Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

prul

prul

08-01-2009 om 20:16

Mobieltje in amerika

Over een tijdje ga ik met iemand anders naar amerika en ik vraag me af hoe ik onderling contact kan houden met mijn reisgenoot als we daar op momenten gescheiden wegen gaan. Ik geloof dat je eigen mobieltje daar niet goed werkt en bovendien zou dat te duur zijn. Kun je daar een prepaid kaart van een lokale provider kopen en in je mobieltje gebruiken bijvoorbeeld? Ik geloof dat ik gelezen heb (maar weet niet meer waar) dat de systemen van de mobieltjes hier verschillen met daar en dat het dus niet werkt? (en het opladen daar zou je sowieso een adapter voor moeten hebben vanwege 110 ipv 230 volt, maar dat is het probleem niet)
Wie heeft er goede ideeën en weet wat werkt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

08-01-2009 om 20:26

Kopen

Daar zullen ze toch ook wel goedkope prepaid toestelletjes te koop zijn? Dan weet je zeker dat het moet werken en heb je een oplader.

Minnie

Minnie

08-01-2009 om 20:34

Triband

Triband en Quadband toestellen werken gewoon in de VS. Op je lader kan je zien of je hem daar kan opladen (bij ons geen probleem). Maar het is inderdaad duur, al valt SMSsen wel mee, volgens mij. Wij konden onze mobieltjes allebei gewoon gebruiken daar.

Maar omdat we er 4 weken zouden blijven, met twee kids, hebben we daar dus toch maar simpele mobieltjes gekocht. Waar wij zaten bleken losse simkaartjes niet te koop, een prepaidmobieltje was 20-25 dollar en dan kreeg je er ook wat beltegoed bij, plus laders die zonder verloopstekker in het stopcontact pasten.

Uiteindelijk zullen we niet heel veel goedkoper uit geweest zijn met onze VS mobieltjes, maar het voelde wel een stuk prettiger om elkaar even te bellen tijdens het boodschappen doen of als we elkaar uit het oog waren verloren in Disney World...

Jvo

Huren kan ook

Ik heb het nooit zelf gedaan, maar een vriend van ons huurde er altijd eentje. Maar inmiddels heb je ook veel niet zo dure telefoons die het ook in de VS doen.
Jonne

Tirza G.

Tirza G.

08-01-2009 om 22:57

Nouououou

Allevier onze mobielen (huh? raar woord) zouden het moeten doen in de VS. Volgens fabrikant en provider. Mooi niet dus. Twee van de vier deden het maar, en dat waren niet eens de hipste of nieuwste, raar maar waar. Volgende keer koop ik daar een cell-phone (zó maf, een mobiel heet daar een telefooncel )

Tirza

Angie

Angie

09-01-2009 om 01:59

T-mobile

heeft simmetjes te koop voor $5 ofzo en je kunt prepaid kaarten kopen vanaf $10 geloof ik. Maar inderdaad kun je bij Target en soortgelijke winkels vaak een telefoon met oplader, som en betegoed (vaak 15 dollar ofzo) kopen voor 20 tot 30 dollar. T-mobile is voor zover ik kan zien het goedkoopste: tien dollarcent per minuut, geen kosten per dag en je kunt met wat omwegen ook nog gratis e-mailen via t-zones (even een yahoo account aanmaken met een korte, makkelijk naam en wachtwoord, anders worden je duimen beurs).

Hoe ver uit elkaar raken jullie? Als het alleen maar om elk in een andere winkel gaat, dan heb je meer aan een walky talky die to 5 of 10 mijl gaat en die kun je in NL ook nog gebruiken. ook handig in natuurlijkparken, waar je niet altijd je cell-phone kunt gebruiken.

Tirza, als je de loempia van mijn man bekijkt (ik hoef geen nieuwe, deze doet het toch nog?) dan denk je inderdaad meer aan een telefooncel dan aan een mobiele telefoon

Angie

Angie

Aanvulling

vergeet niet dat er voor beiden (beller en ontvanger) kosten (minuten) worden gerekend in de VS! Maar ik zou inderdaad een prepay telefoon nemen, want als je naar een NL mobiel belt, heb je de intl kosten + kosten dat je naar een mobiel belt (ipv vaste tel)
Heeeel veel plezier trouwens!
groetjes, Olief

prul

prul

11-01-2009 om 10:28

Oké

Helder, twee mobieltjes kopen dus, mét prepaid tegoed.
Bedankt allemaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.