoe kinderen er van die leeftijd mee omgaan, mag je blij zijn als hij het een half jaar uithoudt.
Groetjes Ballerina

Jetta71

Jetta71

12-10-2008 om 08:33

Ik dacht eigenlijk

..dat Ardnax zélf zo'n apparaat ging krijgen.... Ardnax? Wat ga je daar dan op doen? Hoewel ik het prachtige "speeltjes" vind, verwerk ik mijn mail liever op een echt toetsenbord en kan ik in de trein wel even zonder internet. Ik ben altijd zo benieuwd waar mensen zoiets voor nodig hebben.
Maar on topic: heeft iemand nog andere goede suggesties voor een gebruiksvriendelijke mobiel zonder toeters en bellen?
Groet, Jetta

maman5

maman5

12-10-2008 om 11:57

Nokia 1209

Mijn man heeft de nokia 1209. Geen toeters en bellen zoals jij beschrijft. Lekker simpel met een stofdichte toetsen en hij kan tegen een stootje. Er zit trouwens ook nog een zaklantaarn(tje) op. Het is een mobiel die voor hem erg praktisch is vanwege zijn werk. (Veel buiten). Zelf heb ik de 6300. Daar ben ik dik tevreden mee. Maar heeft veel meer toeters en bellen. De voorlopers van de 1209, zijn de 1200 en 1208. Die zijn ook nog volop verkrijgbaar.

Ardnax

Ardnax

12-10-2008 om 12:51

Wat ik ermee ga doen?

Oh, zooooooveel.
Inderdaad mailen en internetten. Laptop is leuk, maar om die altijd mee te sjouwen.
Ik heb een beroep waarbij je heel af en toe binnen een paar minuten moet antwoorden, op schrift, of info moet opzoeken, die je direct nodig hebt.
Ik wil ook niet met tig verschillende apparaten op zak lopen, dus op deze telefoon zit Route 66 (op de vorige Tom Tom, en het is ideaal). Ik luister graag naar muziek, dus MP3 speler erin. Verder heb ik een televisiekijk abb. erbij, oudste dochter moet nog wel eens mee naar saaie visites, waar echt niks voor haar te beleven is. Kan ze TV kijken of één van de vele N-gage spelletje spelen. Of een echte film.
Ik wil dus gewoon een alles in 1 apparaat, waar ik op de meest vreemde plekken en op de onverwachtste momenten alles mee kan.
En geef toe, het is een stuk makkelijker sjouwen dan een laptop én navigatiesysteem én een mobiel en een TV
Grtz.
Ardnax

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2008 om 13:08

Samsung touchwiz

Zie: http://shop.telfort.nl/gsm/Samsung/Samsung-F480-TouchWiz-Pink.html
Deze heeft mijn dochter. Alleen is die van haar niet pink. Als ik weer een nieuw toestel mag uitzoeken (volgend jaar) wil ik ook een soortgelijk toestel. Ik heb nu een Sony Ericsson K810i. Een mooi toestel, maar op den duur gaan de kleine toetsjes me toch wat dwarszitten. Met de royale touchscreen van Samsung is er genoeg ruimte voor je vingers. Het lijkt mij ideaal. Ik ben ook kippig, ik heb geen erg dikke vingers, maar blijkbaar toch niet passend bij priegeltoetsjes.
Mijn man heeft vorig jaar alleen een sim-only abonnement genomen en heeft zijn toestel gehouden. Dit is een Nokia. Een heel simpel toestel, zonder camera en zo. Hij is daar heel tevreden mee. Hij irriteert zich alleen maar als het te ingewikkeld wordt.

Sjouwen

Hoi,
ardnax...met alle apparaten apart sjouwen? neehoor. je kan jezelf toch wel eens vermaken met iets anders dan al die electronische rommel.

gewoon even wachten en naar mensen kijken, metro lezen, gewoon wachten zonder altijd maar bezig te zijn.

Ardnax

Ardnax

13-10-2008 om 12:24

Leeuw12

Vermaken wel, niks leukers dan op een terrasje zitten en mensen kijken.
Maar soms (vaak) moet er ook gewerkt worden.....
En oh ja, omdat ik af en toe ook nog een fotootje schiet voor de kost, is een mobiel met goede camera ook een uitkomst.
En oh ja ( ) ik wil mijn neefje nog wel eens zien, die iets te ver weg woont en dan is zo'n camera met umts (beeldbellen) een uitkomst !
Grtz.
Ardnax

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.